Ga naar inhoud


Tja nu maakt tanken echt veel uit in buitenland


1pm

Aanbevolen berichten

5 uren geleden, gerrit B zei:

 

Zou het vocht daar doorheen komen? lijkt me sterk..


Nee, maar temperatuurverschillen creëert vochtafzetting. 
Er zijn middeltjes van het merk Startron en gerelateerde die enzymen aan je brandstof toevoegen die het vocht tegengaan.

Dat zet het vocht om in een veel onschuldigere substantie.

Voor voertuigen die lang stilstaan is het ideaal, maar je rijdt er geen meter meer of minder door.

..dan kun je beter experimenteren met aceton..

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites


7 uren geleden, Zunigkyk zei:

 

Wat ik even cursief heb gemaakt... heb je daar bewijzen voor?

Als ik E10 tank dan haal ik gemiddeld met een volle tank ongeveer 653km (1 Op 13,06 of 7,6L per 100Km)  tank ik gewoon euro 95 (E5) dan zit ik gemiddeld rond de 692km (1 op 13,84 of 7,2L per 100Km) 

Dus het verschil is helemaal niet zo groot en je moet het heel goed bijhouden (gelukkig doet mijn auto dat voor mij) om het verschil te kunnen zien.

Op een volle tank scheelt het dus zo'n 40 km  en dus zo'n 3 liter 3 x 1.29 = 3,87 euro  tank ik 50L met zo'n 4 cent verschil dan is dat 2 euro vandaar dat op dit moment het niet interessant is om E10 te gaan tanken aangezien er nog maar 1 tot 1,5 cent verschil in zit.

Reden dat E10 nu zo duur is komt omdat er een schaarste is aan Ethanol en daarmee prijst deze brandstof zichzelf dus uit de markt.

Dat het verschil met gewone euro 95 niet zo groot is komt omdat in euro 95 (dat heet nu E5) 5% ethanol is toegevoegd ipv de 10% van E10.

 

 

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Gelukkig heb ik een diesel, prijs is vanavond gezakt naar € 1,06

Met een tank (65 liter) voldoende voor iets tussen de 1.300 en 1.500 km.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier nu gezakt naar 1,03.9

Nu met de 100km maatregel haal ik met 70l over de 1500Km en heb vandaag een gemiddelde gereden van 1 : 22,6Km (ritje Pijnacker, Bussum en weer naar huis maar dan wel met ruim 400Kg gereedschap achter in de bak)

Pak ik hem leeg dan ga ik waarschijnlijk over de 1700Km.

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Niet slecht!

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 uren geleden, gerrit B zei:

 

Je hebt toch een dop op je tank?

Zou het vocht daar doorheen komen? lijkt me sterk.

 

Vocht en water in de benzinetank is van alle tijden. Condens is één van de grootste oorzaken. Toen ik nog vloog moesten we bij de eerste vlucht van de dag altijd de tank drainen, kraantje onder de tank open, water zakt altijd onderin (hoger sg) en aftappen totdat je ziet dat er geen water meer in de benzine zit. 

Je wil namelijk niet dat je motor afslaat of zo omdat er water ipv benzine in je motor komt, en al helemaal niet tijdens de start als je net in de lucht zit en niet meer op de baan kan landen maar ook niet genoeg hoogte hebt om een ander plekje te zoeken om veilig te landen. Dat heeft helaas aardig wat levens gekost. 

We leerden ook dat we veel van die condens konden voorkomen door na de vlucht het toestel weer af te tanken, hoe meer benzine er in de tank zit, des te minder lege wandoppervlakte je in de tank overhoudt waar zich condens kan afzetten.

 

Ethanol bindt zich vrij goed met water. Hoe meer Ethanol er in je tank zit, hoe meer water zich daaraan kan hechten. 

 

Ik had vaak problemen met mijn grasmaaier. Na de winterstop kreeg ik hem niet aan de praat. Als ik hem dan wegbracht werd de carburateur schoongemaakt, en de tank helemaal leeg gemaakt en opnieuw gevuld met V-power. Ik kreeg het advies van de reparateur om voortaan, zeker vlak voor de winterstop, alleen maar V-power te tanken, dat was volgens hem de beste brandstof om langer te bewaren. Sindsdien geen problemen meer gehad met starten na de winterstop. Na zijn uitleg bedacht ik mij overigens dat ik het zelf had kunnen bedenken omdat ik het tijdens mijn vlieglessen had geleerd... 

 

Dus ja, er zit vaak water in je benzine. Meer dan je denkt. En dat komt dan mee met de lucht die wel in je tank kan komen, iedere tank heeft immers een luchttoevoer anders zou je een vacuüm krijgen als de benzine wordt verbruikt.

 

T B 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag op Het Belang van Limurg:

(https://www.hbvl.be/cnt/dmf20200319_04895520/burgemeesters-grensgemeenten-trekken-aan-alarmbel-nederlanders-blijf-thuis)

 

Door de coronamaatregelen die sinds woensdagmiddag van kracht zijn, mag u nog maar om een beperkt aantal redenen de grens over. Dat kan zijn om te gaan werken, om zorg te verlenen aan een hulpbehoevende of in het kader van een co-ouderschapsregeling. Desondanks stellen de burgemeesters in de grensgemeenten, van Knokke, Hoogstraten tot Kinrooi, vast dat Nederlanders zich daar niet aan houden. Bij onze noorderburen gelden (voorlopig nog) soepelere maatregelen en is er bijvoorbeeld geen samenscholingsverbod. Dat is een bewuste keuze, aangezien Nederland kiest voor de strategie van de ‘groepsimmuniteit’, waarbij een deel van de bevolking weerstand opbouwt tegen het virus.

“Ik stel, net als veel collega’s in de grensgemeenten, vast dat Nederlanders nog steeds massaal de grens oversteken voor niet-essentiële verplaatsingen”, zegt Jo Brouns, burgemeester van Kinrooi. “We zien bijvoorbeeld nog lange wachtrijen aan de tankstations, van auto’s met Nederlandse nummerplaten. Ik hoorde ook van een Nederlandse supermarktketen die even reclame maakte met de boodschap dat Belgen bij hen wel nog kunnen komen winkelen zonder beperkingen. Op die manier hol je onze maatregelen compleet uit. ‘Blijf thuis’, dat geldt ook voor Nederlanders.”

Johan Tollenaere, burgemeester in Maaseik, treedt zijn collega bij. “Het is voor onze inwoners heel raar om zich te moeten houden aan strenge maatregelen en ondertussen de auto’s met Nederlandse nummerplaten te zien rondcrossen in onze gemeente. Aangezien de Nederlanders de crisis op een andere, lossere manier aanpakken, krijg ik daar veel ongeruste vragen over.”

~~Rytec Team~~
Mutant HD-2400 /  OpenPli en Maxytec-Multibox SE / OpenPli (mediaspeler)
VU+ Duo / OpenPli en Synology NAS
*All Rytec EPG POWERED*

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vreemd, toen ik het lijstje las met de maatregelen die ze in België hadden getroffen dacht ik van "zo zeg dat zijn geen halve maatregelen". "Dat België moet of een heel rijk land zijn dat ze dit kunnen betalen of het moet volledig platzak zijn en dat het dan toch niets meer uitmaakt".

Nog vreemder komt het bij mij over dat jullie die maatregelen dan alleen voor de eigen bevolking treffen en dan "buitenlanders" al jullie regels maar aan de laars laten lappen?

Ik zou denken van "je bent vrijwillig de grens overgekomen", "bent nu in ons land", "met onze regels", "heb het lef eens om die te overtreden", "en doe je dat wel dan hebben wij een prachtig bonnenboekje voor je klaar liggen om je aan onze regels te herinneren".

Ik kan me tenminste niet voorstellen dat de Belgische overheid zo afhankelijk is van de inkomsten, door die Nederlanders gegenereerd, dat ze dit soort zaken dan maar voor lief nemen.

En indien dat wel zo is dan zou ik als grensregio toch heel snel iets bedenken waardoor die inkomsten blijven maar wat dan wel aansluit aan de Belgische eisen.

 

Maar ik had er zelf vorige week een gesprek over met wat Duitsers. Die vroegen zich ook af hoe er mee om te gaan want ze gaven aan "jullie komen hier al ruim 30 jaar lang elke week jullie boodschappen doen, tanken en pakketten ophalen enz.,  moeten we nu dan zeggen je bent hier niet meer welkom?"

Hier heb ik ook aangegeven van stel een protocol op, maak het openbaar en let er op dat dit nageleefd wordt, wij zijn nog steeds te gast in jullie land en kunnen kiezen, ons aanpassen naar jullie protocol of thuis blijven.

 

 

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 uren geleden, Kabeltje87 zei:

“Ik stel, net als veel collega’s in de grensgemeenten, vast dat Nederlanders nog steeds massaal de grens oversteken voor niet-essentiële verplaatsingen”, zegt Jo Brouns, burgemeester van Kinrooi. “We zien bijvoorbeeld nog lange wachtrijen aan de tankstations, van auto’s met Nederlandse nummerplaten.

Mag je in Belgie niet meer tanken? Dat wist ik niet...

Als het tanken voor belgen een essentiele verplaatsing is, is dat voor de anderen toch ook zo... dat je niet gaat feesten op het marktplein zoals de belgen in nederland deden lijkt me logisch... maar een ritje naar het tankstation lijkt me dan geen probleem... je komt er overigens met niemand in contact...

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 uren geleden, Kabeltje87 zei:

Johan Tollenaere, burgemeester in Maaseik, treedt zijn collega bij. “Het is voor onze inwoners heel raar om zich te moeten houden aan strenge maatregelen en ondertussen de auto’s met Nederlandse nummerplaten te zien rondcrossen in onze gemeente

 

er is helemaal geen handhaving aan de grens en de belgen komen hier in Maastricht ook rondcrossen (hamsteren)

ik heb het gemeld en ik blijf het melden

je kunt in die situatie geen schuldigen gaan aanwijzen, want dat zou belachelijk zijn

 

Duitsland Nederland België zijn nog steeds OPEN onderling.

Space Cowboy

Jamiroquai

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minuten geleden, Tonskidutch zei:

Duitsland Nederland België zijn nog steeds OPEN onderling.

 

Je hebt er terecht NOG bijgezet.

 

Het heeft overigens weinig zin dat je land 1 een quasi totale lockdown instelt, als de buren van land 2 dan gewoon komen buurten.

 

Als het voorbeeld van Italië en vooral Spanje nu nog niet volstaan om het begrepen te hebben, zullen sommigen het wellicht nooit begrijpen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

27 minuten geleden, Tonskidutch zei:

Duitsland Nederland België zijn nog steeds OPEN onderling.

Alleen voor noodzakelijk verkeer.

Maar als je het echt wilt weten kan ik bellen naar diverse instanties in Belgie om te vragen hoe het nu echt zit.

 

Zelf had ik bedacht om op mijn strepen te gaan staan en hemel en aarde bewegen om mijn zin te krijgen, maar heb uiteindelijk besloten om het even rustig aan te doen de aankomende tijd.

 

Daar komt ook nog bij dat ik absoluut niet wil dat ik een mogelijke bron van corona ben en daar wellicht een ouder iemand mee kan besmetten, al dan niet direct.

De mogelijke gevolgen zijn bekend, dus ik trek aan de noodrem en zit nu in "ballingschap" in Nederland.

..op kantoor dus en heel hard aan het werk. :) (net de herhaling van de GP van duitsland gezien, en dat is ook werk)

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik schreef niet dat je ertegen in moet gaan en op je strepen te gaan staan

 

dat zegt ook iedereen

maar hoogstnoodzakelijk om de deur uit te gaan is je huiselijke stress OOK

8 van die krijsende kinderen en je lieve vrouw met de krolpennen in het haar

met gerolde sigaret in haar mondhoek

Space Cowboy

Jamiroquai

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ondertussen is de Belgische politie bezig met extra controles in de grenstreek en invalswegen , nederlanders worden terug gestuurd en belgen die zonder geldige reden zich met de wagen verplaatsen om vb in nederland te shoppen eveneens , je gezondheid en dat van je medeburger riskeren voor een beetje profijt zal niet in dank aanvaard worden , ja benzine en diesel zijn goedkoop maar we mogen hier toch niet meer recreatief rijden enkel de korst bijgelegen winkels en werkverkeer is nog toegelaten , dus eigenlijk geen winst nu , hou je gezond

M7 Sat 801-Technomate 5600 ci-usb - Pace dsr8141/22 - Smartwi=rip - 1x disc triax 88 thuis - 1x disc hirsman 64 camping - duo lnb's astra1-3 + nog een hoop antiek

Lokatie's hoevenen & blier (belgië)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...