Ga naar inhoud


rechtstreeks afdrukken van mijn iphone naar usb printer in netwerk?


sattv4iedereen

Aanbevolen berichten

Hi,

ik heb een printer/scanner die is aangesloten via usb aan de hoofdpc,de desktop.

Op mijn laptops,is via het netwerk,en via de software ingesteld,als zijnde een netwerkprinter,en kan ik via elke laptop,mits dat de desktop aan staat,printen.Is misschien ouderwets,nu het allemaal wifi printers zijn,maar mijn printer is nog in goede staat,en wegsmijten vind ik zonde.

Nu vroeg ik mij af,of er een app zou zijn,die op een of andere manier zou kunnen worden ingesteld,dat ik via mijn iphone rechtstreeks zou kunnen afdrukken via de desktop naar de printer?

Als het ware in de iphone een netwerkprinter plaatsen.

Het is een canon pixma mp235.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites


Voor het printen vanaf de iPhone of iPad heb je een airprint compatible printer nodig. Die zijn altijd draadloos. Maar er zijn work arrounds om toch ook op een USB printer te printen. Zelf heb ik mijn USB printer aangesloten op de Synology. Die maakt er een netwerk printer van met de mogelijkheid tot Airprint.

 

Er zijn ook andere mogelijkheden zoals:  http://www.airprintactivation.com/

 

Als je een beetje zoekt zijn er nog meerdere mogelijkheden.....

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Pedro Newbie

Heb je canon Easy photoprint al geprobeerd? Met mijn Canon MG5250 gaat dat goed

Sorry was een onzin antwoord. Ik had (weer eens) niet goed gelezen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...