Ga naar inhoud


Liberty Royal wil Ziggo overnemen


Sjattuh

Aanbevolen berichten

  • Moderator

Bedenk dat de kabel een eindige doorgifte capaciteit heeft en er keuzes gemaakt moeten worden wat er doorgegeven wordt.

 

Verder on topic, Liberty Royal wil Ziggo overnemen..........

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 36
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Bedenk dat de kabel een eindige doorgifte capaciteit heeft en er keuzes gemaakt moeten worden wat er doorgegeven wordt.

 

Verder on topic, Liberty Royal wil Ziggo overnemen..........

 

Tja, en in elk ander land is het hemd nader dan de rok, of je nu naar Duitsland, Frankrijk of Engeland kijkt, men zal altijd eerst alle eigen nationale publieke zenders als basis doorgeven, dan de belangrijkste eigen nationale commerciële zenders en tot slot enkele Amerikaantjes. Wat me ongelofelijk stoort is dat Amerikaanse zenders in ons land belangrijker gevonden worden dan zenders van eigen bodem. We hebben weliswaar geen normale nieuwszender maar dan lijken me zenders als Euronews, BBC World, France 24-english en eventueel voor hen die minder goed Engels verstaan een van de twee Duitse nieuwszenders zoals ntv of N24 een heel wat logischer keuze dan een Amerikaanse nieuwszender. En dan heb ik het nog niet eens over het feit dat CNN in de VS zelf zijn meeste kijkers allang kwijt is. Nieuwstechnisch zijn mijn bezwaren niet zo groot maar dat luide gedoe en steeds maar weer opscheppen over hoe goed ze zichzelf vinden past (nog) niet echt in onze cultuur. En als er conflicten tussen de EU en de VS zijn over handelsbelangen of NSA spionage dan vind ik het ongepast dat velen van ons dan uitgerekend ons nieuws van de tegenstander in zo'n conflict als enige qua nieuwszender binnenkrijgen. Het omgekeerde is absoluut niet denkbaar, dat men in de VS alleen een Europese nieuwszender zou doorgeven.

 

En ik zei het al eerder, dat je voor sommige publieke zenders van eigen bodem niet eens een klein bedragje moet bijbetalen maar meteen het allergrootste dus allerduurste abonnement moet nemen vind in ronduit schandalig en totaal onacceptabel. Zeker als je aan de vele mensen denkt die door ouder zijn, minder begaafd zijn of gewoon door een lagere opleiding geen andere talen dan het Nederlands beheersen. Die moeten dan voor vele tientallen buitenlandse zenders erbij betalen alleen maar om het privilege van het complete aanbod van de publieke zenders waarvoor we tenslotte allemaal belastinggeld betalen te mogen genieten. Ik daag je uit ook maar één land ter wereld te noemen waar dit ook zo is. Het is echt totaal krankjorum.

 

Overigens had ik gedacht dat ik het probleem voor mezelf (m.b.t. Holland Doc, Cultura, enz) had opgelost door een Xtrend ET9500 te kopen maar gek genoeg doet die wel "Uitzending gemist" maar voorzover ik tot dusver kan ontdekken tot mijn grote spijt geen Nederland24. Het is toch te gek dat je je in zoveel bochten moet wringen voor iets dat in ons eigen land standaard te ontvangen had moeten zijn?

 

PS: dit alles is zeer op topic, UPC is al een Amerikaanse organisatie, gaat samen met Ziggo en wordt dan opnieuw met een Amerikaanse firma gefuseerd, dan is het volstrekt logisch om een verband te vermoeden tussen het bovenmatige Amerikaanse aandeel in een beperkte capaciteits-situatie. Dus dat daarop dan commentaren komen is ten zeerste "on topic".

aangepast door paulvr

speciale interesse: C-Band

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb ik ook altijd vreemd gevonden dat anderen voor ons al meenden te moeten kiezen, zet gewoon CNN, RT en Euronews op de kabel dan hebben we echt keus. Maar nee, we krijgen alleen het Amerikaanse oorlogs gestook voorgeschoteld. Om die reden zal hier nooit en te nimmer kabel in huis komen. Vrije keuze!

 

Dat ben ik 100% met je eens!

speciale interesse: C-Band

Link naar reactie
Delen op andere sites

In de meeste landen zitten nieuwszenders als Al Jazeera English, RT e.d. gewoon op de kabel overal en vaak ook FTA via DVB-T. Hier in Engeland zitten de HD-versies van AJE en RT zelfs FTA op DVB-T. Erg vreemd dat die zenders in Nederland meestal niet eens op de kabel zitten. Ik vind het erg positief dat je hier het nieuws uit verschillende perspectieven kan zien.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mij is het al een keer duidelijk gezegd en is analoog de ruimte zeer beperkt op de kabel en moeten er keuzes gemaakt worden, en dat ga je niet vullen met 3 of meer nieuwszenders. dat lijkt me zeer logisch. maar graag weer on-topic please

Mutant HD2400,Vu+ Duo, Xtrend ET6000, 2x Relook 400s,

Skystar2 en Wavefield  WV85THDS schotel 1W/5E/9-10E/13E/19.2E/23.5E/28.2E en de satellietmeter Xsarius HD easy

Link naar reactie
Delen op andere sites

UPC is al een Amerikaanse organisatie, gaat samen met Ziggo en wordt dan opnieuw met een Amerikaanse firma gefuseerd, dan is het volstrekt logisch om een verband te vermoeden tussen het bovenmatige Amerikaanse aandeel in een beperkte capaciteits-situatie.

UPC was een Nederlandse BV en een dochtermaatschappij van een Brits bedrijf.

Ziggo was een Nederlands bedrijf waarvan de aandelen in handen waren van een Amerikaanse investeringsmaatschappij.

 

UPC en Ziggo zijn nu beide een dochtermaatschappij van Liberty Global (Brits) en gaan dadelijk als één bedrijf werken onder de naam Ziggo.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...