Ga naar inhoud


ET9000 start niet meer


jhar1

Aanbevolen berichten


Niet te geloven. Op een duits forum had iemand een tip met een fohn. Aangezien ik die niet heb de ontvanger op de verwarming gelegd,en wonder boven wonder start hij op. Denk dat ik hem nu maar niet weer uitzet:) maar zal toch wel iets niet goed zijn...

Nee, dit lijkt me geen goede oplossing. ;)

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Als je alleen een paar keer blauwe LED krijgt en niks in de display, dan start de box niet op, dus ook geen telnet mogelijk.

Het enige wat je zeker weet is dat er een probleem is met 1 of meer voedingsspanningen. Meestal komt dat door een probleem in de voeding zelf en dan nog weer meestal door 1 of meer defecte elco's. Maar niks is gegarandeerd, het kan ook een kortsluiting of ander defect op het mainboard zijn. Een 'power good' signaal loopt via het mainboard weer terug naar de voeding.

 

Wil je zekerheid, dan zul je een offerte moeten vragen bij een reparateur of zelf alles nameten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

als de voeding goed is dan zit de fout  waarschijnlijk op het board.

deze is net zo opgebouwd als b.v. een vu ontvanger.met op de print 3 spannings regelaars.(U1-U2-en U5)

Pas hier dezelfde modificatie voor als bij de VU duo

mocht daarna de ontvanger nog niet starten ?dan is zeer waarschijnlijk U1 of U5 defect(dit zijn LSP5502 en LSP5503)hieruit moet de 5 volt komen.de datasheets zijn op internet wel te vinden en anders heb ik ze wel voor je

 

 

post-31527-0-96809000-1424336540_thumb.jpg

post-31527-0-88015900-1424336701_thumb.jpg

aangepast door Steve
Link naar reactie
Delen op andere sites

als de voeding goed is dan zit de fout  waarschijnlijk op het board.

deze is net zo opgebouwd als b.v. een vu ontvanger.met op de print 3 spannings regelaars.(U1-U2-en U5)

Pas hier dezelfde modificatie voor als bij de VU duo

mocht daarna de ontvanger nog niet starten ?dan is zeer waarschijnlijk U1 of U5 defect(dit zijn LSP5502 en LSP5503)hieruit moet de 5 volt komen.de datasheets zijn op internet wel te vinden en anders heb ik ze wel voor je

Inmiddels de voeding vervangen,nog steeds 5 keer blauwe led, zelfde modificatie als de vu, welke condensator moet dat dan zijn ?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...