Ga naar inhoud


HDMI-CEC Hoe verhinder je dat de TV aangaat na een stroomstoring?


dvbs
Ga naar oplossing Opgelost door theparasol,

Aanbevolen berichten

Goede middag

 

De TV wordt aangestuurd door een Dreambox via HDMI-CEC.

 

Hoe kan je verhinderen dat de TV aangaat na een stroomstoring en aldus voor lange tijd kan aanstaan? (want na een stroomstoring wordt de box nml opnieuw opgestart)

 

(ik plaats het hier omdat ik vermoed dat dit voor alle boxen geldt, niet?) :crazy:

aangepast door dvbs

Groeten van dvbs,        

 

             UFS9101W met TitanNit + DM7020HDv1 met OpenATV 6.3 + DM920 UHD met Merlin OE2.5 + Gemini 4

Link naar reactie
Delen op andere sites


Goede middag

 

De TV wordt aangestuurd door een Dreambox via HDMI-CEC.

 

Hoe kan je verhinderen dat de TV aangaat na een stroomstoring en aldus voor lange tijd kan aanstaan? (want na een stroomstoring wordt de box nml opnieuw opgestart) :crazy:

 

In de settings van je TV of Dreambox aangeven dat je er geen poweron gedaan mag worden. Of een UPS installeren zodat je Dreambox niet zonder stroom valt :grin:

Link naar reactie
Delen op andere sites

ok, bedankt voor jouw snelle reply!

 

dat tweede zal ik maar uitsluiten ;)

 

en dat eerste is in feite in tegenstelling met het nut van de CEC vind ik

 

Waarschijnlijk vraag ik iets onmogelijks zeker?

Groeten van dvbs,        

 

             UFS9101W met TitanNit + DM7020HDv1 met OpenATV 6.3 + DM920 UHD met Merlin OE2.5 + Gemini 4

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Oplossing

An sich niet maar de stroom valt hier maar hoogst zelden uit.

Daarnaast is er een plugin waarmee je de box zodanig kunt afregelen dat deze na reboot in standby gaat. Als de box standby gaat zal de tv meegaan in die toestand.

Op mijn openpli4 image heet die plugin "startuptostandby" kwestie van even installeren en afregelen lijkt me.

Link naar reactie
Delen op andere sites

"kan je de box niet gewoon laten opstarten naar standby.

is volgens mij wel ergens in te stellen.

 

edje"

 

 

dat zou natuurlijk dé oplossing zijn, zal eens zoeken...

 

dankje!

aangepast door dvbs

Groeten van dvbs,        

 

             UFS9101W met TitanNit + DM7020HDv1 met OpenATV 6.3 + DM920 UHD met Merlin OE2.5 + Gemini 4

Link naar reactie
Delen op andere sites

theparasol,

 

Hier valt de stroom ook maar zelden uit; maar het gebeurt dan ook juist wanneer je met verlof bent.

 

 

theparasol, dirocca,edje-ken en bunbun;

 

Dankjullie voor de oplossing!

aangepast door dvbs

Groeten van dvbs,        

 

             UFS9101W met TitanNit + DM7020HDv1 met OpenATV 6.3 + DM920 UHD met Merlin OE2.5 + Gemini 4

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Hier valt de stroom ook maar zelden uit; maar het gebeurt dan ook juist wanneer je met verlof bent.

 

Als ik met verlof ben zet ik de tv met de schakelaar uit.

Dit doe ik trouwens steeds (of toch bijna altijd)

 

mvg

dreambox two ,  BigBisat met Smart Titanium, Alps, en 2 X Inverto Black Ultra

VU+ solo2 met defecte tuners

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar in wat voor een apenland woon je waar de stroom regelmatig uitvalt.

In Nederland kan ik me de laatste 25 jaar niet heugen dat de stroom uit is gevallen maar in Spanje gebeurt dat gemiddeld wel elke maand. Soms maar 2 minuten, en soms wel 5 keer achter elkaar.

http://wac.450f.edgecastcdn.net/80450F/thefw.com/files/2013/05/1257765644_monkeys.gif

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar in wat voor een apenland woon je waar de stroom regelmatig uitvalt.

In Nederland kan ik me de laatste 25 jaar niet heugen dat de stroom uit is gevallen

Dan zit je volgens mij op de goeie plek in Nederland.  Hier (da's dan elders in Nederland) gaat ie er de laatste paar jaar toch zeker een keer of 4-5 per jaar af, meestal maar 5 minuten maar steeds vaker ook een uur of meer.  In de context van de vragensteller is 1 minuut natuurlijk al te veel...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sprietje, hoe interpreteer jij volgende zin? "Maar in wat voor een apenland woon je waar de stroom regelmatig uitvalt."

Groeten van dvbs,        

 

             UFS9101W met TitanNit + DM7020HDv1 met OpenATV 6.3 + DM920 UHD met Merlin OE2.5 + Gemini 4

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goede middag

 

De TV wordt aangestuurd door een Dreambox via HDMI-CEC.

 

Hoe kan je verhinderen dat de TV aangaat na een stroomstoring en aldus voor lange tijd kan aanstaan? (want na een stroomstoring wordt de box nml opnieuw opgestart)

 

(ik plaats het hier omdat ik vermoed dat dit voor alle boxen geldt, niet?) :crazy:

heel simpel , zet het gewoon uit , dan kan je ontvanger zeker je tv niet aansturen 

aangepast door smetje limb.BE

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 9 maanden later...

We zijn nu 2014.

 

Kon het niet laten om dit eens terug op te halen.... :)

 

(mss kan het nog van pas komen)

Groeten van dvbs,        

 

             UFS9101W met TitanNit + DM7020HDv1 met OpenATV 6.3 + DM920 UHD met Merlin OE2.5 + Gemini 4

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...