Ga naar inhoud


Vu solo2 HD remote plugin


harryinstallatie

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Ik heb mijn tweede vu solo2 hd in de keuken geplaatst nu als je net verkeerd richt

reageert de vu solo2 hd in de woonkamer ook.

Daarom heb ik op 1 vu de plugin remote control geplaatst om van 1 vu de remote code aan te passen.

Standaard code is 0002 dus zet ik 1 op 0001 dan snel met 2 en 7 dan help de code 0001 in de

afstandsbediening invoeren en groen of ok om te saven.

Alles lukt behalve het saven van de code in de ontvanger springt weer terug naar 2.

De remote staat dan wel op 0001 die zet ik dan eerst weer naar 0002 en maar weer proberen.

Heb ook code 0003 en 0004 geprobeerd maar wil ook niet.

 

Gr Harold

aangepast door harryinstallatie

1 vu solo 1 vu duo 2 vu solo2HD allen op de wave met Multi-swicth

Link naar reactie
Delen op andere sites


ja lezen kan ik, hij heeft twee identieke apparaten + identieke remote

daar is die remote code niet voor bedoeld, die is bedoeld voor als je een andere afstandbediening wilt toepassen

bijvoorbeeld een Ultimo afstandbediening met een solo2 box

 

ciao

Pleasant Street

Tim Buckley

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

...dat jij lezen kunt daar twijfel ik niet aan maar naar mijn mening moet dit gewoon werken.

Ik weet niet meer 100% zeker maar ik dacht dat ik dit ook al eens eerder op mijn 2 SOLO2 met de daarbij behorende AB's heb toegepast toen ik ze naast elkaar aan het etsten was.

 

In feite krijgt de ene Solo2 code 1 en de andere code 2, waarom zou dat niet functioneren?

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat heeft hij toch ook want hij schrijft dat hij 2 stuks SOLO2 in gebruik heeft dus heeft hij ook 2 AB's.

 

Precie zo heb ik het nu en door onze open keuken / kamer reageert ook de vu in de woonkamer als je zapt in keuken.

Nu dacht ik he ik geef de vu woonkamer gewoon code 0001,0002 of 0004 en laat de vu keuken staan op 0002

Dat wil ook prima alleen na ingeven code op vu en prees groen of ok onthoudt saved hij niet de code en staat weer op 2.

1 vu solo 1 vu duo 2 vu solo2HD allen op de wave met Multi-swicth

Link naar reactie
Delen op andere sites

wat is nu eigenlijk je vraag?

 

de code veranderen voor om de afstandbediening van een ander type toestel te gebruiken kan maar dan heb je ook een andere afstandbediening nodig.

ciao

 

Hoi,

Snap niet wat je bedoelt met andere afstandsbediening elke vu heeft een afstandsbediening.

De afstandsbediening kan ik ook keurig op 1 van de 4 codes zetten met de toetsen 2,7 en help maar

het is juist de ontvanger die niet van de code 2 afwill (standaard code voor de solo2,duo2,ultimo)

Code 1 is voor solo en duo

Code 3 weet ik even niet uit het hood.

Code 4 is vrij voor de toekomst

1 vu solo 1 vu duo 2 vu solo2HD allen op de wave met Multi-swicth

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb het even met mijn 2 exemplaren SOLO2 getest en het functioneert gewoon.

Het is wel even priegelen maar ik heb het als volgt gedaan.

 

Voorwaarde is dat in eerste instantie beide AB's dezelfde code hebben en beiden op de ontvangers functioneren.

Ga naar toestel 1 en controleer welke code op dat moment gebruikt wordt, even van uit gaan dat dit 1 is.

Open de plugin Remote Control en wijzig daar de code van 1 naar 2.

Bevestig dit en noteer de daar daar voor enkele seconden vermelde procedure om de AB dienovereenkomstig aan te passen.

 

Wijzig de code op de AB 1 d.m.v. de op het scherm beschreven procedure naar 0002.

Nu zal deze AB 1 niet meer op toestel 1 functioneren.

 

Pak nu AB 2 en zet daarmee de code van toestel 1 op 2.

De AB reageert in eerste instantie wat traag waardoor het lijkt dat nu geen één AB meer functioneert maar na enkele tellen functioneert AB 1 alleen nog maar op toestel 1 en AB 2 op toestel 2.

Succes ermee.

aangepast door Jürgen

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

ik wou net zeggen, je kan zelf bepalen welke code je wilt gebruiken. Wees er echter wel op bedacht dat als je ooit eens een flash doet en je hebt toevallig die stb waar je de code van hebt aangepast dat deze dan niet reageert op de door jou ingestelde code, maar op de default code, tenzij je een backup terug zet bij het inrichten.

 

Ik heb het even met mijn 2 exemplaren SOLO2 getest en het functioneert gewoon.

Het is wel even priegelen maar ik heb het als volgt gedaan.

 

Voorwaarde is dat in eerste instantie beide AB's dezelfde code hebben en beiden op de ontvangers functioneren.

Ga naar toestel 1 en controleer welke code op dat moment gebruikt wordt, even van uit gaan dat dit 1 is.

Open de plugin Remote Control en wijzig daar de code van 1 naar 2.

Bevestig dit en noteer de daar daar voor enkele seconden vermelde procedure om de AB dienovereenkomstig aan te passen.

 

Wijzig de code op de AB 1 d.m.v. de op het scherm beschreven procedure naar 0002.

Nu zal deze AB 1 niet meer op toestel 1 functioneren.

 

Pak nu AB 2 en zet daarmee de code van toestel 1 op 2.

De AB reageert in eerste instantie wat traag waardoor het lijkt dat nu geen één AB meer functioneert maar na enkele tellen functioneert AB 1 alleen nog maar op toestel 1 en AB 2 op toestel 2.

Succes ermee.

 

 

Dit lijkt mij niet correct.

 

Ga naar toestel 1 en controleer welke code op dat moment gebruikt wordt, even van uit gaan dat dit 1 is.

Open de plugin Remote Control en wijzig daar de code van 1 naar 2.

Bevestig dit en noteer de daar daar voor enkele seconden vermelde procedure om de AB dienovereenkomstig aan te passen.

 

Wijzig de code op de AB 1 d.m.v. de op het scherm beschreven procedure naar 0002.

Nu zal deze AB 1 niet meer op toestel 2 functioneren.

 

Klaar!

 

Als je toch twee ab's heb zou ik eerst een van die ab's aanpassen, en dan een van de boxen. Kan je niet op save klikken met de ene omdat dan de wijziging al is door gevoerd, dan pak je de andere die reeds gewijzigd is.

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Alles lukt behalve het saven van de code in de ontvanger springt weer terug naar 2.

De remote staat dan wel op 0001 die zet ik dan eerst weer naar 0002 en maar weer proberen.

 

 

Wiz, zo zou het moeten functioneren maar zoals TS ook al schreef blijft de gewijzigde instelling niet op 1 staan maar springt weer terug naar 2, vraag me niet waarom.

Daarom de enigszins kromme wijze van doen.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

als je 2 ab's hebt zet je er 1 op de nieuwe code, en de andere laat je staan, en dan pas je je box aan. Zo heb ik het destijds gedaan toen ik ook 2 settop boxen bij elkaar had staan. Het heeft iets te maken met het moment waarop je box de wijziging doorvoert, en als je zowel de oude als de nieuwe code in een ab hebt kan je meteen kijken of het werkt of niet, en kun je altijd op ok klikken. Is het niet met de ene ab, dan wel met de andere.

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heren allen bedankt het werkt.

Heb het nu zo gedaan:

 

-1 afstandsbediening al op code 1 gezet.

- in de plugin code naar 1  toen ok ging mis, toen groen ging mis, toen groen lang indrukken en hij ging enigma herstarten en KLAAR.

- nu staat 1 ontvanger en ab op code 1 de andere box en ab op code 2 dus probleem opgelost.

- denk dat je dus lang de groen knop in moet houden.

 

Gr Harold

aangepast door harryinstallatie

1 vu solo 1 vu duo 2 vu solo2HD allen op de wave met Multi-swicth

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...