Ga naar inhoud


Liberty Royal wil Ziggo overnemen


Sjattuh

Aanbevolen berichten

Liberty Global wil mogelijk ook het Spaanse telecombedrijf Ono inlijven volgens een bericht van de Volkskrant op .nl.

 

 

http://www.volkskrant.nl/vk/nl/2694/Tech-Media/article/detail/3585327/2014/01/28/Liberty-Global-wil-naast-Ziggo-ook-Spaans-telecombedrijf.dhtml

 

Liberty wilt dus echt groot gaan worden in Europa.. Misschien komen ze daardoor wel tegen een gesloten deur door de Europese authoriteiten. Ze zijn in Duitsland ook al bezig.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 36
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Liberty Global wil mogelijk ook het Spaanse telecombedrijf Ono inlijven volgens een bericht van de Volkskrant op .nl.

 

 

http://www.volkskrant.nl/vk/nl/2694/Tech-Media/article/detail/3585327/2014/01/28/Liberty-Global-wil-naast-Ziggo-ook-Spaans-telecombedrijf.dhtml

 

Liberty wilt dus echt groot gaan worden in Europa.. Misschien komen ze daardoor wel tegen een gesloten deur door de Europese authoriteiten. Ze zijn in Duitsland ook al bezig.

Ze willen wel groot worden, maar hebben volgens de pers ook het geld er niet voor liggen ........ Alleen sommige leidinggevenden schijnen bij deze blufpoker baat te hebben!

Groetjes,
Hoeba

DM 600 S PVR 160 GB, OpenPli, DM 8000 S/C, OpenPli, Nokia Dbox2 C, PB-7, Cisco dvb-C, RaspberryPi 2b

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan heb je nog niet alles gelezen!

In mijn laatste link uit de pers;

Vedder geeft aan dat Liberty er wel op kan wijzen dat de kabelmarkt onderdeel is van de bredere markt van infrastructuur waarover media verspreid worden. Dan gaat het dus niet alleen om het aanbod via de kabel, maar bijvoorbeeld ook het aanbod via glasvezelverbindingen, de satelliet, ADSL, 3G of 4G en Digitenne.

„Het zou daarom ook kunnen dat het overnamebod alleen goedgekeurd wordt, wanneer Liberty zijn kabelactiviteiten in regio's waar niet al deze alternatieven aanwezig zijn, afstoot”, aldus de hoogleraar.

 

Ziggo overnemen en zwakke regio's, of delen daarvan, afstoten. Dus meer ontslagen als aanvankelijk aangekondigd?

De uitgestoten delen via marktconforme prijzen aan de gemeente overdoen?

We wachten af ....... ;)

aangepast door Hoeba

Groetjes,
Hoeba

DM 600 S PVR 160 GB, OpenPli, DM 8000 S/C, OpenPli, Nokia Dbox2 C, PB-7, Cisco dvb-C, RaspberryPi 2b

Link naar reactie
Delen op andere sites

En ik weet zowat wel zeker als dit doorgaat, is het over een tijd echt afgelopen met mijn dreambox. De Horizon mag dan wel brak zijn op software gebied (als dat nog is) toen ik er werkte was het een drama. Mensen waren een simpele "mediabox" gewend, waarbij het niet uitmaakte als het ingebouwde kabel modem offline was. (je had alleen geen VOD) maar de Horizon werkt heel anders, daarbij moet het kabelmodem wel online zijn anders heb je niks. Slim van UPC om de kaart gegevens via het docsis modem te sturen (decoders zoals dreambox hebben geen kabel modem) volgens mij werkt de Horizon nu wel redelijk.. Dus na een tijd gaan ze vast over naar nagravision in elk gebied.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Slim van UPC om de kaart gegevens via het docsis modem te sturen

 

 

 

Gevolg:  UPC weet precies naar wat jij kijkt en wanneer jij kijkt.  Weg priviacy!!!

 

Willy

~~Rytec Team~~
Mutant HD-2400 /  OpenPli en Maxytec-Multibox SE / OpenPli (mediaspeler)
VU+ Duo / OpenPli en Synology NAS
*All Rytec EPG POWERED*

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat een type fout niets zegt, blijkt dus wel. We weten allemaal waar het over gaat toch?

 

Moet je toch bij SPITS zijn denk ik, die vertypten zich in de link van de topic starter in hun kop.

Groetjes,
Hoeba

DM 600 S PVR 160 GB, OpenPli, DM 8000 S/C, OpenPli, Nokia Dbox2 C, PB-7, Cisco dvb-C, RaspberryPi 2b

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze willen wel groot worden, maar hebben volgens de pers ook het geld er niet voor liggen ........ Alleen sommige leidinggevenden schijnen bij deze blufpoker baat te hebben!

Volgens ARD Videotext wilt Vodafone hetzelfde Spaanse bedrijf ook hebben.

 

Vodafone is eigenaar van Kabel Deutschland

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 9 maanden later...

De overname van Ziggo is nog niet eens een feit en Vodafone overweegt al om Liberty Global over te gaan nemen.
http://www.rtlnieuws.nl/economie/home/vodafone-overweegt-fusie-met-moeder-upc-en-ziggo

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

sjaak(k) ik denk dat jij het verkeerd leest. :) VF heeft niet heel veel schulden, zeker niet in vergelijk met hun omzet. De hoge schulden liggen meer bij LGI, die hebben de laatste jaren flink geleend om hun aktiviteiten te vergroten. Was altijd al een LGI strategie, als lenen goedkoop is, dan veel lenen om bedrijven te kopen met een goede cashflow zodat je de lening kan afbetalen.

 

En overgenomen wordt VF ook niet door LGI. Vf heeft veel te veel assets in landen die LGI niet interesseren. Als er iemand gekocht wordt, dan is het LGI. Maar is wel een megadeal die veel gaat kosten. Dan hadden ze beter het cash van de Verizon deal gelijk aan LGI overgemaakt ipv het als dividend uitkeren.

xtrend 6500 320G intern / dreambox 800se, 500G intern / dreambox 500hd / azbox elite hd / Skymaster 80cm quad lnb titanium, 19,2 oost / Triax 110 , quad inverto Inverto Black Ultra lnb, 23,5 oost, inverto Inverto Black Ultra lnb, 28,2 oost / No Name 125cm single lnb black ultra draaibaar

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien heb je gelijk. Maar wat ik de afgelopen week heel opmerkelijk vond: hoe de Nederlandse en vooral Duitse media supernegatief reageerden op de aankondiging van president Poetin dat hij de aanleg van de oliepijplijn door de Zwarte Zee had opgegeven ondanks dat Rusland er al 4 miljard had ingestoken. Diezelfde media die een jaar eerder supernegatief waren over de aanleg van die pijplijn omdat het een poging zou zijn van de Russen om meer macht over landen als Bulgarije, Hongarije en Italië, de belangrijkste afnemers, te krijgen.

 

Als ik naar UPC en andere Nederlandse kabelaars kijk dan valt me vooral op dat het aandeel Amerikaanse meuk niet alleen erg groot is maar dat het zelfs in het basispakket zit terwijl veel Nederlandstalige zenders dat niet zijn. Ook valt me op dat we ondanks het feit dat er alleen al binnen de EU een stuk of tien nieuwszenders zijn waaronder enkele van echt uitstekende kwaliteit we toch in het analoge basis net uitsluitend het Amerikaanse CNN krijgen aangeboden. Dat vinden we normaal maar ik denk niet dat we het net zo normaal vonden als een Russische investeerder na het opkopen van ons kabelnet daar RT voor in de plaats zou zetten.

 

Dat is zo'n beetje de achtergrond van mijn opmerking. Ik vind het in principe al schadelijk als we de verdeling van onze media aan buitenlandse organisaties overlaten, en zeker als dat ook nog eens organisaties van buiten de EU zijn. Gewoon, omdat het ontkent dat we als eigen land en eigen EU vaak andere belangen hebben dan die landen. En nog los daarvan, kun je je ook maar voor één moment voorstellen dat de Amerikanen een Europese nieuwszender als belangrijkste op hun kabelnet zouden dulden? Er is hier en daar doorgifte van BBC World maar niet zonder dat er minstens vijf of zes Amerikaanse nieuwszenders voorop staan. Alleen wij spelen Gekke Henkie en vinden het normaal om alleen een Amerikaanse nieuwsbron op de analoge kabel tegen te komen.

speciale interesse: C-Band

Link naar reactie
Delen op andere sites

Alleen wij spelen Gekke Henkie en vinden het normaal om alleen een Amerikaanse nieuwsbron op de analoge kabel tegen te komen.

 

Heb ik ook altijd vreemd gevonden dat anderen voor ons al meenden te moeten kiezen, zet gewoon CNN, RT en Euronews op de kabel dan hebben we echt keus. Maar nee, we krijgen alleen het Amerikaanse oorlogs gestook voorgeschoteld. Om die reden zal hier nooit en te nimmer kabel in huis komen. Vrije keuze!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...