Ga naar inhoud


Tja nu maakt tanken echt veel uit in buitenland


1pm

Aanbevolen berichten

wat willen ze nu met die gecoördineerde milieu domheid uit Brussel van dat bio-ethanol bijmengen aan benzine eigenlijk bereiken?

het behalen van het klimaat akkoord???

 

terwijl bossen gekapt worden (nog steeds zonder controle op die boeren met corrupte regeringen)

weet je wie de pineut is met al die bio-ethanol? de hongerigen der aarde.

Cherry Blossom Girl

Air

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


3 uren geleden, Tonskidutch zei:

wat willen ze nu met die gecoördineerde milieu domheid uit Brussel van dat bio-ethanol bijmengen aan benzine eigenlijk bereiken?

het behalen van het klimaat akkoord???

 

terwijl bossen gekapt worden (nog steeds zonder controle op die boeren met corrupte regeringen)

weet je wie de pineut is met al die bio-ethanol? de hongerigen der aarde.

nee, ik denk dat men probeert de oude auto's uit het straatbeeld te krijgen en dat mensen bij een kapotte techniek overstappen op elektrisch rijden. Mijn Slopel tank ik nu altijd af in de Bondsrepubliek, e5 of super plus op zijn tijd. Beide veruit voordeliger dan goedkoopste hier ter plekke. Mooi kratje bier erbij en wat DM waren en ritje meer dan lonend plus geen kapotte techniek voor mijn trouwe oude Slopel :-).

 

Verder is het verbruik hoger met e10 hoorde ik wel links en rechts dus houd in meer tanken, meer inkomsten staatskas en meer transportbewegingen om te bevoorraden, meer olie opmaken die aangevoerd worden met olietankers (naar het schijnt grootste vervuilers) en de cirkel is rond...

 

off topic: in de IndyCar series rijdt men met ethanol, leuk altijd als men bijtankte, spul zag je niet branden en slaan die pitcrew....hilarisch om te zien (niet leuk om mee te maken). Dan maar de old skool brand met echte benzine in Hockenheim 1994..

Link naar reactie
Delen op andere sites

18 uren geleden, Tonskidutch zei:

wat willen ze nu met die gecoördineerde milieu domheid uit Brussel van dat bio-ethanol bijmengen aan benzine eigenlijk bereiken?

 

 

 

De olie begint langzaam maar zeker op te raken en door dat bijmengen kunnen we dat moment nog wat uitstellen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

20 uren geleden, erwinnaar zei:

ik denk dat men probeert de oude auto's uit het straatbeeld te krijgen en dat mensen bij een kapotte techniek overstappen op elektrisch rijden

 

Het zou mij interesseren wat er bij de verbranding vrijkomt => benzine oud mengsel <> benzine en 10% ethanol

en dat in motor + uitlaatsysteem van voor 2010 en in een "zogenaamde geschikte" motor + uitlaatsysteem van na 2010

Dus hoe de injectie met de oorspronkelijke brandstof omgaat en dan met de mengvorm.

Alsook hoe de katalysator met de resten omgaat.

Een oude motor kun je opwaarderen, alhoewel dat niet aangeboden wordt door de automobiel producenten.

 

Het zou me inderdaad niet verbazen, erwinnaar, dat er een heel groot belang achter het uit de roulatie halen van oudere auto's schuilgaat, denk maar aan "wir kaufen dein auto", die allemaal van bouwjaar voor 2010 meteen naar het oosten gaan. De mijne werd opgekocht door BMW Europa volgens de aankoper van wkda.de.

 

Er lopen veel te veel lobbyisten in de Brusselse EU wandelgangen... er mag wel eens een contrôle komen op de email inbox van Euro ambtenaren en parlementariërs die ook retrospectief aan de integriteitseisen zouden moeten voldoen.

 

 

 

Cherry Blossom Girl

Air

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kreeg vandaag het bericht dat het niet meer zinvol zou zijn om E10 te gaan tanken nu de prijs in Dld van E5 en E10 bijna hetzelfde zijn.

Volgens dit bericht zou de prijs van E10 zijn gestegen omdat er met een marktaandeel van rond de 13% veel meer vraag is naar ethanol en dit zou de prijs hebben opgedreven.

E10 geeft inderdaad een hoger verbruik van 1 tot 2% (er zijn ook modellen die juist zuiniger lopen op E10 schijnt) en normaal zou het prijsvoordeel het brandstofverbruik nadeel ruimschoots opheffen maar dan moet er wel een prijsverschil zijn van meer dan 4 cent. 

Daar werd min of meer het advies gegeven om, zodra het prijsverschil minder was dan 4 cent, gewoon E5 te gaan tanken omdat je daar dan met een gunstiger brandstofverbruik meer km uit je tank haalt en je daar ondanks de hogere prijs  per gereden Km uiteindelijk goedkoper mee uit bent.

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...
  • Moderator

De prijzen zijn aan het zakken als gevolg van het Corona virus, en de daardoor verminderde vraag naar brandstof.

Ik betaalde vanavond € 1,17 voor een liter diesel.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Te veel, die beginnen meestal zo bij een paar honderd euro.

Veel goedkoper is dan een oliedrum die je vaak voor een paar tientjes kunt kopen.

Probleem is alleen dat als je een grote tank hebt die je niet even achter in de auto kunt gooien om te vullen, daarnaast moet je die ergens neer kunnen zetten zodat je er ook met de auto bij kunt komen om brandstof over te pompen.

aangepast door gerrit B

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik gebruik zelf kunststof tanks die ze normaal in het leger gebruiken.

Die zijn voorzien van alle keurmerken zodat ook niemand moeilijk kan doen als er een paar achter in de auto staan.

Voordeel is dat ze heel licht van gewicht zijn maar ook dat er ruim 30 liter in gaat.

Omdat ik vaak zeer onregelmatig werk en elk moment een telefoontje kan krijgen dat ik met spoed naar de andere kant van Nederland moet heb ik dus zelf altijd brandstof voorraad zodat ik niet nog eerst naar een tankstation moet om te tanken. Is dat overdag dan is dat geen probleem maar na 23.00 uur zijn de meeste hier in de buurt gesloten en ben je op de snelweg met ook snelwegprijzen aangewezen.

Giet ik er 30 liter in dan kan al een paar minuten later op weg en weer ruim 500km verder en daarmee is bijna alles wel af te rijden.

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

We zijn een week verder, en de diesel kost nu om de hoek 1,139 €

De prijzen zakken nog steeds door de verminderde vraag.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het wisselt hier nogal, om 19.00 uur stond de goedkoopste nog op 1,199 om 21.00 uur was het 1,129 maar nu staat alles weer op 1,169 en hoger.

Voor dat je wegrijdt moet je dus eerst de prijs controleren en zodra die zakt op weg gaan en tussendoor voordat je gaan tanken nog een keer controleren want een uurtje later kan het zo weer een stuk duurder zijn of is de buurman, die eerst te duur was, 10 minuten later plots weer een stuk goedkoper geworden.

Rij je verder Dld in dan zijn de prijzen stabieler maar ja dan is je voordeel ook grotendeels weg.

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...