Ga naar inhoud

Tja nu maakt tanken echt veel uit in buitenland

Aanbevolen berichten

Geplaatst:
2 uren geleden, Big fellow zei:

Dan was, misschien nu niet meer, Venezuela een veel betere optie geweest! 🙄😐

Ik zie me al 4000 km heen/terug in de auto te moeten zitten naar Nederland met een dikke 20-22 uur plus wegen toll rit, met kans op bekeuringen. 
Dan zet die wat hogere benzine of diesel prijs ook geen doden meer aan zeik. 
Als je wat ouder word (en Sprietje is ook niet meer de jongste) dan wordt het rijden van zulke lange ritten als maar moeilijker en uiteindelijk een kwaal. 
Om het over andere ouderdomskwaaltjes en ziektes maar niet te hebben. 

“On ne voit bien qu´avec le cœur.

L´essentiel est invisible pour les yeux”.

Geplaatst:
Op 1-1-2026 om 19:03, Big fellow zei:

Nederland en Duitsland liggen kwam economie etc redelijk op hetzelfde niveau, dus die kan je wel vergelijken...

Maar veel belangrijker, Duitsland is hier dichtbij en dan ga je vanzelf vergelijken. Een prijsverschil van 30 cent per liter ET10 is niet uitzonderlijk.  

Geregistreerd lid Sat4All sinds : 6-6-2001 (oorspronkelijk 1-12-2000)
Ontvanger : VU+ DUO 4K  (Digitenne via DVB-T2 en FTA-zenders via DVB-S2X en streams) 
Schotel : Visiosat Bisat
Ontvangst van : Astra 1, Astra 2, Astra 3 en Hot Bird

• Moderator
Geplaatst:

Nog een verschil tussen Duitsland en Nederland,

In Duitsland is de wegenbelasting in de brandsof prijs verpakt en is de houderschaps belasting slechts een fractie van die in Nederland.

In Nederland betaal ik voor mijn wagen 670 Euro per kwartaal.

In Duitsland voor dezelfde wagen 228 Euro, eh, per jaar.

In Frankrijk is de wegenbelasting slechts 0 Euro per jaar.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:

BTW is in Duitsland ook 19% terwijl het hier 21% is.

Dus is de brandstof in Duitsland maar een paar cent goedkoper dan hier (gebeurd nogal eens met diesel) dan kan het toch door de BTW interessant zijn om in Nederland te tanken en zo meer BTW terug te kunnen vragen.

13 minuten geleden, ceesv zei:

In Duitsland is de wegenbelasting in de brandstof prijs verpakt en is de houderschaps belasting slechts een fractie van die in Nederland.

en dat terwijl ze in Duitsland ook nog eens veel meer wegen hebben dan hier en veel meer hogere/grotere/langere viaducten dan hier.
Dacht dat mijn dochter nog geen 60 euro per jaar betaald voor de houderschapsbelasting voor haar auto.

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Geplaatst:
48 minuten geleden, ceesv zei:

In Nederland betaal ik voor mijn wagen 670 Euro per kwartaal.

Dan heb jij een beste wagen! Toevallig heb ik net vanavond 71 euro betaald aan wegenbelasting voor het komende kwartaal.  

Geregistreerd lid Sat4All sinds : 6-6-2001 (oorspronkelijk 1-12-2000)
Ontvanger : VU+ DUO 4K  (Digitenne via DVB-T2 en FTA-zenders via DVB-S2X en streams) 
Schotel : Visiosat Bisat
Ontvangst van : Astra 1, Astra 2, Astra 3 en Hot Bird

• Moderator
Geplaatst:

In mijn geval is het gewicht en brandstof soort reden voor de hoge belasting.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:
52 minuten geleden, ceesv zei:

Nog een verschil tussen Duitsland en Nederland,

In Duitsland is de wegenbelasting in de brandsof prijs verpakt en is de houderschaps belasting slechts een fractie van die in Nederland

Dit klopt niet. 
De wegenbelasting is in Duitsland niet in de brandstofprijs verpakt. 
De wegenbelasting heet in Duitsland Kfz (= Kraftfahrzeug) Steuer. 
Die is lager dan in Nederland en wordt per 100 cm³ cilinderinhoud plus CO2 uitstoot bijdrage berekend. 
Ik heb lang in Duitsland gewoond en ben goed op de hoogte. 

“On ne voit bien qu´avec le cœur.

L´essentiel est invisible pour les yeux”.

• Moderator
Geplaatst:

Duitsland

Basistarief Benzine € 2,00 per 100 cm³ cilinderinhoud  
Basistarief Diesel € 9,50 per 100 cm³ cilinderinhoud  
CO₂-toeslag € 2,00 per g/km boven de vrijgestelde grens  

Voor mijn wagen, 20 x 9,50 plus 38 euro Co2 toeslag, per jaar.

Geplaatst:

Heel weinig vergeleken met hier.
Dochter heeft een Mitsubishi Space star 1.2 en betaald dus nog geen 60 euro per jaar.

Vrijgestelde grens is dacht ik 85 gram en de uitstoot is 102 gram 

Dus zou 2 x 12= 24 zijn plus 2 x 17 = 35 dus samen 59 euro per jaar

Waarom het veel hogere tarief voor diesel snap ik eigenlijk niet, de nieuwste diesels stoten nl. veel minder uit. 

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

• Moderator
Geplaatst:

In Duitsland is dat wettelijk geoormerkt geld.

Het mag uitsluitend besteed worden aan het doel waarvoor het geheven wordt, dus onderhoud en bouw van het wegennet.

In Nederland gaat het grootste deel  naar de algemene middelen en wordt er een klein deel gebruikt voor het wegennet.

Geplaatst: (aangepast)

Zeg maar 10% naar het wegennet en dan ben ik uiterst optimistisch,.

aangepast door minplus

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat, 1 Oled en 2 LCD's

Geplaatst:
1 uur terug, ceesv zei:

In Duitsland is dat wettelijk geoormerkt geld.

Het mag uitsluitend besteed worden aan het doel waarvoor het geheven wordt, dus onderhoud en bouw van het wegennet.

Zoals dat ook in NL was!!!! Maar domme schapen, die nu ook ten prooi vallen aan wolven, hebben zich toen ook als schapen gedragen!!!!

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Geplaatst:
10 uren geleden, ceesv zei:

dus onderhoud en bouw van het wegennet.

denk dat je een paar decennia achter loopt met die bewering

bovendien heb je Bundes-strassen en Landes-strassen

Perfect Motion

Sunscreem

Geplaatst:

Ik heb geen inzicht in het % wegenbelasting dat hiervoor correct wordt ingezet maar Nederland heeft met afstand kwalitatief de beste wegen ter wereld.

Daar komt Duitsland absoluut niet bij in de buurt en dan die beroemde Baustellen waar niemand te zien is over kilometers lengte. Zoab is er ook niet en dat was helaas voor die Nederlandse Porsche toerclub leden die enkele kilometers over de grens van de A12 verongelukten. De weg is daarna aangepakt vanwege slechte waterafvoer..

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen