Ga naar inhoud


ET9000 start niet meer


jhar1

Aanbevolen berichten


  • 3 weken later...

Vanochtend heb ik ook een probleem met mijn ET9500.

De blauwe led flasht ongeveer 5 keer en krijg daarna alleen ET9X00 te zien op het displaytje.

De fohn tactiek heb ik geprobeerd maar heeft niet gewerkt en er is natuurlijk ook geen netwerk connectie, maar de ethernet lampje brandt wel.

De elco's op de voeding lijken oke, maar ik ben helaas geen expert hierin.

 

De 2.5 inch hdd spint wel op, maar heb deze weer losgekoppeld.

aangepast door korsan

H9.Twin  :::  H9.2H :::  H9.S ::: HD1265 ::: H2H :::::::::: WaveFrontier T90: 1W, 3, 7, 13, 16, 19, 23, 28, 42E ::::::::::

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb de 2 pluggable tuners er uit gehaald en nu doet ie het weer.

Er was een bruine vlek te zien op de beide tuners en hadden een rooklucht.

Misschien gebeurd door een kortsluiting?

Tuner1 is direct aangesloten aan een quad lnb en T2 op een diseqc switch.

aangepast door korsan

H9.Twin  :::  H9.2H :::  H9.S ::: HD1265 ::: H2H :::::::::: WaveFrontier T90: 1W, 3, 7, 13, 16, 19, 23, 28, 42E ::::::::::

Link naar reactie
Delen op andere sites

je sec board lijkt kapot te zijn doe eens in een telnet client lsusb en zet de output hier neer dan kunnen we zien of het sec board kapot is er moet dit komen staan.

 

openpli 4 et9x00


et9x00 login: root
root@et9x00:~# lsusb
Bus 001 Device 002: ID 8644:8003
Bus 002 Device 002: ID 1a40:0101
Bus 001 Device 001: ID 1d6b:0002
Bus 002 Device 001: ID 1d6b:0002
Bus 003 Device 001: ID 1d6b:0001
Bus 004 Device 001: ID 1d6b:0001
Bus 002 Device 003: ID dead:beef
root@et9x00:~#

en dan de laatste regel is belangrijk dead beef.



Ok net te laat met posten.















 

aangepast door Cobus R

De Groeten Van Cobus R
Vu+ Uno 4K DVB C (FBC)  / MaXytec Multibox (Fallback)
Ziggo kabel (FTA)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Hallo Cobus,

 

Ik heb hetzelfde voedingsprobleem. 5x blauw en dan niets meer. Heb al diverse elco's vervangen maar geen resultaat. Ik zag jou opmerking "lsusb" (want ik heb contact met de Xtrend) en krijg inderdaad de volgende melding:

 

Bus 002 Device 002: ID 1a40:0101

Bus 001 Device 001: ID 1d6b:0002

Bus 002 Device 001: ID 1d6b:0002

Bus 003 Device 001: ID 1d6b:0001

Bus 004 Device 001: ID 1d6b:0001

Bus 002 Device 003: ID dead:beef

 

Wat betekent precies?

 

Alvast bedankt

Yugo

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Jako,

 

Vreemde dingen. Ik was bezig om de juiste instellingen te vinden voor hyperterminal en bij het aan en uitzetten van de Xtrend zag ik op eens dat et9x00 in het display verscheen. Ik heb hem door laten lopen en hij doet het gewoon weer. Hoe is dat nu mogelijk? Ik heb wel drie condensatoren vervangen maar deed het nog steeds niet.  Ik zal hem voorlopig zonder HDD aan laten staan en maar zien wat er gaat gebeuren. Ik laat het je nog wel weten. Toch nog bedankt voor het meedenken.

 

Groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...

Hallo,

 

Bij mijn Xtrend 9000 zie ik alleen nog maar, na knipperen van blauwe LED, de melding ET9X00 in het display.

Ik heb verschillende dingen gelezen over nieuwe flash middels USB stick, maar helpt allemaal niets.

Ik heb zoals hierboven beschreven de spanningen gemeten en die zijn OK.

Ik had eerder al de batterij nagemeten en die was niet meer goed. Inmiddels vervangen en meet nu 3,3V.

Echter nog steeds hetzelfde probleem, start niet door/op.

Ruim een jaar geleden heb ik al eens een stel condensatoren vervangen door goede condensatoren (105°C @ lange levensduur), omdat de voeding van de interne HDD het niet meer deed, echter dit heeft niet geholpen.

Daarna heb ik een 2,5" HDD via de USB aangesloten, ging prima.

Ik heb nooit geen fan gehad, ging altijd prima.

 

Ik lees hier nu wel vaker iets over een verbinding maken middels telnet (bv: telnet client lsusb), om te bekijken of de security board OK is, maar kan/wil iemand me stap voor stap aangeven hoe ik dit moet doen. Ik ga ervan uit dat de box in het netwerk moet zitten en dat ik hem via de laptop kan benaderen.

Hoe vang ik de output op, of moet ik deze gewoon overtikken om het resultaat aan jullie duidelijk te maken?

Als de security board echt defekt zou zijn, is dit eenvoudig te fixen?

 

Hoop op jullie duidelijke informatie, BVD

Pioneer KRL-37V - Clarke Xtrend ET-9000 - Dreambox 600 - Marantz SR6200

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er viel me net tevens op dat ik bij opnieuw opstarten, de blauwe LED niet meer snel ging knipperen en daarna de ET9X00 melding meer op het display kreeg. In plaats daarvan ging de blauwe LED langzaam knipperen en dit blijft zo, tevens heb ik dan geen spanningen meer.

Na enige tijd (misschien afkoelen) en/of aan kabelboom frunniken kreeg ik ineens wel weer ET9X00 op het display.

Zou misschien los kontakt kunnen zijn.

Maar..... probleem is er nog steeds, dat hij niet verder opstart.

 

Ik heb, na ET9X00 op het display te hebben, met een S/FTP kabel aangesloten op het netwerk, geprobeerd om via een laptop (wifi) kontakt te maken met de box via telnet, maar ik weet niet of ik het goed doe.

Via bureau accessoires naar C:\ prompt

Dan Telnet ingetoetst (je ziet dan Microsoft Telnet>

Dan O (van open) je krijgt dan < naar >

Vervolgens het IP adres van de box (heeft een statisch adres)

Hij geeft dan aan dat hij verbinding probeert te maken, maar krijg na even wachten de melding: kan geen verbinding met de host maken op poort 23: de verbinding is mislukt

 

Wat doe ik fout of ........

Pioneer KRL-37V - Clarke Xtrend ET-9000 - Dreambox 600 - Marantz SR6200

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist nogmaals geprobeerd door op de c:\ promt in te voeren: telnet IP adres

hierbij kreeg ik dezelfde melding

Volgens mij komt dit doordat de box niet boot, dus ook geen IP adres heeft, dus kan ik geen verbinding maken en dus ook niet zien of de security board defekt is

 

iemand nog een idee hoe ik dit wel kan uitvinden

Pioneer KRL-37V - Clarke Xtrend ET-9000 - Dreambox 600 - Marantz SR6200

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Dit was ook zo,n beetje mijn vraag, maar als je de cel los hebt gehad kun je een werkend security board wel vergeten,

 

had hier en daar ook rondgevraagd waar zo,n board eventueel te koop was maar daar heb ik ook nog steeds geen antwoord op,

 

Dus iemand enig idee, en ook hoe dat je met putty bijvoorbeeld in de box komt als het ip adres niet bekend is.

 

Voeding die in mijn ET 9500 zit, zijn uitgerust met 105 graden elkos, zal dus wel een voeding van latere generatie zijn,

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...