Ga naar inhoud


VU+duo voor dummies (ik dus)


sari

Aanbevolen berichten

Beste forumgenoten,

Ik zit met een probleem...

Ik heb een VU+DUO en daar ben ik een lange tijd gelukkig mee maar de laatste tijd laat ze ons een beetje in de steek.

Toen ze net nieuw uit de verpakking kwam heb ik fijne hulp gehad om haar goed te installeren.

Er moest een harde schijf in en toen iets met een ubs stick en daarna werd er via het internet van alles opgezet. Het werkte als een zonnetje en ze kreeg regelmatig een update.

Echter, op zekere dag kreeg ze een update en toen deed ze het helemaal niet meer. Gelukkig had ze ook een back up dus gauw alles weer terug gezet en de update uit gezet. Later viel haar internetkabel eruit maar dat was niet erg. Ze bleef fijn ons vermaken. En af en toe speelde ze samen met canaal digitaal verstoppertje als er een zender werd verplaatst... maar ze vond ze altijd.

 

Echter, 2 maanden terug kreeg ze een brief van canaal digitaal. We mochten naar de HD zenders gaan kijken. Ze was helemaal in haar nopjes... binnen no time had ze al de zenders gevonden en we hadden hier super strak beeld... alleen toen begonnen de problemen.

 

Bij het zappen heeft ze problemen om van SD zenders over te schakelen naar HD zenders en ook het schakelen van 19.2 naar 23.5 gaat alles behalve vlekkeloos.

Daarnaast weigert ze van 23.5 op te nemen en gaat het opnemen van HD zenders ook niet goed. Ze neemt wel op maar als de opname klaar is blijkt de opname leeg te zijn.

Daarnaast loopt ze ineens regelmatig vast en moet ik haar via de knop op de achterkant resetten.

 

Kortom, er moet dus iets opgelost worden... alleen en daar komt het hoofdprobleem, ik heb er helemaal geen verstand van. Ik denk dat het beste is dat ze weer terug gaat in de fabrieksstand, ik de kabel weer erin zet en van voren af aan opnieuw begin. en toen kwamen de vragen...

 

welk file moet ik op de usb stick zetten en waar vind ik die

wat moet ik vervolgens nog meer downloaden.

Ik heb volgens mij een ccam nodig want mijn kaartje zit zo in het apparaat welke kan ik het beste gebruiken

ik heb twee kabels aangesloten en een speciale LNB kop voor 19.2 en 23.5

Hoe moet ik de tuners instellen zodat ik van verschillende zenders kan opnemen en ook tegelijk kan kijken.

 

Wie o wie wil mij dummie helpen met het weer in orde krijgen van deze fijne sattelietontvanger... :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites


Een korte hulp.

zoek via google naar o.a. de firmware van pli.

download die,en pak die uit.De bestanden moeten staan op een FAT32 geformatteerde stick,net zoals ze zijn ingepakt.

Dus moeten er op de usb stick 2 mappen onder elkaar zijn,en dan de bestanden.

Ik heb hier nog gelezen,dat grotere sticks problemen geeft,dus indien je kan,neem geen te grote,bvb 2 of 4 Gb.

Zet de ontvanger uit,langs de knop langs achter.

Opgelet,als er verouderde firmware opstaat,moet je eerst de boatloader upgraden.

Die vindt je eveneens op de site van pli.Download deze,en pa deze uit.Gebruik de mappen en bestanden op dezelfde manier dat ze zijn uitgepakt.je moet 2 onder elkaar zijnde mappen hebben,en dan de bestanden.

Als je er bent achtergekomen,als je de bootleader moet upgraden,dan zet je de ontvanger met de knop uit,en plaats je de stick vooraan in de usb poort,en zet je de ontvanger aan. Die zal dan upgraden,en melden remove usb.Zet ontvanger uit,neem de usb uit de ontvanger,en plaats de firmware bestanden op de juiste plaats op de usb,nadat je de andere hebt verwijderd.Dus 2 mappen en dan de bestanden.

Zet de ontvanger uit,steek de usb in de voorste usb poort,en zet de ontvanger aan.Dit zal een poosje duren.Wacht totdat er remove usb opstaat,en zet dan de ontvanger uit.neem de usb stick er uit,en zet je ontvanger aan.

Na een poos,zal je door een soort setup moeten.waar je o.a.de taal kan kiezen.Je zal ook een menu krijgen voor je netwerk setup.Zorg dat er een utp kabel inzit,met werkend internet,en zet dhcp aan.Daarna zal hij je internet connectie testen,en indien ok,

zal je dan komen,bij tunerconfiguratie.Bij tuner a zet je bij poort a voor astra 1 19,2° en dan poort B astra 3 23,5°.Doe dit ook bij tuner B.Daarna zal je ergens de kans hebben om een zenderlijst te downloaden.Je kan desgewenst één downloaden.Daarna heb je een keuze om een softcam te downloaden,en aangezien je een nieuwbie bent,kies je om cccam te installeren. na nog enkele stappen te ondergaan,zal je ontvanger normaal klaar zijn voor het eerste gebruik.

Het is zo een beetje uit het hoofd,want het is al een tijdje geleden,dat ik het nog gedaan heb.

Je kan ook kiezen om het populair VTI image te gebruiken,maar hoe die werkt,kan ik je daarin niet helpen,maar misschien wil een VTI gebruiker je wel op de goede weg zetten.

succes.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een korte hulp.

zoek via google naar o.a. de firmware van pli.

download die,en pak die uit.De bestanden moeten staan op een FAT32 geformatteerde stick,net zoals ze zijn ingepakt.

Dus moeten er op de usb stick 2 mappen onder elkaar zijn,en dan de bestanden.

Ik heb hier nog gelezen,dat grotere sticks problemen geeft,dus indien je kan,neem geen te grote,bvb 2 of 4 Gb.

Zet de ontvanger uit,langs de knop langs achter.

Opgelet,als er verouderde firmware opstaat,moet je eerst de boatloader upgraden.

Die vindt je eveneens op de site van pli.Download deze,en pa deze uit.Gebruik de mappen en bestanden op dezelfde manier dat ze zijn uitgepakt.je moet 2 onder elkaar zijnde mappen hebben,en dan de bestanden.

Als je er bent achtergekomen,als je de bootleader moet upgraden,dan zet je de ontvanger met de knop uit,en plaats je de stick vooraan in de usb poort,en zet je de ontvanger aan. Die zal dan upgraden,en melden remove usb.Zet ontvanger uit,neem de usb uit de ontvanger,en plaats de firmware bestanden op de juiste plaats op de usb,nadat je de andere hebt verwijderd.Dus 2 mappen en dan de bestanden.

Zet de ontvanger uit,steek de usb in de voorste usb poort,en zet de ontvanger aan.Dit zal een poosje duren.Wacht totdat er remove usb opstaat,en zet dan de ontvanger uit.neem de usb stick er uit,en zet je ontvanger aan.

Na een poos,zal je door een soort setup moeten.waar je o.a.de taal kan kiezen.Je zal ook een menu krijgen voor je netwerk setup.Zorg dat er een utp kabel inzit,met werkend internet,en zet dhcp aan.Daarna zal hij je internet connectie testen,en indien ok,

zal je dan komen,bij tunerconfiguratie.Bij tuner a zet je bij poort a voor astra 1 19,2° en dan poort B astra 3 23,5°.Doe dit ook bij tuner B.Daarna zal je ergens de kans hebben om een zenderlijst te downloaden.Je kan desgewenst één downloaden.Daarna heb je een keuze om een softcam te downloaden,en aangezien je een nieuwbie bent,kies je om cccam te installeren. na nog enkele stappen te ondergaan,zal je ontvanger normaal klaar zijn voor het eerste gebruik.

Het is zo een beetje uit het hoofd,want het is al een tijdje geleden,dat ik het nog gedaan heb.

Je kan ook kiezen om het populair VTI image te gebruiken,maar hoe die werkt,kan ik je daarin niet helpen,maar misschien wil een VTI gebruiker je wel op de goede weg zetten.

succes.

 

 

Een antwoord op je laatste zin heb ik wel.

VTi en PLi, lijken redelijk veel op elkaar.

Hoofdpunt van aandacht is alleen, je moet na het flashen altijd** configureren, dan moet je de instelling in het Nederlands zetten.

 

**Altijd, als je van VTi, PLi, Open ATV verandert. Anders een backup maken voor nieuwe flash.

 

Het menu zit simpel in elkaar en zou voor een gemiddelde mens geen probleem mogen zijn.

 

Wat we meestal nodig hebben is een soft cam, dit doe je in VTi door middel van blauwe toets, na elke klik even lezen wat de volgende stap is en dan kiezen voor bijv. CCCam 2.3.0.

Heb je dat gedaan, een keer groene toets om de soft cam aan te zetten.

Alles bij elkaar, binnen een minuut gepiept.

 

Leuk van VTi is dat je begint met de skin Atile, die is op vele manieren aan te passen.

Dus, zonder skin te verwisselen kan je de infobalk helemaal naar eigen smaak instellen.

Zelf het lokale weer kan er in.

 

Verder zijn er natuurlijk nog -tig andere skins.

 

Het 4e plaatje is HbbTV, kan je gelijk na het flashen al gebruiken, je hebt er geen plugin voor nodig.

Je opent het met de rode knop in het rijtje van gekleurde toetsen.

 

NIET schrikken, de foto's geven alles in het Duits weer. Maar niet als je menu in het Nederlands is gezet, gelijk na  de flash.

 

post-59723-0-30030100-1409122818.jpg

post-59723-0-21727300-1409122731.jpg

post-59723-0-79248500-1409122748.jpg

post-59723-0-28222500-1409122766.jpg

post-59723-0-45763600-1409122782.jpg

post-59723-0-82192100-1409122793.jpg

post-59723-0-24383300-1409122805.jpg

aangepast door Emekli

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat fijn dat jullie mij willen helpen... :)

Als ik vanmiddag klaar ben met werken dan ga ik het eens even allemaal rustig doorlezen en ermee aan de slag.

met vriendelijke groet,

Sari

 

 

Als je hulp nodig hebt, ik denk het niet omdat je al eerder "geflasht" hebt, staan we voor je klaar.

Alleen MOET ik vanmiddag de stad in en ik kan je dus morgen weer helpen indien nodig.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi Sari,

 

En al resultaten geboekt?.

 

Door jouw bevindingen kan je misschien weer een ander helpen.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Emekli,

Ik heb het onverwacht erg druk gehad met mijn werk.... en daarom was ik er nog niet aan begonnen maar morgen ben ik vrij en dan ga ik eens fijn aan de slag.

Ik had nog wel even twee vraagjes:

1. als ik de ontvanger terugzet in de fabrieksstand, moet ik dan nog steeds de boatloader gebruiken?

2. ik heb nog opnames staan op de hard schijf. Als ik deze aktie ga ondernemen, ben ik die dan kwijt of kan ik die daarna nog steeds bekijken?

 

vr gr Sari

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben weliswaar niet Emekli maar hier de antwoorden:

 

1. Nee, het terugzetten naar de fabrieksstand heeft in eerste instantie niets met de Bootloader te maken.

2. Ja, je kunt de op de interne HDD opgeslagen opnamen daarna ook nog bekijken, zolang je de HDD maar niet formatteert maar daar is geen aanleiding voor.

 

De Bootloader vernieuw je alleen als je nog op oude software met de oude Bootloader draait.

Wil je OpenPli 4.0 installeren dan moet je wel de nieuwe Bootloader installeren.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met een fabrieksreset zet je de ontvanger terug in de staat zoals die van de fabriek uit is opgeleverd.

Dat betekent dat je ook alle instellingen en plugin's kwijtraakt en alles weer opnieuw moet instellen / configureren maar dat stelt weinig voor.

 

Als je een nieuwe software installeert ben je eveneens alle instellingen kwijt maar uiteraard ook de oude software.

  • Like 1

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat een fijne hulp heb ik toch gekregen.

Alles verliep vlekkeloos en best wel snel.

Ik heb gekozen voor open PLI 4.0 omdat de oude ook een PLI was en die beviel prima.

Ik ben nu de zenders aan het zoeken.

Heeft iemand nog tips over software die ik het beste kan downloaden?? of zal ik gewoon een update doen.

Hartelijk bedankt voor alle hulp!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Probeer dan toch eens VTi, misschien bevalt dat ook wel en dat kan je het weekend nadenken van wat de uiteindelijke keus wordt.

 

Staat er net zo snel op als PLi, dus je hebt er geen uren voor nodig.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben nu de zenders aan het zoeken.

Heeft iemand nog tips over software die ik het beste kan downloaden?? of zal ik gewoon een update doen.

 

Via de optie Menu - Instellingen - Zenders zoeken - FastScan kun je alle belangrijke SD / HD zenders heel snel inladen.

 

Wil je een bepaalde kant en klare zenderlijst gebruiken ga dan naar Menu - Applicaties - Downloaden (Groen) - Settings en kies daar één van de beschikbare zenderlijsten.

 

Ga nu eerst even goed kennis maken met deze software en ga pas later extra software installeren als het alles onder de knie hebt.

  • Like 1

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...