Ga naar inhoud


Schotel TELEVES -- 80cm GEEN ONTVANGST


marc53
Ga naar oplossing Opgelost door daddycool57,

Aanbevolen berichten

  • Moderator

Staat de mast waaraan de schotel bevestigd is waterpas?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 71
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Ik neem aan dat je de ontvanger op diseqc-1.0 hebt ingesteld.

Je schrijft: Als ik de schotel een 5.tal cm richting lnb1 duw heb ik ontvangst op astra 19 maar niet meer op astra 23.

Ik begrijp hieruit dat de Astra 19,2-lnb dan bijna (66-50=15mm) op de positie staat van de Astra 23,5-lnb.
Tja, dat kan natuurlijk niet.
Ik ga me afvragen of de schotel wel optimaal op de Astra 23,5 staat uitgericht.
De afstand van 66mm die ik uitgerekend heb, is in orde. Dat heb ik zojuist nogmaals gecontroleerd.
Wat ik me wel afvraag is of jij die maat van 78cm wel goed gemeten hebt tot het midden van de lnb-klem. Dat is namelijk hetzelfde als van een schotel van 100cm breed en dat vind ik vreemd voor een schotel van 120cm.

De schuinte van de multifeedhouder is OK.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Niet gelukt. Ik kan lnb 23,5 afregelen tot ik 9 blokjes heb wat goed is. Nu maak ik de kabel los van de lnb 23,5 en koppel de kabel van de lnb 19,2 daar aan heb ik ook goed ontvangst op de 19,2 . Is dit normaal?

 

Als je met die andere kabel signaal meet op een frekwentie die ook actief is op 19 oost, dan ja, dat kan heel normaal zijn.

 

Maar het is mij onduidelijk wat je nu aan het testen bent, met of zonder diseqc switch?

1. Je hebt goed signaal op 23oost als je die LNB (zonder diseqc switch ertussen) aan je ontvanger aansluit begrijp ik? En je ontvangt ook de gewenste zenders op 23 oost?

2. Wat heb je nu precies geprobeerd met alleen de LNB van 19 oost aangesloten (zonder diseqc switch ertussen)? Wel/geen signaal; wel/niet de bedoelde zenders van 19 oost?

 

Groet, A33

aangepast door a33

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Niet gelukt. Ik kan lnb 23,5 afregelen tot ik 9 blokjes heb wat goed is. Nu maak ik de kabel los van de lnb 23,5 en koppel de kabel van de lnb 19,2 daar aan heb ik ook goed ontvangst op de 19,2 . Is dit normaal?

 

 

Er zal niks ingesteld staan qua diseqc bij de ontvanger of verkeerde instellingen, dat kan ook.

zonder diseqc krijg je wel beeld op astra 23. of 19.2, dat wil zeggen dat de lnb's wel al goed staan.

aangepast door mebo870

The key to happiness. Stay away from idiots

Link naar reactie
Delen op andere sites

nou er zit progressie in / we komen verder.

 

als je kabels aan en afkoppelt terwijl de receiver onder stroom staat, kun je objektieve gegevens helemaal vergeten

receiver UIT

DAN PAS F-connector afkoppelen

DAN F-connector aansluiten

DAN receiver inschakelen en zoeken op de tuner en satpositie

 

je kunt zelfs je hele receiver met tuner stuk maken als je dat uitschakelen en stroomloos maken niet aanwendt

Simply Wonderfull (new)

Kid Creole And The Coconuts

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...