Ga naar inhoud


geen geluid meer na nieuw Videokaart


gerrit B
Ga naar oplossing Opgelost door Alventali,

Aanbevolen berichten

Even wat foto's gemaakt.

 

Hierbij een overzicht van het apparaat beheer

 

post-32015-0-47799000-1390584508_thumb.jpg

 

kijk ik dan naar audio beheer dan zie ik dit

 

post-32015-0-78874800-1390584528_thumb.jpg

 

en zet ik de High defenition audio uit zetten dan krijg ik dat scherm bij audio beheer.

 

post-32015-0-54522500-1390584540_thumb.jpg

 

Trek ik de nieuwe videokaart er uit dan verschijnt plots de hoofdtelefoon en luidsprekers

 

suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 32
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Letterlijk een screenshot...  Je hebt er overigens een knop voor op je toetsenbord hoor... ;)

 

Wordt inderdaad in de bios uitgeschakeld.

 

Het meest makkelijke oplossing is een usb geluidskaart. Die prik je in een usb poort en daar sluit je speakers of de hoofdtelefoon op aan. Als je geen super apparaat wilt ben je voor 10 a 20 Euro de man. 

 

externe-usb-geluidskaart-7.1-extra-optie

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Weet ik dat er zo'n knop op zit, maar een screenshot zit dan op die computer en nog niet op deze waar ik mee werk en met wat ze allemaal uitspoken op het internet wil ik geen stick van die computer in die van mij hebben.

 

Die usb dingen heb ik inderdaad wel gezien voor een paar euro.

 

Maar mijn zoontje kwam net dat hij nu ook een melding had gekregen dat er een update opgehaald moest worden dus daar eerst even naar kijken want het zou iets een update zijn voor een chipset.

 

suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ik zie ook steeds van die meldingen voorbij komen dat ik mijn video player moet updaten, maar wanneer ik naar het Internet adres kijk vraag ik mij af of dat verstandig is.

Er rouleren op dit moment nogal wat fake update pagina's.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als het in de BIOS wordt uitgeschakeld kun je het toch ook weer aanzetten?

 

Kun je geen foto/screenshot (:D) van je BIOS plaatsen?

 

Dan kunnen we op Google zoeken waar je het moet vinden, mits het te vinden is.

 

------------------

 

Ik heb trouwens bij mijn 570GT van NVIDEA een behoorlijk uitgebried stukje software gekregen.

 

Heb je daar al eens in gekeken of je de hardware voor geluid niet kan uitschakelen?

Weet je wat erger is dan een worm in je appel?

Een halve worm in je appel...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als het in de BIOS wordt uitgeschakeld kun je het toch ook weer aanzetten?

 

Kun je geen foto/screenshot ( :D) van je BIOS plaatsen?

 

Dan kunnen we op Google zoeken waar je het moet vinden, mits het te vinden is.

 

------------------

 

Ik heb trouwens bij mijn 570GT van NVIDEA een behoorlijk uitgebried stukje software gekregen.

 

Heb je daar al eens in gekeken of je de hardware voor geluid niet kan uitschakelen?

 

Misschien handiger als hij aangeeft wat voor een moederbord erin zit......Grote kans dat de bios ge-upgrade moet worden en vaak worden dingen uitgezet in de bios zonder keuzemogelijkheid.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je de laatste  driver voor de GT 610 geinstalleerd.

 

http://www.geforce.co.uk/drivers/results/71750

 

Want via het NVIDIA control panel heb je ook nog instel mogelijkheden voor de audio drivers.

Groetjes Alv

Visiosat bi sat met 4 LNB's & een kabel aansluiting
VU+ Duo met 2* DVB-S2, en een Vu+ Duo2 met 2* DVB-C

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Oplossing

Maar inderdaad als je ff google zoekt op onboard sound card disabled is na de instalatie van de GT 610.

 

Kom je er al vlug achter dat je waarschijnlijk via de BIOS je onboard sound card op enabled zetten. ( staat waarschijnlijk op Auto of disabled)

aangepast door Alventali

Groetjes Alv

Visiosat bi sat met 4 LNB's & een kabel aansluiting
VU+ Duo met 2* DVB-S2, en een Vu+ Duo2 met 2* DVB-C

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat was hem,

Simpel even F10 indrukken bij het opstarten geavanceerde instellingen kiezen en daar het geluid van uitgeschakeld naar inschakelen zetten

Geheel opslaan en het geluid werkt weer normaal.

 

1 probleem is er echter nog wel

 

Ondanks dat zoonlief niet meer op de TV aan het spelen is en wij weer gewoon TV kunnen kijken wordt de kamer nu gevuld met race, bots en politie bericht geluiden.

 

Maar ik denk dat dat wel op te lossen zal zijn zonder nieuwe soft en hardware maar gewoon met wat organisatorische maatregelen :)

 

suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou, ik heb een veel doeltreffendere oplossing hoor, wat ook nog eens niets kost.

Simpel de regel, te veel lawaai is 1 dag je mobiel inleveren, bij herhaling wordt dat 3 dagen en elke volgende keer 1 week zonder mobiel.

Kan je vertellen dat het uitstekend helpt hoor :)

 

 

suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Het lijkt verdacht veel op kindermishandeling. :D

Gij  gerrit Brutus!

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...