Ga naar inhoud


ET8500 official Release Brouche


JAL

Aanbevolen berichten

Mooi gezegd, en ben het best met je eens.

Voor mensen die dat niet willen is een oplossing.

Een cds m7 ontvanger kopen.

Lijkt mij een apparaat dat nou juist in de bovenste regionen terechtkomt van een eventuele baggertuner-top tien. aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites


Zucht moet je nu zo nodig je gal in een release van de ET8500 spuwen,  zeg er wat over of je hem mooi, lelijk, onbruikbaar, of wat ook vindt maar zeg iets over de ET8500 en niet dat je alle ontvangers bagger vind. :mad:

Dat heeft aci m.i. impliciet ook gedaan. 

Of hij een punt heeft, is een tweede. Michel heeft toevallig vandaag de volgende zaak in dit forum opgeworpen:

 

https://www.sat4all.com/forums/topic/342185-italiaans-hooggerechtshof-verbiedt-windowsbelasting/?do=findComment&comment=2260552

 

en dat is m.i. precies het tegenovergestelde van wat aci kennelijk voorstaat.

 

Zo'n koppeling is wat veel  gebruikers in dit forum nou juist niet willen. Die vrijheid van software kan juist gezien worden als iets positiefs.

Het (verplicht) koppelen van software aan de aankoop van een sat/hybride ontvanger is een gruwel.

Ik zie in bv. Duitsland de (sat)ontvanger-markt in veel winkels kapotgaan door de toenemende dwingende invloed van Sky-Duitsland en HD+.

 

Laat Xtrend daarom vooral doorgaan met hun assortiment op de ingeslagen weg.

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Vrijheid van software is juist helemaal geweldig!

 

Het is alleen een beetje jammer dat deze fabrikanten aan die software weinig of niets toevoegen en enigma2 daardoor inmiddels een zwaar verouderd GUI geworden is.

 

Het enige dat de diverse image bouwers doen is een beetje verzamelen van plugins en wat relatief kleine wijzigingen (ik wil niet oneerbiedig zijn, want ik respecteer juist hun efforts), maar de echte innovaties kwamen in het verleden wel allemaal van Dream Multimedia en niet van deze fabrikanten.

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er zijn inderdaad te veel kerstboom images met grote "WOW!" factor maar onder de motorkap heel wat ducktape.

Fabrikanten voegen zelf weinig toe en waar dat wel gebeurt is het vaak nog brak ook (bv. transcoding)

Maar dat er zo weinig innovatie is kan ook gezien worden als een compliment aan dream multimedia GmbH, ze hebben blijkbaar een goed framework neergezet wat anno 2014 nog steeds voldoet.

 

Of zou het zijn dat er enkel hobby programmeurs mee bezig zijn met te weinig tijd en ervaring?

Gstreamer is dringend aan een update naar 1.0 toe maar dat is een dusdanig ingrijpende wijziging dat ik het in elk geval niet voor elkaar krijg. Hoewel op mijn xp1000 liepen bv de sbs6 streams wel ok met gstreamer 1.x maar er zat iets niet lekker in de sink code en dat kreeg ik er niet uit. Zal voor ander boxen wel een vergelijkbaar verhaal zijn, daar gaat dus veel testwerk = tijd inzitten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zal het anders stellen de xtrend 8500 vind hem prachtig aan de buitenkant, afkraken doe ik niet ik wil juist aantonen dat alle satelliet ontvangers iets hebben, misschien goed misschien fout,maar wat ik vind is dat men te positief is over het geen wat geleverd wordt, eigenlijk maken de bouwers van deze machines zichzelf afhankelijk of hun ontvanger wel of niet goed werkt.

Vandaar mijn opmerking bagger apparaten en dan kan je in een antwoord een rood hoofd neerzetten van boosheid, vind ik eigenlijk nergens op slaan dit gaat over de 8500 vind hem mooi aan de buitenkant alleen een beetje log. Hoe ik er verder over denk heb ik verwoord.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oneens, bouwers van satellietontvangers moeten slechts doen waar ze goed in zijn: de hardware bouwen en de interface naar het OS, bijvoorbeeld een Openpli compatible standaard. Andere partijen zijn beter in het ontwikkelen van OS en GUI dan de makers van de hardware 'dozen'. Uiteindelijk geeft dit een beter product tegen lagere prijzen en een betere en langduriger ondersteuning.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 6 maanden later...

Ik ben eigenlijk een leek op ontvanger gebied, maar behoorlijk geïnteresseerd in deze ontvanger. Ik las op een Duits forum iets over een plug-in zodat je DAB+ kunt ontvangen. Heb ik ook in de auto en luister altijd naar top2000. Zo'n groot display kan dan goed van pas komen! Weet iemand iets over deze feature voor de 8500?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan ben je wel op een heel oude berichtgeving gestoten tijdens je zoektocht...

 

sindsdien is er veel nieuw en ook veel anders

 

dab+ op een satelliet receiver is eigenlijk niet de standaard

dab+ lijkt misschien op dvb-T2 en of LTE maar is toch wat anders.

 

dab+ is op zich enkel audio voor AVReceivers en specifieke Dab+ tuners of kleine DAB+ radio' s weggelegd.

ciao

Als iemand zo iets over mij zegt sla ik hem op z'n bek

😁

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 maanden later...

Je kunt van alles vinden van deze box, echter ondanks alle kritieken hier, heb ik hem onlangs toch aangeschaft. De ontvanger is snel, klein in formaat (mooi in tv meubel te plaatsen ipv een groot bakbeest), en met PLi stabiel en doet wat ie moet doen. Grote voordeel van het schermpje aan de voorzijde is, dat ik naast tv regelmatig naar de radio luister. Voor het verwisselen van zenders etc, moest ik voorheen de tv aan laten staan of aan zetten om duidelijk de bouquetten te kunnen zien. Dit gaat nu via het schermpje. Kortom, deze box is qua specs en gebruik prima en het scherm kan wel degelijk zijn voordelen hebben.

 

Het feit dat de nieuwe boxen niet innovatief genoeg zijn, is wellicht een feit, maar voor welke box geldt dat nu wel.

XTrend ET9000 - DM 800 HD - Triax 88 quad - Visiosat Big Bisat - 80 cm Universal sat - Panasonic Plasma Viera series - Epson TW-3500

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...