Ga naar inhoud


Meer dan twee smartcards


FrankAdem

Aanbevolen berichten

Ik zou graag nog enkele andere smartcards aan mijn DM8000 toevoegen, voor eigen gebruik. Ik heb er nu 2. Ik weet wel dat er 4 CI sloten zijn, maar ik zou liever geen CAMs gebruiken. Is de makkelijkste manier een Smargo USB (er zijn 3 USB sloten)? Of zijn er oplossing die maar één USB slot gebruiken maar toch meerdere kaarten toelaten (bv 3 of 6)?

Link naar reactie
Delen op andere sites


Er is een smargo triple reader, maar die schijnt nog niet 100% ondersteund te zijn (zie ook topics hier op het forum en oordeel zelf of je het aan wilt gaan ;) )

 

Mocht je maar één poort willen bezetten zou je eventueel een hub kunnen gebruiken, en daar de readers in plaatsen.

 

Wat je misschien ook kunt doen, is een andere ontvanger in het netwerk (als je die hebt) als reader gebruiken. Daar de kaart in plaatsen en de ontvangers met elkaar verbinden d.m.v. softcam.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou, ik heb zo'n Triple gekocht (op Amazon.de voor €38 inclusief verzending). Zonet aangekomen, aangesloten (usb-kabel moet je wel zelf hebben). Usbserial geïnstalleerd op OpenPLI, en deze 3 regels toegevoegd aan Cccam.cfg:

 

 

SERIAL READER : /dev/ttyUSB0 smartreader+
SERIAL READER : /dev/ttyUSB1 smartreader+
SERIAL READER : /dev/ttyUSB2 smartreader+
 
En ik had meteen beeld op alle drie de kaarten... Werkt in ieder geval met Mediaguard, Nagra, Viaccess. Ik ga er nog eentje bestellen ;-)
Ik heb ook niet met Hz of Udev moeten spelen...
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...