Ga naar inhoud


Wisselend volume bij zappen VU duo


flashcs

Aanbevolen berichten

  • Moderator

ik heb hetzelfde. Mijn Ultimo hangt aan een onkyo en dan naar de tv via hdmi. Kanalen waar ac3 geluid te vinden is klinken beduidend harder dan kanalen zonder ac3. En tussen kanalen onderling zit ook aardig verschil in geluidsniveau. Ik heb de audio op max staan op mijn vu box, en regel het geluidsniveau via de tv. Denk dat er weinig aan te doen is...

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites


Wiz, ook in jouw verhaal wordt de Audio via HDMI naar de TV gestuurd dus wellicht is de HDMI Audio overdracht het probleem.

Misschien toch eens een Toslink kabel proberen, kost nauwelijks wat.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Middag,

ik zie het probleem niet zo graverend,

 

vanaf dat ik de Force dmaster 1145 dvb-s in 2002 met dolby uitgang had op de Denon AVR aangesloten met optisch kabel

ontdekte ik allerlei geluidniveau's op verschillende zenders met audio subkanaal en zonder audio subkanalen.

 

bovendien is het zo dat je dat ook hoort {zonder AVR receiver in huis} met enkel je TV toestel direkt aan de kabel.

zeg niet dat het niet waar is :P:D

The Voice Of Experience

Fatboy Slim

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

precies. Ik vind het ook geen probleem, ik gaf alleen aan dat ik ook verschil in volume ervaar. Ik denk overigens dat een toslink geen enkel verschil uit zal maken. Het is nou eenmaal zo dat niet alle kanalen hetzelfde geluidsniveau hebben.

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

De zender die eerder het hardste geluid had heeft nu het zachtste signaal, SBS6 dus.

Misschien heeft men daar na de vele jarenlange klachten het schuifje iets te ver terug gehaald.

Of het signaal zit gekoppeld aan het aantal kijkers bij SBS6, in dat geval horen we straks helemaal niets meer van ze.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...