Ga naar inhoud


hoe een zeer groot bestand te verwijderen?


gerrit B

Aanbevolen berichten

Op mijn back-up schijf heb ik een bestand staan van ruim 320 Gb. (waarschijnlijk van een back-up van een gecrashte HDD)

 

Aangezien zo'n groot bestand niet op mijn eigen PC voorkomt wil ik die verwijderen omdat ook van dit bestand telkens weer een back-up wordt gemaakt, maar telkens als ik dat probeer ontstaat er na een uurtje of zo wachten een foutmelding.

Ik heb van alles al geprobeerd maar krijg dit bestand niet weg zonder ook de rest weg te moeten gooien. (schijf formateren)

Is er een manier om dit bestand, zonder zo lang te moeten wachten en dan weer die foutmelding te krijgen, toch te verwijderen?

 

suc6

 

Gerrit

 

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites


Vreemd, je zou bij zoiets in principe alleen de waarschuwing moeten krijgen dat het bestand niet in de prullenbak past en dan wordt je gevraagd of je akkoord gaat met het permanent verwijderen ervan. Misschien dat er iets in je configuratie staat dat dat verhindert? Welke versie Windows gebruik je? Ik ben geen expert maar als mogelijke oplossingen zou ik aan de volgende opties denken:

 

1. starten in veilige modus en dan datzelfde bestand proberen te deleten

 

of

 

2. naar c: prompt gaan, dan naar de juiste dir gaan en dan del gevolgd door bestandsnaam met extensie.

speciale interesse: C-Band

Link naar reactie
Delen op andere sites

shift - delete -> direct de eeuwige jachtvelden op zonder tussenkomst van de vuilnisemmer.

 

was het maar zo simpel, hij geeft dan de melding voorbereiden van verwijderen, er loopt een groen balkje, dat duurt ongeveer een uur en dan komt de foutmelding dat het bestand niet verwijdert kan worden.

Ook met verkenner naar de bewuste file en dan delete geeft hetzelfde.

 

suc6

 

Gerrit

aangepast door gerrit B

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook naar de attributen gekeken? Staat hij niet op Read/Only?

Andere optie is dat de FAT corrupt is en hij de linked clusters gewoon botweg verkeerd aangeeft (is naar mijn mening de beste optie). In dat geval een FAT editot downloaden. Bestandsentry opzoeken in die FAT en eerste byte op FF zetten. Hierdoor wordt hij als vrij gezien. Daarna een Checkdisk erover heen laten lopen.. Let op! Het kan zijn dat door één of andere oorzaak de bestandsentry er merrdere malen instaat. In dat geval de stappen gewoon herhalen! I.p.v. FF kun je hem ook op F8 zetten (removed flag)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook naar de attributen gekeken? Staat hij niet op Read/Only?

Andere optie is dat de FAT corrupt is en hij de linked clusters gewoon botweg verkeerd aangeeft (is naar mijn mening de beste optie). In dat geval een FAT editot downloaden. Bestandsentry opzoeken in die FAT en eerste byte op FF zetten. Hierdoor wordt hij als vrij gezien. Daarna een Checkdisk erover heen laten lopen.. Let op! Het kan zijn dat door één of andere oorzaak de bestandsentry er merrdere malen instaat. In dat geval de stappen gewoon herhalen! I.p.v. FF kun je hem ook op F8 zetten (removed flag)

Vind je dat nu echt zinvol om te laten doen door iemand met weinig ervaring daarin? Hoe groot acht je de kans dat er na deze handeling helemaal niets meer op de schijf staat?

 

Ik zou het bestand eerst renamen, soms is er een probleem met de bestandsnaam hoewel het er volkomen normaal uitziet. Daarna eventueel een checkdisk en inderdaad een shift-delete.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@winwiz

Uiteraard kan ik aan de post niet zien of en hoe bekwaam deze is in het onderhouden van zijn/haar PC. Het is maar een tip die me vroeger heel wat werk bespaarde. Als de persoon het niet zelf kan, jammer dan. Moet hij hulp gaan zoeken bij derden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het was een PDF bestand van ruim 380 GIG vannacht de computer de hele nacht aan laten staan maar vanmorgen was hij nog steeds bezig met het berekenen en het zoeken van de files.

Dus maar een file shredder opgehaald en hiermee was deze met 2 sec verwijdert.

Alleen nu al ik weet niet hoe lang bezig om, ondanks dat ik er goed op gelet had dat ik alle vinkjes voor toolbars enz. uit te zetten, alle andere rommel weer te verwijderen zodat ik niet bijna dood gegooid wordt met pop-ups, voor virus waarschuwingen, de 1 miljoenste bezoeker en wat voor rotzooi al niet meer.

 

suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het was een PDF bestand van ruim 380 GIG vannacht de computer de hele nacht aan laten staan maar vanmorgen was hij nog steeds bezig met het berekenen en het zoeken van de files.

Dus maar een file shredder opgehaald en hiermee was deze met 2 sec verwijdert.

Alleen nu al ik weet niet hoe lang bezig om, ondanks dat ik er goed op gelet had dat ik alle vinkjes voor toolbars enz. uit te zetten, alle andere rommel weer te verwijderen zodat ik niet bijna dood gegooid wordt met pop-ups, voor virus waarschuwingen, de 1 miljoenste bezoeker en wat voor rotzooi al niet meer.

 

suc6

 

Gerrit

Ook nog wilde vrouwen die iets met jou willen? :grin:

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zover niet laten komen, bij de 1e pop-up direct alles afgesloten en eerst het hele arsenaal  aan mallware, spyware en virus er overheen laten lopen om de ergste rommel op te ruimen. (wist meteen weer waarom ik niet van dat soort "gratis" programma's wilde installeren)

Vannacht Bitware een complete scan uit laten voeren op de ingebouwde HDD's en de Back-up HDD's en hopen dat dan alles weer operationeel is. 

Ik heb meteen maar eens wat andere onbekende zaken opgeruimd op die back-up HDD en van de 1,5 terra is er nu weer 700 Gig beschikbaar (e.e.a is zo ingesteld dat hij 3 back-ups bewaard en bij de 4e de 1e meteen verplaatst naar een andere HDD)

 

suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Your uninstaller, kan ook bestanden verwijderen, die windows standaard niet verwijderd.

Deze wel als geavanceerd installeren, want je komt ergens ook iets tegen, welke rommel op je pc plaatst. die kan je rustig uitvinken, en dan installeren.

Ik weet niet wat die optie doet bij avg, maar daar heb je ook een optie definitief vernietigen met AVG.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...