Ga naar inhoud


Krijg Astra3 niet ontvangen....


Jedeel

Aanbevolen berichten

Hoi luitjes.

 

Ik hoop dat ik mijn probleem kort en bondig (maar volledig) hier weet te plaatsen.

Vanwege de verhuizing van TV- en Radiozenders van Astra 1 naar Astra 3 was ik reeds enige

maanden kanalen kwijt geraakt.

 

Ik heb al enige jaren een VU-Duo met een Visiosat met 3 LNB's.

Ik had voorheen een LNB-houder voor Hotbird, Astra1 en Astra2 (resp. 13, 19 en 28 graden).

 

Inmiddels heb ik vandaag een upgrade-setje ontvangen en geïnstalleerd voor;

Astra1 , Astra3 en Astra2 (resp. 19, 23 en 28 graden).

(Ik gebruik dus de 3 dezelfde LNB's in een nieuwe LNB-houder.)

 

Via het menu v.d. Duo (Tuner configuratie);

Ingesteld (Tuner B gelijk aan Tuner A);

Poort A = Astra 1

Poort B = Astra 3

Poort C = Astra 2

Poort 4 = leeg

 

Na het (automatisch) zender zoeken en het resultaat bekijken via DreamBoxEdit blijkt dat de Astra 3 niets heeft toegevoegd.

Astra1 en -2 leveren samen 1739 kanalen op.

 

Handmatig zender zoeken per tuner en satelliet:

Astra1 - TunerA - 1668 - TunerB - 1668

Astra2 - TunerA - 71     - TunerB - 71

Astra3 - TunerA - 0       - TunerB - 0

 

Wie heeft voor mij de goede tip?

Ik denk dat ik iets over het hoofd zie of dat ik bepaalde instellingen moet

verwijderen of zo.

 

Ik kom er zelf niet meer uit. Please help me a.u.b.!!

 

Alvast bedankt voor reacties/tips/meedenken!!!

 

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Overige informatie (al vanaf aanschaf in 2012 en naar tevredenheid):

- Openpli 2.1

- Kernelversie 3.1.1

- Enigma 2012-06-30

- CCam V1.3.c

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 46
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

mss eerst eens kijken via je image of je wel signaal hebt op die sat.

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik zie dat je nog een heeeeeel oude versie van OpenPLi in gebruik hebt, deze versie wordt al tijden niet meer door OpenPLI ondersteunt.

Om nu adequate hulp van ons te krijgen zou ik willen adviseren om jouw DUO in eerste instantie te upgraden naar de meest actuele versie van OpenPli 4.0.

 

Even veronderstelt dat jij de kabels correct hebt aangesloten en de schotel optimaal hebt afgesteld kun je via de Plugin Satfinder controleren of o.a. Astra3 - 23.5 een goed signaal heeft.

Tijdens de installatie van OpenPLi wordt de plugin Satfinder automatisch geïnstalleerd.

 

Overigens zou ikzelf niet naar zenders zoeken maar een van de in de feed van OpenPLi beschikbare zenderlijsten downloaden.

Als je OpenPli 4.0 hebt geïnstalleerd dan kun je daar de juiste zenderlijst uit de feed downloaden.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Jedeel

Je schrijft dat je drie dezelfde lnb's gebruikt. Welke zijn dat, merk en type?

Voorheen stond de schotel uitgericht op de Astra 19,2. Nu met de nieuwe lnb-houder moet de schotel uitgericht worden op de Astra 23,5. Heb je de schotel opnieuw uitgericht?
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Jedeel

 

Je schrijft dat je drie dezelfde lnb's gebruikt. Welke zijn dat, merk en type?

 

Voorheen stond de schotel uitgericht op de Astra 19,2. Nu met de nieuwe lnb-houder moet de schotel uitgericht worden op de Astra 23,5. Heb je de schotel opnieuw uitgericht?

 

Hoi Sprietje.

 

De LNB's zijn van 2003.

Het zijn "Golden Interstar-Alps twin lnb's link naar webshop verwijderd

 

Ik heb alleen de oude houder (13, 19, 28) vervangen door de nieuwe houder (19, 23, 28).

 

Ik heb dus de schotel niet horizontaal én niet verticaal verdraaid!!!

(Edit: 19,2 en 23,5 is dus de oude én de nieuwe middenstand...)

 

Had ik dat moeten doen?

aangepast door wiz
reclame verwijderd
Link naar reactie
Delen op andere sites

@Jedeel

 

je gaat er niet onderuit komen, maar je gaat zoals Jurgen al zei eerst de laatste pli4

moeten flashen. ;)

 

grtz Philip

vuduo 500 GB HDD  openpli4 -  vuduo2 1TB HDD 2xdualS2 tuner openpli4 :grin: - XP1000 pli4

Samsung plasma 60inch-AVR Denon-Bose accoustimas 7.1 :P

logitech harmony ultimate

TVV - dual lnb 19.2 & 23.5 - OSCAM

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik zie dat je nog een heeeeeel oude versie van OpenPLi in gebruik hebt, deze versie wordt al tijden niet meer door OpenPLI ondersteunt.

Om nu adequate hulp van ons te krijgen zou ik willen adviseren om jouw DUO in eerste instantie te upgraden naar de meest actuele versie van OpenPli 4.0.

 

Even veronderstelt dat jij de kabels correct hebt aangesloten en de schotel optimaal hebt afgesteld kun je via de Plugin Satfinder controleren of o.a. Astra3 - 23.5 een goed signaal heeft.

Tijdens de installatie van OpenPLi wordt de plugin Satfinder automatisch geïnstalleerd.

 

Overigens zou ikzelf niet naar zenders zoeken maar een van de in de feed van OpenPLi beschikbare zenderlijsten downloaden.

Als je OpenPli 4.0 hebt geïnstalleerd dan kun je daar de juiste zenderlijst uit de feed downloaden.

 

Hoi Jürgen.

 

Vereist de OpenPli 4.0 ook nog een andere bootloader?

 

Gr. Jos

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik denk het wel maar je moet de bootloader gewoon installeren, al zou het niet nodig zijn dan kan het geen kwaad.

Je weet dan in elk geval dat het met de bootloader goed zit.

 

Zoek hier maar op dit forum naar 'bootloader' dan zie je o.a. deze link https://www.sat4all.com/forums/topic/343470-vu-duo-nieuwe-firmware-bootloader/?hl=bootloader

 

Overigens kun je via de volgende link dit ook nog eens lezen

http://forums.openpli.org/topic/21446-bootloaders-vu-duo-en-vu-solo/

aangepast door Jürgen

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je een nieuwe houder hebt geïnstalleerd betekend dit niet dat ook de lnb's ook automatisch goed zijn uitgericht.

Ik zou allereerst met een satfindertje per lnb kijken of je wel signaal hebt van alle satellieten. Het kan sowieso geen kwaad om ze even opnieuw te checken of ze wel optimaal zijn afgesteld.
 

 

(13, 19, 28) vervangen door de nieuwe houder (19, 23, 28).

 

 

 

Je kan toch niet zomaar een houder vervangen met andere afstanden?

13 - 19,2 = 6,2 graden

19,2 - 23,5 = 4,3 graden

aangepast door Giant2000

Life is bitter.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik zie dat je nog een heeeeeel oude versie van OpenPLi in gebruik hebt, deze versie wordt al tijden niet meer door OpenPLI ondersteunt.

Om nu adequate hulp van ons te krijgen zou ik willen adviseren om jouw DUO in eerste instantie te upgraden naar de meest actuele versie van OpenPli 4.0.

 

Ik heb deze versie op een USB-stick (fat32) gezet. Heb een paar keer geprobeerd te flashen (USB-stick voorin gedaan, maar ook aan de achterzijde. Toch lukt het niet.

Ik kreeg wel heel even een soort van flikkering op het scherm, maar uiteindelijk gaat die niet flashen.

Wat doe ik verkeerd?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Probeer om bij jouw vragen iets meer informatie te verstrekken want zo is het moeilijk om een juiste antwoord te geven.

 

Wat heb jij op de USB stick gezet? De nieuwe bootloader of de nieuwste OpenPli

Als het de nieuwe OpenPli 4.0 betreft, is dit de map 'vuplus', m.a.w. staat op de USB stick alleen de map 'vuplus' en verder niets?

Staat in de map 'vuplus' de map VUDUO?

 

Je zet de DUO eerst via de schakelaar uit, plaatst de USB stick met daarop de Bootloader of Image in de voorste USB poort en zet de schakelaar weer aan.

Wat zie je op de display als de DUO opnieuw opstart, graag exact vertellen wat achtereenvolgens op de display verschijnt.

aangepast door Jürgen

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sorry dat ik onduidelijk ben.

 

Op stick staat alleen de map vuplus\duo2\ met daarin;

- initrd_cfe_auto.bin

- kernel_cfe_auto.bin

- reboot.update

- root_cfe_auto.bin

 

Dat is de OpenPli 4.0)

 

Als ik opstart zoals jij beschrijft dan wordt er op het display v.d. Duo eerst 'Starting' weergegeven, vervolgens 'Reading USB'

(ik zie ook even een ledje oplichten in de USB-stick) en vervolgens krijg ik vrij snel het wintersportscherm van de Duo

met een datum van 'donderdag 1 januari 1970'. Hij gaat dus niet flashen.

Soms zie ik even een soort van witte flits over mijn TV-scherm maar dat is geen boodschap of waarschuwing.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...