Ga naar inhoud


Tja nu maakt tanken echt veel uit in buitenland


1pm

Aanbevolen berichten

  • Moderator

Voor degenen die in de grensstreek wonen is de site https://www.clever-tanken.de/  een aanrader.

In Duitsland wordt de prijs een aantal malen per dag behoorlijk veranderd.

In de Ochtend ben je het duurst uit, net voor de middag of net voor de avond is de prijs meestal op zijn laagst.

Bij een pomp kan je dus verschillen op een dag aantreffen van meer dan 10 Cent.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Dat fenomeen heb je in Denemarken ook... het verschil kan tussen het goedkoopste en het duurste moment meer dan 1 Kroon per liter zijn...

 

Voor Duitsland vind ik zelf de site https://mehr-tanken.de/ beter...   maar goed, het is ook maar wat je gewend bent te gebruiken.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is al zo lang als ik me herinneren kan dat de prijzen in andere landen

anders zijn (zal door de nationale regelingen komen en de lonen)

Zo gaan ze naar Luxemburg om te tanken met tegelijk tabak en koffie waren in te kopen.

Of naar Duitsland boodschappen doen omdat het goedkoper is door lagere btw en lagere loon kosten.

Electro spullen kocht ik altijd in Duitsland omdat het goedkoper is en grotere keus.

Dat de brandstof pompprijs niet zo snel zakt komt door de voorraden die ze tegen een

hogere prijs aangekocht hebben ,de pomp prijs hinkt na boze tongen zeggen

de prijs stijgt vlugger dan het zakt.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Op dit moment net over de grens diesel € 1,199

5 kilometer verder € 1,179

 

Clever tanken zit bij mij standaard in het navigatie systeem gebouwd, wanneer de auto dorst heeft kan je in het boordsysteem laten opzoeken wat het gunstigst is op welke afstand, en met 1 druk op de knop wordt het adres in het navigatie systeem als bestemming gezet.

 

Die websites halen hun informatie uit een overheids database.

In Duitsland is elk benzine station verplicht de geldende prijs in die database te vermelden.

 

Prijzen worden niet door de stations zelf bepaald, maar door de olie maatschappijen zelf op afstand in de pomp gezet.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vat ruwe olie nu dus 33 dollar. Was met een kwart afgenomen. Bij de pomp zou het geen kwart goedkoper worden. Wel zakkende echter heel langzaam.

Ik erger me, ik denk velen, dat men de prijs langzaam laat zakken maar zodra een vat ruwe olie weer duurder wordt men struikelt over de knoppen om het weer omhoog te laten schieten. 

Hoe kan dat toch....

  • Bedankt 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

13 minuten geleden, erwinnaar zei:

Hoe kan dat toch....

retorisch :grin:

 

je beseft dat de crash van het -22% Shell aandeel die Russen helemaal niet interesseert

die hebben heel veel meer reserves dan die periode waarin er langzaam een brandstof prijs gaat dalen en ons een keer bereikt

 

Running Up That Hill

Kate Bush

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat gevoel had ik ook maar dat blijkt dus helemaal niet waar te zijn en meer een gevoel van ons te zijn.

Er zijn verschillende onderzoeken geweest en als je dan de prijs van brandstof vergelijkt met de olie prijs dan zie je dat die elkaar keurig volgen.

Wel is het zo dat de prijs van olie eerst zakt en dat daarna de prijs van de brandstof zakt maar als de prijzen omhoog gaan zie je hetzelfde dat eerst de prijs van olie omhoog gaat en wat later pas de prijs van brandstof.

Grootste probleem is dat er één hele grote graaier tussen zit en dat is onze overheid, ongeveer 75% van de prijs wordt op dit moment bepaald door accijnzen, heffingen en BTW.

Ik hou dan ook mijn hart vast als de zgn. groene partijen wat meer te zeggen zullen krijgen want dan is de auto geen melkkoe meer maar wordt het een aderlating.

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

19 minuten geleden, gerrit B zei:

Ik hou dan ook mijn hart vast als de zgn. groene partijen wat meer te zeggen zullen krijgen want dan is de auto geen melkkoe meer maar wordt het een aderlating.

Zeg maar gerust een amputatie van ledematen.

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, Tonskidutch zei:

gerrit B wat heeft groen nu weer met de onenigheid tussen Rusland en Arabië van doen?

 

Volgens mij niets... maar des te meer met de prijzen van de benzines, en dat is het onderwerp van dit draadje....

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

36 minuten geleden, Sverige zei:

maar des te meer met de prijzen van de benzines

als je gelooft dat die door "de groenen" zou stijgen heb je echt geen juiste blik op hoe de wetgeving en belastingen op producten tot stand komen.

maar dat is ook al veel teveel politiek en stemmingmaken in dit topic waar het om 20 cent per liter minder gaat

Running Up That Hill

Kate Bush

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Laagste stand vandaag Brent US$ 31,02

Maar, alles wat omhoog gaat komt een keer omlaag vise versa.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...