Ga naar inhoud


Tja nu maakt tanken echt veel uit in buitenland


1pm

Aanbevolen berichten

@Tonskidutch Heel soms wordt men gecontroleerd door douane bij de grenzen van Belgie/Luxemburg.

Soms heel sporadisch staat er ook een douane auto bij de grensovergang Visé richting Maastricht, maar die komen alleen als er een melding is. (geen idee)

Ik ben al vaak genoeg aangehouden bij Malscheid, vanuit Massen of Schmiede als ik richting de E42 rijdt naar St.Vith.

Op zo'n moment mag ik dan mijn laadruimte openen.

Wanneer er teveel tabak, drank of jerrycans met brandstof in ligt heeft men een behoorlijk probleem.

Nu neem ik hooguit een flesje mee dus heb er zelf geen last van. Maar er zijn verhalen........

 

aangepast door drz

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites


2 minuten geleden, johnno zei:

Dat is echt een lachertje. Het is de VVD die al sinds jaar en dag een zo hoog mogelijk btw tarief wil.

Het lieft zouden ze de inkomstenbelasting geheel vervangen door btw.

Je begrijpt toch zeker wel waarom ze dat zo graag zouden zien?

Waarom denk te trouwens dat die zogenaamd tijdelijke btw verhoging nog altijd niet is teruggedraaid?

Misschien is het je ontgaan, maar we worden momenteel door een uiterst rechtse coalitie bestuurd.

 

Gaat het overigens niet wat ver met de politieke beschouwingen hier?

Of mag het alleen als de aanval uit een uiterst rechtse hoek komt.

Waarom zou een partij die juist voor een grote economie is hoge BTW tarieven willen?

Voor de rest heb je een punt, politiek is niet goed voor de bloeddruk, stress en wakkert corona aan.. :D

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 minutes ago, drz said:

Waarom zou een partij die juist voor een grote economie is hoge BTW tarieven willen?

 

Omdat dan de inkomstenbelasting omlaag kan.

Je begrijpt het toch wel.....btw is een zogenaamde flat tax.

En welke partij is daar nou altijd al op uit geweest?

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Tonskidutch zei:

enni hoe

to keep on topic

 

als je van St Vith je benzine meezeult naar Amsterdam dan ben je off road en niet off topic

Haha! ...het zal dan diesel zijn. :P

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is alleen niet verstandig om daarmee te tanken. De rode kleurstof is lastig te neutraliseren en kan na 4 tankbeurten nog aanwezig zijn.

 

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

De boete voor rode diesel begint bij € 500 en kan oplopen tot € 1.250,-

In de meeste auto's zit een verklikker in de brandstof leiding waardoor het heel lang aantoonbaar blijft.

 

Misschien wist luisteraar niet dat het verboden is.

 

 

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik wilde echt niemand opstoken maar dat de diesel prijs is in twee dagen

al met 10cnt gezakt is ,bij de normale pomp zal het ook zo zijn of heel snel

komen.

De maximale brandstof prijzen worden in Belgie door de overheid beperkt.

Voor de auto brandstoffen zakken de prijzen ook al sterk 

https://carbu.com/belgie//index.php/r/dieselprijs-benzineprijs-brandstofprijzen-prijsdalingen/1583837309520/

Bij de afgelegen pompstations die bij kleine groepen horen zijn de prijzen natuurlijk lager

 

 

 

 

aangepast door luisteraar
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 10-3-2020 om 16:47, ceesv zei:

Misschien wist luisteraar niet dat het verboden is.

sinds er een auto met diesel motor in de wijk stond weten we dat er boetes op gegeven worden + - 1969

 

en sinds 2018 controleren ze ook landbouw voertuigen in Belgisch Limburg want op eigen terrein denken die boeren wordt je niet gecontroleerd

misvatting dus

 

Cherry Blossom Girl

Air

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...