Ga naar inhoud


ET9000 start niet meer


jhar1

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

de laatste paar keer leek mijn ET9000 wel uit een winterslaap wakker te moeten worden bij het aanzetten.

In plaats van op te komen uit stand-by startte hij helemaal vanaf nul, hij gaf booting aan in de display.

Uiteindelijk startte de ontvanger helemaal door en kon ie gebruikt worden.

Zonet is ie nog 1 keer doorgekomen op het blauwwitte berglandschap en zou ie bijna een zender tonen, viel ie weer af.

Het enige dat hij nu nog doet, als ik de aan/uit-schakelaar achterop aanzet, is knipperen van de centrale powerknop middenvoor, iets van 5 x.

Verder gebeurt er niets, de hdd spint niet op, niets ... :(

Na 15 minuten afkoelen nog geen verschil.

Komt dit iemand bekend voor ?

Ik ben bang dat ik achter een andere ontvanger aan moet ....

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik zie ook inderdaad op de voedingsprint naast een koellichaam een elco die bol staat (zie pijl) :

bild_zpsf6c31fc9.jpg

Kan dat de oorzaak zijn van het "falen" van de gehele ontvanger?

Waar zou ik een voeding kunnen kopen ?

Bedankt trouwens voor de snelle reactie !

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit soort schakelende voedingen werken met 'charge-pump' principe en een soort van 'signal-good' signaal vanaf de hoofdprint. Komt een van de voedingslijnen niet op (meestal de +12v en de 3,3v) dan komt het signal-good signaal niet terug en start de box niet door.. En ja, dat kan soms aan 1 belangrijke elco liggen. Feit is wel dat als er 1 bol staat, de omringende electronica ook beter preventief vervangen wordt..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is vaak de 4700 uF elco, zoals hier beschreven . Dat is wel een oudere versie power supply, ik kan niet zien of het dezelfde elco is.

 

Zo'n elco kost maar enkele dubbeltjes en alleen de defecte elco vervangen blijkt meestal voldoende. Een complete voeding kost ca. 5 tientjes ex verzendkosten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is al een keer aan de orde geweest zie bericht hieronder.

Hebt het toen ook gedaan en de ontvanger werkt zinsdien perfect uurtje werk en kosten €3,80

Succes

 

Allen,
 
Na twee jaar gebruik van mijn ET9000 begonnen, zoals reeds verwacht gezien de Inferieure condensatoren, de afgelopen maanden de eerste problemen zich voor te doen wat betreft het goed willen opstarten van de tuner.
 
In die gevallen dat de box niet wou opstarten, knipperde de blauwe power led snel achter elkaar, wou de harddisk niet opspinnen en lichtte het matrix display niet op.
 
Nadat mijn box dus helemaal niet meer wou booten heb ik vorige week alle elco's vervangen en de volledige voeding door gesoldeerd.
Hierna waren de problemen verholpen.
Aan de elco's is op het oog niet direct iets te zien, de gebruikte "merken" elco's spreken voor zich    :mellow: 
Het soldeerwerk is tevens de moeite waard om volledig over te doen, zag toch een hoop slecht soldeerwerk..
 
De codering van mijn voeding is:
IPS80W 2010-08
MFR 37-2010
 
Hier de lijst met de vervangen condensatoren:
2* 10V 470UF
1* 10V 1000UF
1* 10V 2200UF
1* 10V 4700UF
2* 16V 220UF
1* 16V 470UF
1* 16V 1000UF
1* 25V 1000UF
1* 25V 2200UF
1* 35V 220UF
4* 50V 22UF
1* 50V 47UF
1* 50V 470UF
 
Alle elco's waren 105c types
Alleen de 450V 100UF Elco heb ik niet vervangen.
 
Sinds het afronden van bovenstaande werkt mijn box weer helemaal naar behoren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Is al een keer aan de orde geweest zie bericht hieronder.

Hebt het toen ook gedaan en de ontvanger werkt zinsdien perfect uurtje werk en kosten €3,80

Succes

 

Allen,

 

Na twee jaar gebruik van mijn ET9000 begonnen, zoals reeds verwacht gezien de Inferieure condensatoren, de afgelopen maanden de eerste problemen zich voor te doen wat betreft het goed willen opstarten van de tuner.

 

In die gevallen dat de box niet wou opstarten, knipperde de blauwe power led snel achter elkaar, wou de harddisk niet opspinnen en lichtte het matrix display niet op.

 

Nadat mijn box dus helemaal niet meer wou booten heb ik vorige week alle elco's vervangen en de volledige voeding door gesoldeerd.

Hierna waren de problemen verholpen.

Aan de elco's is op het oog niet direct iets te zien, de gebruikte "merken" elco's spreken voor zich    :mellow: 

Het soldeerwerk is tevens de moeite waard om volledig over te doen, zag toch een hoop slecht soldeerwerk..

 

De codering van mijn voeding is:

IPS80W 2010-08

MFR 37-2010

 

Hier de lijst met de vervangen condensatoren:

2* 10V 470UF

1* 10V 1000UF

1* 10V 2200UF

1* 10V 4700UF

2* 16V 220UF

1* 16V 470UF

1* 16V 1000UF

1* 25V 1000UF

1* 25V 2200UF

1* 35V 220UF

4* 50V 22UF

1* 50V 47UF

1* 50V 470UF

 

Alle elco's waren 105c types

Alleen de 450V 100UF Elco heb ik niet vervangen.

 

Sinds het afronden van bovenstaande werkt mijn box weer helemaal naar behoren.

 

 

http://www.***ongewenste_url***.eu/forum/index.php?topic=45020.0

 

lijkt mij de zelfde tekst te zijn ????

of heb ik het mis

 

wel zo netjes om te vermelden waar de tekst van afkomt, lijkt mij

 

 

 

gr.

henk

aangepast door henkie73

helemaal niks meer op schotel gebied ( mis het ook niet)

Link naar reactie
Delen op andere sites

haha iedereen weer blij.

 

is het nog zinvol om de backup batterij te laten vervangen.

 

aangezien het bekende probleem....

 

voordat je tuner helemaal niet meer werkt en dan ongewenste kosten gaat krijgen.

 

gr.

henk

helemaal niks meer op schotel gebied ( mis het ook niet)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Tuurlijk, alleen als je die er uit haalt om hem te vervangen zit je volgens mij met hetzelfde probleem als dat de batterij kapot gaat ;)

 

Ik blijf het knap vinden dat dergelijke fabrikanten het toch steeds weer voor elkaar krijgen om een voeding net buiten de garantieperiode kapot te laten gaan :D

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eigenlijk zou een handige jongen een service moeten opzetten, waarbij je direkt na afloop van de garantie de hele voeding kunt laten reviseren of vervangen. Als dat b.v. 35 euro zou kosten dan wist ik het wel. En evt een heroplaadbaar backupbatterijtje ipv de leegloper erbij.

Zelf ben ik iet goed genoeg in het fijne soldeerwerk.

VU+ Ultimo 4K BT (Pli) 2xDVBs,1xDVB-T2,  VU+duo4kse (DVB-s FBC,DVB-C FBC, USB turbo se DVB-C/T2),,Panasonic TH 42PY-700 FullHD plasma, Triax 78, Astra 19-23-28

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...