Ga naar inhoud


VU+ Duo traag en weinig ontvangst tov Xtrend ET9000


M_Z

Aanbevolen berichten

Ik heb de afgelopen dagen vanwege een kapotte ET9000 even met een VU+Duo gewerkt.

 

Het is een wat ouder model, heeft reeds de bekende C807 reparatie gehad en ik heb de nieuwe bootloader en de nieuwste OpenPLI , Henksat lijst en Fastscan lijst geïnstalleerd.

Mijn schotel is een Triax 78cm + 4 ALPS LNB's en Triax Diseqc switch.

 

Wat mij opviel is dat alle zenders minder sterk van ontvangst waren dan wat ik gewend was van de ET9000.

 

Sommige zenders gaven zelfs geen ontvangst/afstemming mislukt. Dit verbeterde nadat ik alle zenders door de ontvanger zelf had laten scannen. Maar volgens de waarde die wordt aangegeven nog steeds minder dan mijn ET9000:

 

VU+Duo

NPO1 HD - 12,2 dB

NPO2 HD - 12,6 dB

NPO3 HD - 12,2 dB

 

ET9000

NPO1 HD - 14,1 dB

NPO2 HD - 14,6 dB

NPO3 HD - 14,1 dB

 
Ook bij het schakelen tussen deze drie kanalen lijkt het alsof er eerst geen ontvangst is en duurt het wel 3 seconden voordat er beeld komt (interne CanalDigitaal kaart).
 
Is er nog iets mis met deze ontvanger, of is dat volgens jullie normaal ?
 
M_Z
Link naar reactie
Delen op andere sites


Het is wat je normaal noemt?

 

-die signaal / meetwaarden, dat zal wel, daar is bij verschillende receivers geen touw op te trekken (heb er veel gehad ook naast elkaar)

-het vertraagd zappen is een instelling cq configuratie kwestie dat is hier altijd altijd minder dan een seconde geweest (met de eerste duo en ultimo en solo2 tot en met duo2)

 

ciao

Tush

ZZ Top

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Paar maanden geleden, heb ik ook de bekende elco C807 vervangen van mijn vu+ duo. Als ik van NPO 3 HD naar RTL4 HD dan duurt het ook iets van 2 seconden tot dat ik beeld en signaal krijg op de vu+ duo. De Astra 3 LNB direct aangesloten op de vu+ duo. Helaas geen verbetering bevonden. Ik vermoed dat het ic AOZ1021AI ook niet meer kosjer is. En elco C807 te vervangen voor een low ESR type (panasonic elco). En dan testen of er verbetering aanwezig is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zoals Tonski al zegt, ontvangers van diverse merken, kan je niet vergelijken als het om signaalsterktes gaat,

zelfs binnen een zelfde merk zullen er verschillen zijn.

Dit doet niets af aan de betrouwbaarheid van een ontvanger.

 

Bij zappen kan er van alles gebeuren.

Zap je van NPO1 naar NPO3, beide HD, dan zal dat sneller gaan dan van NPO1 naar NPO2, want andere frequenties.

Tevens wordt alles iets vertraagd door dat deze zenders gecodeerd zijn.

 

Neem je ongecodeerde zenders, zoals Eins Festival HD en Eins Plus HD, zelfde frequentie, dan is het bij mij nog geen twee tiende seconde.

 

Dan kan het ook nog iets vertraagd worden door een DiSEqc switch en slechte F-connectoren, connectoren die wat geocsideerd zijn.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kijk mensen als ventura en steve, die al eens wat gesoldeerd hebben, kunnen zeker wel bevestigen dat je met lood om oud ijzer bezig bent.

 

Als het toestel niet adequaat gerepareerd is geworden, kan er een gevolg schade optreden...

Vergelijk het maar even met een ander apparaat; de auto, indien je de velgen met banden niet correct hebt laten uitlijnen, kan het rubber weggevreten worden en de wegligging extreem onveilig worden.

 

ja auto's er aan de haren bij slepen... ik weet!

 

zap snelheden worden mede bepaald door software en diens configuratie.

verkeerde cccam of oscam, LAngZAAAAAAM

Tush

ZZ Top

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kijk mensen als ventura en steve, die al eens wat gesoldeerd hebben, kunnen zeker wel bevestigen dat je met lood om oud ijzer bezig bent.

 

Als het toestel niet adequaat gerepareerd is geworden, kan er een gevolg schade optreden...

Vergelijk het maar even met een ander apparaat; de auto, indien je de velgen met banden niet correct hebt laten uitlijnen, kan het rubber weggevreten worden en de wegligging extreem onveilig worden.

 

ja auto's er aan de haren bij slepen... ik weet!

 

zap snelheden worden mede bepaald door software en diens configuratie.

verkeerde cccam of oscam, LAngZAAAAAAM

 

 

Nou dan heb ik het laatste goed gedaan.

 

Ik heb wel een tijdje een probleem gehad met wisselen van welke satelliet dan ook naar Astra 3,  28.5 Oost.

Bleek door corrosie van F-connector te zijn gekomen.

Ja, van die mooie kastjes rond een switch hebben ze hier nog nooit gehoord.

Oplossing, een 1 liter cola fles de nek omdraaien en die er op zijn kop er op.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor alle mogelijke oplossingen, echter: Verse PLI, standaard CCcam, geen configuratie aanpassingen, interne kaart. Exact dit bij beide apparaten, verschil: dag en nacht. De VU+Duo is super traag met zappen en het duurt gewoon enkele seconden voordat hij laat zien dat ie signaal heeft (eerst 0,0dB en dan pas 12,2dB en dan pas beeld).

Zodra ik op exact dezelfde installatie overschakel naar de ET9000 is het weer allemaal als vanouds en lekker snel.

Maar ik heb hier nog een andere VU+Duo, die ga ik binnenkort ook eens op dezelfde manier proberen, en dan weet ik zeker of er een hardware probleem is.

Het kan ook zijn dat de VU+Duo niet zo goed overweg kan met die "geweldige" Triax diseqc switch, het is een diode schakelswitch en heb al eerder ondervonden dat niet alle ontvanger daar handig mee overweg kunnen.

 

M_Z

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

mijn duo deed het destijds prima met een Triax diode switch. Ik heb die Triax switches vervangen omdat ik wat meer lnb's wilde schakelen. Goed, de Ultimo was sneller dan de Duo, en de Duo2 weer sneller dan de Ultimo, maar ik kan me niet herinneren dat ik vond dat het zappen bagger traag ging.

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...