Ga naar inhoud


Wisselend volume bij zappen VU duo


flashcs

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

sinds een week een nieuwe TV philips 55PFL8007/K.  Nu is bij het zappen van het ene naar het andere tv kanaal een sterk wisselend volume waarneembaar, dermate veel dat ik steeds het volume moet aanpassen,  zeer storend dus.

 

Ik heb al uitgebreid contact gehad met Philips, die heeft alle settings van de tv gecontroleerd en verwijst naar de VU.

 

Iemand hier eenzelfde volume ervaring met de box of idee waar dit aan kan liggen ?

 

Alvast dank !

Vu+ Duo  / Gigablue quad / Maximum AMBQ 24 duo-lnb quad /  Triax 88 cm / 2x Philips HDTV Ambilight

Link naar reactie
Delen op andere sites


Lijkt me ook meer een probleem van de VU, de tv laat alleen maar horen wat hij doorkrijgt.

 

Misschien een probleen met hdmi-cec ?

 

Ik heb ook wel eens autovolume plug-ins voorbij zien komen..geen idee wat ze precies doen maar misschien kun je er iets mee.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Welke Image gebruik jij en hoe heb je de Audio op de TV aangesloten, rechtstreeks via HDMI of via een Home Cinema Set?

Op welke kanalen ondervind je het wisselende volume, op alle HD en / of SD kanalen en ook b.v. op de Duitse HD kanalen?

 

Ik heb dit probleem in elk geval niet op mijn beide VU's en Sony Bravia TV's.

In feite geef ik Jerpsx gelijk door in 1e instantie het probleem bij de VU te zoeken maar daar kunnen we pas meer over zeggen als je meer info verstrekt.

 

Overigens ben ik het niet mee eens om gelijk een eventueel hulpmiddel te gebruiken zoals Jerpsx voorstelde want dat is symptoombestrijding en lost het probleem niet op.

aangepast door Jürgen

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Mimisiku

Zelfde probleem bij de DreamBox 800, Philips DSR-7141, Philips DSR-8121. De TV kun je gerust uitsluiten. Ligt gewoon aan de instellingen van de afzonderlijke zenders op de satelliet. SBS6 heel zacht, RTL7 loeihard. Zet ik op de TV de ingebouwde Digitenne op dan waai ik zowat de kamer uit zo hard is het geluid... Oplossing? Gewoon de AB binnen handbereik houden..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ok, dank zover !  Ben blij dat het een bekend probleem is.  Vreemde is een week terug had ik nog mijn oude philips flat tv aangesloten op dezelfde vu en daar had ik geen enkel probleem met het volume.

 

@Jurgen:   Ik heb open pli 3.0  en de box is via een hdmi kabel rechtstreeks aangesloten op de TV.

Het probleem doet zich voor bij het zappen tussen de normale canaal digitaal kanalen,  RTL 4 t/m 8,  sbs6, net 5 etc.

hdmi-cec  heb ik al verwijderd.

 

grtzzz

Vu+ Duo  / Gigablue quad / Maximum AMBQ 24 duo-lnb quad /  Triax 88 cm / 2x Philips HDTV Ambilight

Link naar reactie
Delen op andere sites

:grin:

voor ik geteerd en gevederd wordt

 

het is natuurlijk normaal daar men diverse audio kanalen "kan" hebben

en

de verbinding met TV en VU+ is mede beslissend

ook of er een AVReceiver tussen geluid en luidspreker staat

 

je hebt ofwel

euro scart verbinding direkt aan TV

HDMI direkt of via via aan TV

component direkt aan TV

 

en dus ook gescheiden audio output via sp-dif optische kabel

je TV instellen is ook een beetje een kunst maar wat heb je op de vu+ ingesteld?

downmix aan / uit?

The Voice Of Experience

Fatboy Slim

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geluid van de vu op max zetten en het geluid via de tv regelen.

 

Grtz Philip

vuduo 500 GB HDD  openpli4 -  vuduo2 1TB HDD 2xdualS2 tuner openpli4 :grin: - XP1000 pli4

Samsung plasma 60inch-AVR Denon-Bose accoustimas 7.1 :P

logitech harmony ultimate

TVV - dual lnb 19.2 & 23.5 - OSCAM

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tonsky,

 

HDMI rechtstreeks van de box aan de tv !   Downmix zegt me niets maar ga kijken of ik het kan vinden en of het aan of uit staat !

 

dank voor het meedenken !

 

grtzzz

Vu+ Duo  / Gigablue quad / Maximum AMBQ 24 duo-lnb quad /  Triax 88 cm / 2x Philips HDTV Ambilight

Link naar reactie
Delen op andere sites

downmix staat principieel in de av-setting audio

maar ook direkt onder de audiotoets

 

het betekend dat AC3 geluid wordt gedownmixed in pcm welke je TV kan weergeven

TV's kunnen (niet alle maar vele) geen AC3 weergeven dus neemt men downmix

is er echter een echte AVreceiver in de keten van verbindingen, dan kun je echte dolby digital met een van de varianten AC3 laten horen

 

dus het gaat om wat allemaal in je huiskamer staat

hoe het aangesloten is

en

hoe we de VU+ instellen van geval tot geval

ciao ;)

 

google wikipedia etc kan helpen de terminologie duidelijk te maken

aangepast door Tonskidutch

The Voice Of Experience

Fatboy Slim

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dirocca komt al redelijk in de buurt.

Ik heb dat probleem niet maar dan is mijn configuratie ook verschillend.

 

Mijn Audio gaat via een optische Toslink kabel naar mijn Sony HCS en het geluid van de VU staat op maximaal en het volume wordt nu via de Sony HCS geregeld.

Hiermee ervaar ik absoluut geen verschillen in het volume maar het is ook niet helemaal vergelijkbaar maar wilde het toch wel even melden.

aangepast door Jürgen

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...