Ga naar inhoud


ET9000 start niet meer


jhar1

Aanbevolen berichten

had je makkelijk zelf kunnen doen.

dan was je voor een paar centen klaar geweest.

 

maar als je het zoiets nog nooit gedaan hebt dan kan ik mij voorstellen dat je het niet aandurft.

maar geloof mij iedereen kan het.

 

gr.

henk

 

p.s. maar blij dat hij weer werkt.

aangepast door henkie73

helemaal niks meer op schotel gebied ( mis het ook niet)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...

Ik heb ook een ET9000, maar alleen problemen met de ontvangst. Soms valt de ontvangst helemaal weg. Soms blokvorming en soms helemaal goed. Kan dit ook een elco probleem zijn? Ik heb 85% signaal op 23.5 ALS hij het doet. Als het signaal wegvalt staat alles op 0.

Als ik een andere ontvanger plaats (rebox), geeft deze 90% signaalsterkte.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Ik heb alle elco's vervangen, maar dat maakt geen verschil. Interessante ontdekking is dat ik even een leen ontvanger tot mijn beschikking heb. Deze heeft 1 tuner. Na aansluiten op kabel 1 gaf deze netjes beeld. Dat bleef ook zo. Na aansluiten op kabel 2 gaf hij ook netjes beeld, alleen na een paar minuten ineens zwart. Zelfde probleem dus.

 

Lijkt me dus toch iets bij de schotel te zijn. als een switch defect is, kan dan tijdens het kijken naar een kanaal ineens alles op zwart gaan?

 

En hoe kun je de spanning meten? Lijkt me interessant om te weten. Waar sluit ik een spanningsmeter aan?

aangepast door MauriceW2
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Spanning meet je met een (universeel)voltmeter en de meetsnoeren sluit je aan op bijvoorbeeld de voeding of de antenne aansluiting.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo heren en dames,

 

Wellicht tijd vh jaar, maar bij mij ook gisteravond de ET9500 niet meer opstarten en blauw lampje aan en uit. 

 

Heb voeding eruit gehaald en zag een elco (?) met bruine uitslag op kop (zie foto). Is dit de boosdoener? Als dit de boosdoener is, dan zou na vervanging de ontvanger het weer moeten doen?

 

Of moeten er meer onderdelen vervangen worden?

 

Alvast bedankt voor reactie.

 

post-37280-0-70318000-1454246741_thumb.jpgpost-37280-0-94339400-1454246780_thumb.jpg

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb hier een ET9000 waarvan de bekende blauwe led 5 keer knippert. Alle condensatoren nagematen, waren goed, maar toch maar vervangen. Geen resultaat. Na verder zoeken kwom ik bij U5 uit. Dat is de SP5503. Nu blijkt de ceramische condensator BC284 slecht te zijn, want met opwarmen doet hij het wel. Maar wat is nu de waarde van die SMD ? Heb een tabel gevonden, maar met 1 nF werkt het niet.

System Administrator (niet van deze site)

Link naar reactie
Delen op andere sites

controleer de spanningen vanuit de spannings regelaars.

deze zitten op het board onder de nummers U1-U5 enU2

resp lsp5502-lsp5503 en lp2296

De bijbehorende elco`s zijn resp EC1-EC8 en EC7

deze waren 220uf/10v (verv deze door 220uf/16v)

 

verschijnt er wel wat op het display ??(b.v.ET9000)

Mocht dit alles goed zijn ?dan is waarschijnlijk het security board defect

Bij mij eenzelfde probleem met opstarten, bluawe led knippert en dan gen "et9000" op het display.

Alle condensatoren op de voeding vervangen maar als ik de ontvanger power switch aan zet nog steeds hetzelfde.

Echter na 10 minuten nogmaals power schakelen en hij werkt.

 

Net de spanningsregelaars dus even gemeten en U1 en U5 geven de spanningen zoals aangegeven en U2 wijkt af;

0.8-0.8-3.2-0.0

1.7-3.2-1.7-0.8 

Dit blijft zo ook als de ontvanger uiteindelijk wel werkt.

Zit dit nu in de elco EC7?

Verwisselen is zowiezo geen probleem dus ondertussen probeer ik dit ook maar als dit niet werkt...

 

ps; via telnet is de box niet te benaderen als hij niet opstart. Als hij wel opstart dan;

 

Bus 002 Device 002: ID 1a40:0101

Bus 001 Device 001: ID 1d6b:0002

Bus 002 Device 001: ID 1d6b:0002

Bus 003 Device 001: ID 1d6b:0001

Bus 004 Device 001: ID 1d6b:0001

Bus 002 Device 003: ID dead:beef

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...