Ga naar inhoud


1 lno voor 2 satellieten.


Rene79

Aanbevolen berichten

Ahzo, die transporter bestaat niet meer.

Op de Hotbird heb ik op andere kanalen gekeken en daar heb ik signaal kwaliteit tussen 81 en 85 met pieken 90 %

Alleen die de italanse zenders zijn wat minder sommige hebben blokken.

Met vriendelijk groet,

Rene

Link naar reactie
Delen op andere sites


op hoeveel grade heb je de schotel zelf staan (Elevation)

anders eens beetje spelen met 1  graadje of 0;5° naar boven of naar beneden 

maak eerst een markering met een stift 

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

De skew, ofwel de hoek van de lnb zal bijdragen tot een betere ontvangst met minder blokjes in het beeld.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De skew heb ik ook geprobeerd zowel links als rechstom en heeft bijna geen invloed. Ik heb ook met de schotel hoek geprobeerd iets hoger en lager maar dan valt het signaal helemaal weg. Astra staat op 97 signaalkwaliteit.

aangepast door Rene79

Met vriendelijk groet,

Rene

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Een paar graden skew maakt bij een regenbui een hemelsbreed verschil.

Kijk maar eens naar de BER op je ontvanger.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet dat het bij een regenbui verschil maakt, ik heb natuurlijk ook op de ontvanger gekeken bij draaien maar hij blijft schommelen tussen 22 en 44 %.

Ik heb net eens de Astra 1 lnb op de Hotbird gericht en is het 28 tot 61% signaal kwaliteit. Op de meeste zenders op Hotbird is wel acceptabel van 75 %

aangepast door Rene79

Met vriendelijk groet,

Rene

Link naar reactie
Delen op andere sites

Rene79 schrijft:

"Ik heb de lnb's afgesteld op de afstanden van sprietje en tot mijn verbazing heb ik ook overal beeld op."

Beste Rene. Daar hoef je je niet over te verbazen. Ik heb al voor heel veel mensen een berekening gemaakt en het klopt altijd. Of de schotel nu in Rusland, IJsland, Spanje, Griekenland of in Timboektoe staat. Gegarandeerd altijd beeld. Ik heb er twee jaar lang m'n hoofd over gebroken hoe ik dit precies kon berekenen en het werkt al jaren. Ik ben nog geen ander persoon tegen gekomen die deze berekening ook kan maken, ook niet op buitenlandse satellietfora. Inmiddels heb ik hier en daar al heel wat informatie losgelaten hoe ik dat bereken maar alles staat of valt met de juiste informatie over de schotel en daarom bereken ik het liever zelf.

En jij gebruikt nu smalle lnb's. Die hebben nagenoeg geen feedhorn waarmee de signalen als een soort trechter opgevangen worden. Had je lnb's gebruikt met een 60mm kop, dan had je nog veel meer signaal gehad.

En had ik een meetfoutje gemaakt?

Staat de kop van de Astra 28,2 nu 34mm hoger dan de kop van de Horbird?

Bedenk dat het uitrichten van de schotel op de Astra 19,2 heel belangrijk is. Neem daar gerust behoorlijk de tijd voor en stel de schotel af op maximale signaalkwaliteit. Doe je dit niet precies genoeg, dan zul je de andere satellieten ook niet optimaal ontvangen.

Ik stel mezelf altijd als norm:
Bij het vastzetten van de mastklem mag je maximaal 1% signaalkwaliteit verliezen t.o.v. het maximaal haalbare wat je had toen je de schotel nog niet helemaal vast had staan. Verlies je meer, dan gewoon opnieuw beginnen.
 

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Sprietje in een van je berichten gaf je aan dat je de maat niet precies wist van die 5 mm, maar geen enkel probleem.

Om jou berekening ben ik wel dankbaar voor en ik vind het knap dat iemand via een forum zoiets kan en ik dat overneem en dat beeld heb. TOP !

Ik heb inderdaad de de kop van de Horbird 34mm lager staan als Astra 2 met behulp van een blok je hout van 34 mm en de waterpas.

Schotel is uitgericht op Astra 19,2 met als resultaat signaal sterkte 93% en signaalkwaliteit tussen 95 en 98% lijkt mij meer als voldoende.

Astra 2 heeft ook goede signaalkwaliteit van plus minus rond de 85% Astra 3 heeft het zelfde als Astra 1 alleen de Tv noord en zo zijn gecodeerd.

 

Die smalle lnb's zat in dit pakket wat door de winkel is samengesteld maar als ik jou goed begrijp zou ik voor de Hotbird een kop moeten nemen van 60 MM?

 

Schotel staat nog niet vast aan de mast.

Met vriendelijk groet,

Rene

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op een Tiax 88 en een SAB 97 kun je lnb's met koppen van 60mm nemen voor deze vier satellieten. Ik snap dan ook niet dat die satellietshop daar smalle lnb's voor meegeeft. Kijk dat is prima voor een kleinere schotel.

En hang eventueel even een halfnatte zeem over de lnb van de Astra 19,2 als je de schotel goed gaat uitrichten en je een signaalkwaliteit hebt van tegen de 100%. Dan zakt die zo'n 20% en kun je hem beter uitrichten.

TV Noord is niet gecodeerd.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit setje zou samengesteld voor een triax en voor mijn merk schotel.

Met die half natte zeem kan ik inderdaad nog proberen. Ik heb nu mijn oude kop van 60 mm erin gedaan en de kwaliteit is iets omhoog gegaan en stabieler.

Tv noord geeft toch echt aan bij gecodeerd.

Met vriendelijk groet,

Rene

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...