Ga naar inhoud


Liberty Royal wil Ziggo overnemen


Sjattuh

Aanbevolen berichten

Liberty Global heeft een bod van 34,53 euro per aandeel uitgebracht op Ziggo. Het bestuur en de raad van commissarissen van de kabelmaatschappij staan unaniem achter het bod, dat Ziggo waardeert op in totaal circa 10 miljard euro. Dat maakten de twee bedrijven vanochtend in een gezamenlijke verklaring bekend.

 

Aandeelhouders van Ziggo ontvangen per aandeel 11 euro in contanten. De rest van de overnamesom voldoet Liberty Global in eigen aandelen. Het Amerikaanse bedrijf heeft al een belang van 28,5 procent in Ziggo en is ook eigenaar van concurrent UPC. Met de koop van de resterende aandelen is een bedrag van 4,9 miljard euro gemoeid.

 

Een combinatie van de twee kabelbedrijven bereikt volgens Liberty Global en Ziggo 7 miljoen Nederlandse huishoudens, ofwel 90 procent van het totaal. De gezamenlijke jaaromzet bedraagt zo'n 2,5 miljard euro. Het bedrijf ziet aanzienlijke kostenvoordelen, die oplopen tot 160 miljoen euro per jaar in 2018. Daardoor ontstaat meer ruimte voor investeringen in nieuwe producten en diensten.

 

De Nederlandse activiteiten onder de paraplu van Liberty Global zullen na de overname vanuit het hoofdkantoor van Ziggo in Utrecht worden aangestuurd. Of de transactie gevolgen heeft voor de werkgelegenheid kon een woordvoerder van Ziggo desgevraagd niet zeggen.

 

Bron: Spitsnieuws.nl

http://www.spitsnieuws.nl/archives/tech/2014/01/liberty-royal-wil-ziggo-overnemen

Weet je wat erger is dan een worm in je appel?

Een halve worm in je appel...

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 36
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Opvallend dat deze overname bekend wordt gemaakt terwijl vandaag van twee onlangs gefuseerde boekenzaken bekend maken dat ze vanaf dinsdag 28 januari 2014 een tijdje dicht gaan, in Nederland. Een juwelierszaak zei dat onlangs ook dat ze voorlopig dichtgingen,  zij is nooit meer opgegaan en is inmiddels failliet verklaard.

 

Onlangs was ik in de Rotterdamse vestiging van die boekenzaak en toen had ik al het vreemde gevoel dat dit zomaar de laatste keer zou kunnen zijn. Er was zoveel veranderd, de goede eigenschappen van de nieuwe boekenzaak en de goede eigenschappen van de tweede handsboeken waren verdwenen. Een rommeltje. Ik kreeg het idee dat de verkoper dat ook vond toen ik vroeger waar de boeken waren gebleven die op altijd op een bepaalde plek lagen.

 

Dan nu deze twee kabelmaatschappen, 90% aandeel. Ja je kan de KPN er bijhalen. Maar dat is toch niet de juiste manier. Als je alleen koffie drinkt, dan heb je ook geen behoefte aan een onderzoek naar de diverse thee soorten.

Met de KPN ben ik ook niet echt blij. Zij hebben mijn internetprovider Planet ingelijfd met tevens alles wat er bij hoorde, een goede en uitvoerige startpagina van Planet.nl met actuele nieuws, informatie en downloads van vele internetzaken.

 

Kennelijk gaat het economisch nog niet slecht genoeg, om nog gewoon verder te gaan met te fuseren en te fuseren. Dit heeft ons voorlopig al twee staatsbanken opgeleverd en het zou mij niet verbazen als de opvolger van de Boerenleenbank en Raifaissenbank ook nog aan het infuus komt te liggen bij minister Dijsselbloem.

 

Ik vind dit een zorgelijke voornemen. Hopelijk gaat dit voornemen op de één of andere reden niet door.

 

En dan als je goed bekijkt wordt KPN waarschijnlijk verkocht een Mexicaan en Ziggo is in USA handen. Heerlijk al die bedrijven in buitenlandse handen.

Dat was toch Snowden die nog gisteren te zien was bij de ARD? Bij deze overname mis ik gewoon totaal de inhoudelijk discussie, ook die bij KPN, over hoe je wenst om te gaan met je infrastructuur. In hemelsnaam dat breek je toch niet zomaar af, om aandeelhouders alleen te verblijden met een vettere bankrekening.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je denkt toch niet dat ze het veel grotere netwerk van Ziggo gaan down graden naar de UPC standaard hé ;) De nieuwe naam van deze 2 wordt niet voor niets ZIGGO. :P

 

Zit wat in, maar heb tijd terug bij UPC gewerkt (alleen helpdesk niks bijzonders) maar Horizon zou zogenaamd wel de toekomst moeten zijn? Lijkt me ook niet dat ze dat weer gaan afketsen.. en ja ze zullen niet zomaar het netwerk aanpassen maar denk wel dat dit gebeurd. Waarom zou je irdeto gebruiken met mensen die sharen terwijl je ook langzaam alles naar nagravision kan brengen (met horizon) waarbij de EMM's via het kabel modem ontvangen worden (dus met dreambox bijv al helemaal niet werkend te krijgen)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Monopoly ja.

Als je 90 % van het grondgebied bestrijkt, kom je in de verleiding om van zenders het alleen uitzendrecht te verkrijgen.  Kleintjes worden dan uitgesloten.

Geen enkele concurentie meer, en kun je nog wat meer overnemen tot je 100 % hebt.  Daarna hoef je zelfs niet meer te betalen voor de exclusiviteit, want je bent toch de enige.

 

En je kunt zeggen we hebben toch KPN met zijn glasvezel.  Dat is toch concurentie?

Ja.  Maar uiteindelijk beland je in een duopolie, wat bijna even erg is.  Beide groepen hebben zijn dan ongeveer even sterk en gaan mekaar geen pijn doen, want ze beseffen dat alleen degene met de langste adem het red.  Maar ondertussen hebben beiden harde klappen gekregen.  Ze gaan dan ook mekaar bekampen door exclusiviteits contracten te gaan afsluiten met content providers om zo de kijkers naar hun kamp te lokken.

 

Willy

~~Rytec Team~~
Mutant HD-2400 /  OpenPli en Maxytec-Multibox SE / OpenPli (mediaspeler)
VU+ Duo / OpenPli en Synology NAS
*All Rytec EPG POWERED*

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja maar jij beslist toch of het zo ver komt, als jij geen abo neemt dan sterven ze een mooie dood

 

 

Wacht dan maar eens af, totdat je echtgenote ineens beseft dat ze door Uw keuze haar favoriete vrouwenzender moet missen doordat deze een exclusiviteits contract met de ene of de andere speler getekend heeft.

 

Of ik zal het omdraaien, je kan niet meer naar jouw favoriete sportskanaal kijken.  Want exclusief bij net de andere.

 

Overstappen doen hele volksstammen.

 

Willy

~~Rytec Team~~
Mutant HD-2400 /  OpenPli en Maxytec-Multibox SE / OpenPli (mediaspeler)
VU+ Duo / OpenPli en Synology NAS
*All Rytec EPG POWERED*

Link naar reactie
Delen op andere sites

Slecht nieuws! Daar gaat mijn liberty.

 

Jullie zijn vergeten welke groei de internetboeren hebben doorgemaakt.

 

In de beginjaren van internet had je een abonnement bij een internetboer. Die leverde jou internet. Niet meer en niet minder.

Nu zijn het media giganten geworden. Internet is bijzaak. Laat je niet gek maken door supersnel internet want je hebt er geen moer aan als je niet supersnel de door jou gewenste bestanden kan downloaden. Kijk bijvoorbeeld maar naar de gebrekkige ondersteuning van nieuwsgroepen bij Ziggo. De reden is duidelijk, jij moet niet downloaden maar films huren bij Ziggo. En voor muziek moet jij naar die megalomane dome van ze.

 

Of neem die brakke app van ze. Werkt alleen thuis, ja zo heb ik er weinig aan. En dan ook nog eens op een beperkt aantal apparaten. Dan krijg je een melding dat kijken op jouw apparaat niet werkt om de rechten van de content owner te beschermen. Wel gloeiende! Ik ben jouw betalende klant, bescherm mijn rechten!

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Snap het ook niet echt, of het moet een laatste verrijking-stuip zijn?!

Nou ja, het is nog niet zo ver, zijn alleen nog plannen!

 

Er is een bod uitgebracht... dat is iets verder dan alleen nog maar plannen hebben.

Weet je wat erger is dan een worm in je appel?

Een halve worm in je appel...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Of neem die brakke app van ze. Werkt alleen thuis, ja zo heb ik er weinig aan. 

 

Dat is niet helemaal waar. Dat het een brakke app is, eens, maar het werkt ook bij andere Ziggo klanten. Zelfs als die een beperkt abo hebben, en jij een vol abo, dan werken alle zenders die jij kunt zien, ook bij een ander. En ja, dat het niet eens kan op een laptop, dat is inderdaad wel erg 1990.

Mut@nt HD2400 met 1x sat en 3x cable met Ziggo, 1TB HDD op OpenPli 4.0 met Oscam.

Azbox HD Premium+ met 1x cable met Ziggo en 1x sat, 500 GB HDD op E2 met Oscam.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar dat gebeurt niet, Global Liberty is zo zeker van zijn zaak dat als het niet doorgaat ze een forse schadevergoeding aan de Ziggo aandeelhouders gaat betalen, deze deal gaat gewoon door.

Ja, zo staat het iets anders in de Telegraaf DFT, "dat zegt de bank Kepler Cheuvreux dinsdag in een rapport", maar het moet wel eerst nog door de mededingingsautoriteiten worden beoordeeld. Dus zal deze bank omvallen door de schadeclaim of niet? Spannend of het ze lukt met dit soort blufpoker, want dit soort consolidering kan dus eigenlijk niet, in Nederland, tenzij ......

aangepast door Hoeba

Groetjes,
Hoeba

DM 600 S PVR 160 GB, OpenPli, DM 8000 S/C, OpenPli, Nokia Dbox2 C, PB-7, Cisco dvb-C, RaspberryPi 2b

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Die bank schrijft juist dit:

 

'Mededinging bij Ziggo geen probleem'

 

AMSTERDAM (AFN) - 

Een overname van Ziggo door Liberty Global, het moederbedrijf van UPC, zal waarschijnlijk niet op een blokkade stuiten van de mededingingsautoriteiten. Dat zegt de bank Kepler Cheuvreux dinsdag in een rapport.

Op het eerste gezicht lijkt een fusie van UPC en Ziggo problemen te geven met de autoriteiten, omdat 90 procent van de Nederlandse kabelmarkt geconsolideerd gaat worden. De ondernemingen zullen waarschijnlijk gedwongen worden om verbindingen open te stellen voor de concurrentie. Maar zelfs als dat gebeurt, schrijft Kepler, zal het jaren duren voordat andere bedrijven daar toegang tot krijgen.

 

Nee, ik haalde die bank aan, nadat jij schreef dat het Global Liberty zelf zou zijn;

Maar dat gebeurt niet, Global Liberty is zo zeker van zijn zaak dat als het niet doorgaat ze een forse schadevergoeding aan de Ziggo aandeelhouders gaat betalen, deze deal gaat gewoon door.

Maar het blijft blufpoker als je de pers hebt gevolgd! ;)

Groetjes,
Hoeba

DM 600 S PVR 160 GB, OpenPli, DM 8000 S/C, OpenPli, Nokia Dbox2 C, PB-7, Cisco dvb-C, RaspberryPi 2b

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...