Ga naar inhoud


Tja nu maakt tanken echt veel uit in buitenland


1pm

Aanbevolen berichten

Luxemburg kost diesel 1.04 euro... Helaas heb ik gisteren in Nederland getankt voor 1.29.

..overigens was het een tankstation verder 1.24,  maar heb zo mijn twijfels bij goedkoop aangeboden brandstof.

Daar zit meer residu in waardoor je minder kilometers kunt rijden op een tank.

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites


10 uren geleden, gerrit B zei:

Rij je verder Dld in dan zijn de prijzen stabieler maar ja dan is je voordeel ook grotendeels weg.

Een wijsheid als een koe!

(met alle respect voor koeien)

 

Als je Billig Tanken per regio gebruikt (een praktische website voor lage brandstofkosten) zie je ook verschillen in de brandstofprijzen en dat kan verder!? / dieper in Duitsland tov de grens dus net zo goed heel veel minder gunstig uitpakken omdat die regio's voor de prijzen van de "Pompen" afhankelijk zijn van een minimale afzet waar mee gemarchandeerd kan worden. Dat is geen stabiliteit.

Als het aantal hectoliters te laag is wat de franchisers afzetten worden ze vanzelf duurder in vergelijking en gaan dus uiteindelijk weg.

Je komt regio's tegen waar men 100 kilometer ver afligt van de dichtstbijzijnde Pomp.

 

 

Toxigene 7" Edit

The Orb

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

De pomphouders aan de grens rekenen juist andersom nl. "waarom zouden we de prijzen aanhouden van 20km dieper Duitsland in"?, "die Nederlanders komen ook wel als we 7 a 8 cent onder de prijzen zitten van die in Nederland"

En geef ze eens ongelijk wat zou je zelf doen 20 cent onder de prijs gaan zitten en alleen de normale marge pakken of de prijzen wat opkrikken en 12 a 13 cent per liter extra pakken?

De Duitsers in de grensstreek klagen juist dat ze extra dure brandstof moeten kopen (of dieper Duitsland in moeten rijden) omdat de prijzen in Nederland zo hoog zijn.

 

Als je dan bedenkt dat het nog helemaal niet zo gek lang geleden is dat de Duitsers juist hier massaal diesel kwamen tanken dan zegt dat wel iets over de belastingen die hier geheven worden en waarvan de groene/linkse partijen vinden dat die belasting nog wel een heel stuk hoger moet.

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Simpel,  bij de groene slinkse politici is het nadenken nog niet uitgevonden.

Éénmaal een bepaalde gedachtegoed betekent dat deze direct de juiste is en daarom begrijpen de linkse groene mensjes niet dat diesels in de loop der jaren schoner zijn geworden dan benzineauto’s.

Nog sterker, volgens de linkse groene politici MOET er een katalysator onder wat de dieselauto juist weer vervuilender maakt. 
..het liefste ook nog een roetfilter die de motor inefficiënt maakt.

 

Maar vastgerot in het eigen gelijk zal er waarschijnlijk niets veranderen aan dit soort kortzichtige politici en blijven zij vasthouden aan het gedachtengoed van 30 jaar geleden.

 

Mijn optiek? Diesel rules!!!!!

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

dieselkwestie is in belgie gewoon een kwestie van geld oprapen.Diesels zijn properder dan gelijkaardige benzines maar verbruiken veel minder.Rekensommetje met espace renault is 5 l/100 km aan 50 cent belasting = 2.5 euro staatskas.Gelijkaardig benzine 9l/100 km aan 50 cent = 4.5 euro staatskas.Daarbovenop LEZ zone tax en vb gent heeft op 1 jaar reeds 1.8 miljoen opgeraapt.

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

20 kilometer is toch helemaal niks... dan ben je vaak de stad nog niet uit

maar in mijn geval is het simpel, ik moet iets minder dan 2 liter verbranden om goedkoper te kunnen gaan rijden

we stelden al eerder dat die goedkope pomp minstens op jouw route moet liggen, anders is het een drogreden dat zogenaamd goedkoop inkoop ochtendje

Screenshot_47.png

Toxigene 7" Edit

The Orb

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bellejt, je slaat de spijker op de belastingkop!

 

Het is puur een staatskaspolitiek spelletje en het milieu is ondergeschikt.

De huidige moderne diesels rijden zonder al te veel op de rijstijl te letten tussen de 1:30 en de 1:35 en dat levert gewoon te weinig op.

Er zullen dieselmotoren bestaan die schoon zijn en met gemak 1:50 kunnen doen.

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden, drz zei:

Het is puur een staatskaspolitiek spelletje en het milieu is ondergeschikt.

 in menig betoog heb je het milieu zelf ook als ondergeschikt geklassificeerd

Dus dat is geen argument meer als we jou bijdragen moeten serieus nemen.

 

Toxigene 7" Edit

The Orb

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, Tonskidutch zei:

 in menig betoog heb je het milieu zelf ook als ondergeschikt geklassificeerd

Dus dat is geen argument meer als we jou bijdragen moeten serieus nemen.

 

Wat kun je toch weer heerlijke onzin verkondigen en stemming maken. 😁😁

Het milieu staat bij mij zeer hoog aangeschreven, maar wanneer er onzin en flauwe kul verkondigd wordt in de media, ben ik de eerste die dat afbrand. 
 

Heb je al last van de ernstige droogte die werd voorspeld door de klimaatveranderingen?
Nee? ..koop een diesel😁

Lekker goedkoop tanken en je stoot die linkse groene klimaatridders lekker tegen het hoofd.  

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
9 minuten geleden, drz zei:

Heb je al last van de ernstige droogte die werd voorspeld door de klimaatveranderingen?
Nee? ..koop een diesel😁

Helaas gaat dat niet meer werken met mijn diesel.

Is een cat 6d, met Ad-blue, die maakt de lucht in de stad alleen maar schoner.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, Tonskidutch zei:

jouw eenvoudigste verdediging zoals normaal

Lekker aan het “Mike Godwinnen”😂

aangepast door drz

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, ceesv zei:

Helaas gaat dat niet meer werken met mijn diesel.

Is een cat 6d, met Ad-blue, die maakt de lucht in de stad alleen maar schoner.

Hadden ze niet ooit een nieuwe Saab door de straten van Londen laten rijden om de uitstoot te meten van deze auto?

Het bleek dat de auto schonere lucht uitstootte dan de stad rijk was. 😁

 

..het kan ook reclame zijn geweest, maar toch leuk bedacht.

"Een leven dat niet kritisch naar zichzelf kijkt, is het niet waard om geleefd te worden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

nee is geen reclame, Ik heb het zelf gezien, hielden ze een meter in de uitlaat van een nieuwe diesel en gingen ze een meting uitvoeren.

Het zelfde apparaat naar buiten gerold en daar werd een nieuwe meting gedaan en de meter gaf met de lucht buiten meer vervuiling aan dan wat uit de uitlaat van de diesel kwam.

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

24 minuten geleden, gerrit B zei:

nee is geen reclame, Ik heb het zelf gezien, hielden ze een meter in de uitlaat van een nieuwe diesel en gingen ze een meting uitvoeren.

Het zelfde apparaat naar buiten gerold en daar werd een nieuwe meting gedaan en de meter gaf met de lucht buiten meer vervuiling aan dan wat uit de uitlaat van de diesel kwam.

Correct dit geeft aan hoe slecht onze lucht is ,vuiler als de uitlaatgassen.

Maar toch stoten wij NOx en CO2 uit waardoor de buitenlucht nog slechter wordt en het klimaat beinvloed wordt.

Het voordeel van coronavirus is dat minder mobiliteit komt met minder uitstoot.

Filosofisch gezegd de natuur slaat terug.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...