Ga naar inhoud


Geen ontvangst TVV op Astra 3


HerbieS
Ga naar oplossing Opgelost door a33,

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Om TVV op Astra 3 te kunnen ontvangen had ik vorig jaar een duo lnb bij tvv gekocht, maar waarschijnlijk omdat mijn Visiosat schotel van 76cm te groot is heb ik de zenders nooit kunnen ontvangen ondanks dat ik de 19,2 in de houder had geplaatst ipv 23,5 en ondanks vele uren uitrichten.

De tijdelijke oplossing die ik had was alle zenders maar op Astra 1 in SD ontvangen maar deze oplossing gaat binnen een maand verdwijnen. Ik heb ook nog een aparte LNB voor Astra 2.

 

Ik kan wel andere zenders op Astra 3 ontvangen maar niet die van TVV, als het nodig is wil ik ook wel Astra 1 opofferen zodat ik gewoon TVV op Astra 3 heb en de Engelse zenders op Astra 2.

 

Iemand suggesties (liefst voor 21 april). :(

 

Herbie

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 53
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Herbie welkom op sat4all.Vreemt verhaal,je hebt wel andere zenders op,, A3 = op 23,5*,maar geen TVV,waarschijnlijk heb geen HD receiver, of niets gescand.

Voor een Viso sat schotel heb je losse LNB;s nodig,dus voor elke pos.1 LNB,je hoeft helemaal niets op te offeren,wel een switsch er tussen,en vooral goed uitrichten die losse lnb;s

aangepast door columbo
Link naar reactie
Delen op andere sites

Sprietje en Columbo bedankt voor jullie snelle antwoord.

 

Ja Columbo ik heb een digitale ontvanger en ik denk dat ik zenders van Astra 3 had (mijn Topfield 7750 ontvanger vertelde mij dat het Astra 3) was dus daar ga ik maar vanuit, ik heb ook een DiscEQc 1.0 switch.

 

En Sprietje het gaat om een Visiosat schotel van 76cm breed en 65cm hoog. Ik heb deze ooit met 2 single (Inve O lnb's) gekocht met een houder voor Astra 1 en Astra 2. Daarna heb ik een single LNB vervangen door een duo en sindsdien wel Astra 3 maar geen enkele zender van TVV.

De schotel staat in Belgie in de regio van Marche en Famenne, een paar jaar geleden kon ik altijd goed Astra 1, 2 en 3 ontvangen behalve de TVV zenders. Een jaar geleden heb ik de SD zenders van TVV verder moeten afregelen op Astra 1 en is de ontvangst van Astra 2 verslechterd.

 

Als je denkt dat ik beter de single lnb terug kan plaatsen en uitrichten op Astra 3 kan ik dat proberen maar dan staat waarschijnlijk Astra niet meer goed?

 

Wat is de goedkoopste oplossing om met het materiaal dat ik heb Astra 2 en Astra 3 te ontvangen?

 

Groetjes,

 

Herbie

Link naar reactie
Delen op andere sites

En Sprietje het gaat om een Visiosat schotel van 76cm breed en 65cm hoog.

 

Klinkt als de visiosat bisat schotel. Tenminste, als-ie vierkante hoeken heeft...

 

Ben benieuwd of die ook met een duo-LNB kan? (En welke satellieten dan?)

 

 

Groet, A33

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een Visiosat schotel die 64cm hoog en 75cm breed is, is inderdaad de Visiosat Bisat.
Ik vraag me wel af hoe jij daar een duo-lnb op hebt kunnen plaatsen want op deze schotel kun je verschillende lnb-houders plaatsen waarmee je verschillende satellieten kunt ontvangen. Daarbij moet altijd gebruik worden gemaakt van losse lnb's, liefst ALPS.

Je schrijft dat je een houder hebt gekocht voor de Astra 1 en 2, dus voor de 19,2 en 28,2 maar die bestaat helemaal niet.
In de bijlage zie je de houders die wel beschikbaar zijn voor de Visiosat Bisat.
 

post-60869-0-36036800-1427839571_thumb.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb ooit de G3C Support gebruikt voor Astra 19.2 + 28.2 FTA ontvangst dus zonder een centrale 23.5  lnb - doet het prima !    

1x Triax78 enkel voor 23.5° - 1x Cahors BigBisat voor 13° + 19.2° (centraal) + 28.2° - 4x Inverto Twin Black LNB - 2x DiSEqC Switch - KOKA799 - HORIZON HD-S2 Satelliet meter - 40" SONY tv met CI-module/SC - Diverse ontvangers ivm instellen en testen....   

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zonder centrale LNB? dan heb je alleen A1 en A2 dus deze gewoon weer terug plaatsen in het midden ,vervolgens de  Schotel op A3=23,5* uitrichten,en vastzetten ,vervolgens de linker LNB (op de foto) A2 19,2*met het beugeltje/houder verstellen=afstellen ,deze moet lager staan als die van  23,5* het makkelijkste is met een losse signal meter,afregelen op max signal kwaliteit..

De rechter LNB A2= 28,2*ook zo afregelen ,deze dient iets hoger te staan als de middelste.

Voor de ontvangst van TVV moet je wel de onvanger opnieuw laten scannen op A3,daar er veel transponders zijn gewijzigd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Columbo, Mijn posting #7 was als reactie op bericht #6 van Sprietje (onbestaande houder voor 19 + 28...) - Klant wou enkel "FTA" zenders en dan hoeft 23.5 ontvangst toch niet !

1x Triax78 enkel voor 23.5° - 1x Cahors BigBisat voor 13° + 19.2° (centraal) + 28.2° - 4x Inverto Twin Black LNB - 2x DiSEqC Switch - KOKA799 - HORIZON HD-S2 Satelliet meter - 40" SONY tv met CI-module/SC - Diverse ontvangers ivm instellen en testen....   

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Mark-Sim ,Het is niet de bedoeling om in andermans Topic,van Herbie in dit geval , vragen over je Eigen instalatie testellen,dit geeft alleen maar verwarring,nu weet niemand meer wat nu de bedoeling was of is.

FTA is er maar heel weinig op A3.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heren bedankt voor jullie input.Mijn vraag was of dat ik met de bestaande oude houder geschikt voor  enkel19,2 en 28,2 (10 jaar oud) ook een manier kon vinden om  toch alles op 23,5 te ontvangen waarvan ik nu gedeeltelijk iets ontvang maar niet de tvv zenders. Ik zal dus een nieuwe G3C houder kopen en dan gelijk maar nieuw LNBS nemen. De vraag is welke DiscEQC switch ik dan nodig heb?

Groeten, Herbie

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klinkt als de visiosat bisat schotel. Tenminste, als-ie vierkante hoeken heeft...

 

Ben benieuwd of die ook met een duo-LNB kan? (En welke satellieten dan?)

 

 

Groet, A33

ja is inderdaad een bisat schotel en de duo LNB werkt gedeeltelijk, Astra 1 alles en Astra 3 gedeeltelijk

Link naar reactie
Delen op andere sites

.... ik heb ook een DiscEQc 1.0 switch.

 

En Sprietje het gaat om een Visiosat schotel van 76cm breed en 65cm hoog. Ik heb deze ooit met 2 single (Inve O lnb's) gekocht met een houder voor Astra 1 en Astra 2. Daarna heb ik een single LNB vervangen door een duo en sindsdien wel Astra 3 maar geen enkele zender van TVV.

 

.....

 

Wat is de goedkoopste oplossing om met het materiaal dat ik heb Astra 2 en Astra 3 te ontvangen?

 

...Mmmmm, de goedkoopste oplossing...

 

De duo-LNB is gemaakt voor satellieten met 4,3 graden verschil (19,2 en 23,5 oost); voor de triax64 geloof ik.

 

Astra 2 en 3 (28,2 en 23,5 oost) hebben ongeveer 4,7 graden verschil.

 

Ik weet niet hoeveel de triax en de visiosat verschillen in "maat X" (de afstand van LNB naar schotel) van @Sprietje, maar wellicht is het zo dat je duo-LNB die twee satellieten (Astra 2 en 3) zou kunnen bedienen op je visiosat. Dat zou het geval zijn als maat X van de visiosat kleiner is dan die van de triax64 (als ik zo laat op de avond nog goed kan redeneren).

 

Sprietje, kan jij hier je licht over laten schijnen?

 

De extra LNB zou je dan later wellicht via een knutsel-oplossing nog kunnen toevoegen voor 19 oost, met je 4/1 switch. Dat hangt dan van je beugel af.

 

 

Overigens ben ook ik nieuwsgierig naar je 19-28 beugel; die ken ik niet. En naar hoe je dan de duo-LNB daarin bevestigd hebt, want de standaard LNB-klem van de visiosat bisat past niet goed om de duo-LNB heen (te dik voor centrale plaatsing in de klem; dan zou je een excentric adapter ring nodig hebben (zie https://www.sat4all.com/forums/topic/341909-simpele-multifeed-bricoleren/?p=2260440))

Zou je eens een foto kunnen maken van je huidige beugel en LNB-bevestiging, en die hier als bijlage posten? (Via uitgebreide editor; knop rechts onderaan.)

 

En als je nog een andere losse LNB hebt, die je eventueel met de nog-te-kopen 19-23-28-beugel zou willen gebruiken, dan is het belangrijk dat je LNB's niet een te dikke kop hebben, zodat ze dicht genoeg tegen elkaar aan kunnen staan. Kan je de diameters van die koppen doorgeven (en/of de maximale breedte van je LNB's, of anders welk typenummer Inverto-LNB's)?

 

 

NB Pas op, je bent pas lid zie ik, dus wees zuinig met telkens een nieuwe post plaatsen. Daar zit namelijk de eerste periode een maximum op geloof ik; dus probeer je reacties zoveel mogelijk samen te voegen in 'e'en posting. Dan kom je minder snel op je maximum.

 

Groet, A33

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het zou handig zijn als HerbieS eerst eens even keek welke welk codenummer er op de zwarte plaat is ingeslagen. Daarom juist heb ik in bericht 6 die tabel geplaatst.
Zoals je kunt zien heb je bij support G3B het codenummer B3 in de zwarte plaat staan, bij support G3C het codenummer B4 en bij support G4B het codenummer B5.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

...Mmmmm, de goedkoopste oplossing...

 

De duo-LNB is gemaakt voor satellieten met 4,3 graden verschil (19,2 en 23,5 oost); voor de triax64 geloof ik.

 

Astra 2 en 3 (28,2 en 23,5 oost) hebben ongeveer 4,7 graden verschil.

 

Ik weet niet hoeveel de triax en de visiosat verschillen in "maat X" (de afstand van LNB naar schotel) van @Sprietje, maar wellicht is het zo dat je duo-LNB die twee satellieten (Astra 2 en 3) zou kunnen bedienen op je visiosat. Dat zou het geval zijn als maat X van de visiosat kleiner is dan die van de triax64 (als ik zo laat op de avond nog goed kan redeneren).

 

Sprietje, kan jij hier je licht over laten schijnen?

 

De extra LNB zou je dan later wellicht via een knutsel-oplossing nog kunnen toevoegen voor 19 oost, met je 4/1 switch. Dat hangt dan van je beugel af.

 

 

Overigens ben ook ik nieuwsgierig naar je 19-28 beugel; die ken ik niet. En naar hoe je dan de duo-LNB daarin bevestigd hebt, want de standaard LNB-klem van de visiosat bisat past niet goed om de duo-LNB heen (te dik voor centrale plaatsing in de klem; dan zou je een excentric adapter ring nodig hebben (zie https://www.sat4all.com/forums/topic/341909-simpele-multifeed-bricoleren/?p=2260440))

Zou je eens een foto kunnen maken van je huidige beugel en LNB-bevestiging, en die hier als bijlage posten? (Via uitgebreide editor; knop rechts onderaan.)

 

En als je nog een andere losse LNB hebt, die je eventueel met de nog-te-kopen 19-23-28-beugel zou willen gebruiken, dan is het belangrijk dat je LNB's niet een te dikke kop hebben, zodat ze dicht genoeg tegen elkaar aan kunnen staan. Kan je de diameters van die koppen doorgeven (en/of de maximale breedte van je LNB's, of anders welk typenummer Inverto-LNB's)?

 

 

NB Pas op, je bent pas lid zie ik, dus wees zuinig met telkens een nieuwe post plaatsen. Daar zit namelijk de eerste periode een maximum op geloof ik; dus probeer je reacties zoveel mogelijk samen te voegen in 'e'en posting. Dan kom je minder snel op je maximum.

 

Groet, A33

Hallo A33 en Sprietje,

 

Ja ik wil graag proberen met de duo LNB om met mijn losse LNB's TVV op Astra 3 en FTA op Astra 2 te ontvangen.

Mijn Inverto type nr. is IDLP-40SL white tech, low noise 0,3 db, hiervan heb ik er 2 van 1 in gebruik en 1 die vervangen is door de duo lnb.

De diameter van de kop is een 49mm dus het was aardig wat knutselwerk om de duo lnb naast die van de Astra 2 te plaatsen, zie foto's die ik nu ga plaatsen. Ik heb ook een foto van de zwarte plaat, daar staat geen nummer ingeslagen enkel afstelposities.

Dus nogmaals mochten jullie oplossingen zien om mbv de duo lnb of de 2 losse LNB's Astra 2 en 3 te ontvangen dan verneem ik dat graag anders koop ik een nieuwe plaat en gelijk nieuwe LNB's.

 

Groetjes,

 

Herbie

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...