Ga naar inhoud


Ongebruikte speakeruitgangen op autoradio


RVP

Aanbevolen berichten

Ik heb hier een autoradio met 4 speakeruitgangen.

Deze radio heb ik gekocht om een kistradio te maken zoals je vaak op de bouwplaatsen ziet.

 

In mijn kist zit maar 1 speaker.

Hoe sluit ik dit het beste aan ?

 

Ik wil de front speakeruitgangen samen voegen, dus links en rechts samen aansluiten op speaker + en -

 

Moet ik nu de 2 achter speakers gewoon los laten of afsluiten met b.v. 8Ohm weerstanden 10 Watt ?

 

 

De balans instellen is geen optie, want de radio vergeet die instellingen als ik de spanning er af haal.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Hilversum III bestond nog niet, maar ieder had zijn eigen stem. Op elke steiger klonk een lied

 

front samenvoegen kan maar is geen echt mooi geluid > beter twee speakers

rear loslaten niets aansluiten

I Wanna Rock You, Marat Taturas Feat. Levitny Mix

Giorgo Moroder, Marat Taturas, Levitany

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nu vroeg ik mij volgend gegeven af,op waarheid.Het verbinden van de front links en rechts aan elkaar aan dezelfde speaker,zou dat niet goed zijn voor de "eindtrap".Het aansluiten van 1 luidspreker,en de rest ongemoeid laten en ervoor zorgen dat geen kortsluiting mogelijk is,ook niet goed zou zijn voor de "eindtrap".Nu dit hier aan bod kom,vroeg ik mij dit af of dit waarheid is of flauwe kul?

En T.S. zou er ook wat aan hebben,want hij zal liefst zo lang mogelijk willen gebruik maken van zijn radio,en kennende kan muziek nogal luid staan op bouwwerven,waardoor de "eindtrap" nogal wat vermogen moet geven,en bij onjuiste verbindingen,de geest kan geven. :angry: .

En de tijd,dat ze zelf zongen of fluiten is al lang voorbij gestreefd. :tired:

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

De 2 hoofduitgangen met elkaar verbinden is vragen om problemen. Je radio heeft geen lang leven.

 

Beter gewoon de luidspreker op één van de voor kanalen aansluiten en de andere 3 ongemoeid laten.

Dat er een kanaal ontbreekt op een bouwplaats lijkt me niet echt een onoverkomelijk probleem.

Of wil je HighEnd audio tijdens het betonroeren?

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...