Ga naar inhoud


Vu+Duo op wifi middels Vu+ wifi stick


RaveMaus

Aanbevolen berichten

In de verpakking van mijn Ultimo zat destijds een usb stick voor wifi. Nooit gebruikt daar ik vast ethernet in mijn woonkamer heb.

 

Mijn Vu+ duo gaat verkocht worden aan een kennis, maar hij wil graag met wifi werken.

Ik heb de duo voorzien van een cleane install van VTI6.0.8, plaats de Vu+ wifi stick en nergens merk ik dat die herkend wordt. Ook niet na openen van de linux drivers op bijgeleverd cd-rommetje.

 

Hoe krijg ik dat ding werkend?

 

tnx

Gert

VU+Duo4K op Loewe Bild 5.65 OLED UHD HDR tv,  Raspberry Pi3 + Apple TV HD in bureau op Loewe Individual 46, Apple TV 4K op slaapkamer icm Loewe Bild 5.55 LCD in kast van ART55 😅

Link naar reactie
Delen op andere sites


Er zijn 2 soorten originele VU+ USB WLAN adapters, één vrij korte en een wat langere uitvoering, op de laatste staat 150 Mbits en deze laatste uitvoering zou moeten werken.

De korte uitvoering heb ik ook nooit aan de praat gekregen.

 

In feite plaats je de USB WLAN adapter in één van de achterste USB poorten en nadat de ontvanger opnieuw is opgestart zou die moeten worden herkend.

Ik veronderstel wel dat je in VTi Zero de WLAN support hebt aangezet, staat volgens mij standaard aan.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb er ook twee liggen van VU+, werken beiden 2,4Ghz 300Mbit.

vooraf de router instellen opdat hij een WLAN verbinding mag maken + je wpa2 wachtwoord instellen

daarna de stick in de VU+ en de box starten

dan kun je de wlan configuratie doorvoeren (en vergeet DNS niet )

 

zou op VTI 6.0.8 zo moeten werken (mits je voldoende ontvangst hebt naar WLAN router)

ciao

 

na de start zou per telnet commando dmesg de USB stick gezien moeten worden

moet nog vermelden, dat je natuurlijk niet per VTIzEro de usb ondersteuning moet deinstalleren

aangepast door Tonskidutch

I Smashed Your Phone - Kincaid Remix

Blancmange

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben dus in het bezit van de korte Wi-Fi stick van Vu+.

Voor ik het wist dat de brave man Wi-Fi wou gaan gebruiken,had ik de drivers middels VTI zero verwijderd. Voor ik de stick plaatste natuurlijk de drivers weer hersteld in VTIzero.

 

Ook heb ik jouw commando getelnet en ook dat laat nergens een mogelijkheid ontstaan om ergens een draadloos netwerk te zoeken, laat staan een key in te geven.

(Ik neem aan dat die mogelijkheid ergens bij "netwerk" moet te zien zijn?)

 

De stick heb ik ook eens in mijn Windows7 pc gestoken en die gaat er oonmiddellijk mee aan de slag...

VU+Duo4K op Loewe Bild 5.65 OLED UHD HDR tv,  Raspberry Pi3 + Apple TV HD in bureau op Loewe Individual 46, Apple TV 4K op slaapkamer icm Loewe Bild 5.55 LCD in kast van ART55 😅

Link naar reactie
Delen op andere sites

ravemaus,

in "de uitgave" van dat telnet commando dmesg staat alles vermeld wat aangekoppeld is geworden aan usb devices (zo had ik dat bedoeld) > als je die eens in een tekst bestandje kunt plaatsen als bijlage, kunnen we zien of die ralink herkent wordt.

ciao

I Smashed Your Phone - Kincaid Remix

Blancmange

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben een totale leek in Linux commando's. Sorry voor dom antwoord Tonski. Ik meen me te herinneren dat er niets van USB aansluitingen instond, maar het maakt niet meer uit.

 

Op mijn slaapkamer staat een Uno welke op OpenPli draait. Ik blijf dat volhouden omwille van de uitstekende ondertitelmogelijkheden welke VTI niet heeft ;-)

 

De Vu+ Wifi stick in de Uno gaf het beeld weer dat Jurgen liet zien in zijn VTI omgeving. Voor mijn vriend maakt het operating system toch niet uit.

Even OpenPli op de Duo gezet en alles werkt als een tierelier (toch al op mijn router, ik neem aan dat het prima moet gaan op die van mijn vriend).

 

oh ja, voor de grap de stick eens in mijn Ultimo gestoken. Omdat die zijn geheugen toch groot genoeg is, heb ik nooit iets middels VTIzero bewerkt. Hier werd de stick ook niet herkend en hij werd nochtans met de Ultimo meegeleverd. Het probleem lijkt dus bij VTI zelf te zitten...

 

Misschien iets om aan het VTI team te melden?

 

Bedankt voor de tips!

VU+Duo4K op Loewe Bild 5.65 OLED UHD HDR tv,  Raspberry Pi3 + Apple TV HD in bureau op Loewe Individual 46, Apple TV 4K op slaapkamer icm Loewe Bild 5.55 LCD in kast van ART55 😅

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...