Ga naar inhoud


1 lno voor 2 satellieten.


Rene79

Aanbevolen berichten

Als jij dat zegt geloof ik je op mijn maar mijn ontvanger zegt echt gecodeerd.

Ik heb met half natte zeem over de Astra 1 heen gelegd toen viel alles weg, heb een beetje gedraaid signaal kwaliteit kwam niet boven de 42% uit en zonder heb ik nu maximaal 75%, en op de Hotbird is niks veranderd.

Met vriendelijk groet,

Rene

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Probeer eens een natte doek i.p.v. een natte zeem.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je moet de zeem wel wat uitwringen. Als die kledder nat is komt er geen signaal meer door.

Het voordeel van een zeem is dat die lange tijd zijn vochtigheid behoudt. Het papier van een keukenrol droogt veel te snel op waardoor het binnen 10 minuten veel te weinig demping geeft.

Maar ja in Nederland regent die waarschijnlijk toch wel nat terwijl je bezig bent.

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb trouwens ook met de Astra 1 lnb gericht naar de Hotbird maar dat werd ook niet beter.

Waarschijnlijk zijn het de bomen die roet in het signaal gooien. Veel zenders op de Hotbird zijn wel goed.

Met vriendelijk groet,

Rene

Link naar reactie
Delen op andere sites

Rene schreef vanmiddag:

Jongens ik stop er mee, ik heb er geen zin meer in ben al 1 week bezig met afstellen en heb er geen zin meer in.

Dat komt wel vaker voor. Kijk maar eens naar deze schotelmonteurs. Die zagen het ook niet meer zitten.
Maar Rene, nu zie je dat het toch goed gaat komen. Ik heet op dit forum dan wel Sprietje maar op andere forums Komtwelgoed. En het komt altijd goed, dat zie je wel.
 

post-60869-0-76842900-1437600636.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die schotelmonteurs daar herken mij wel in hoor, ik zag het ook niet meer zitten na 1 week, maar uiteindelijk is wel deels gelukt behalve de Hotbird veel zenders wel perfect signaal kwaliteit en zoals Arte heeft wat minder en de zender met de blokjes krijg ik niet weg, zelfs niet als de middelste LNB naar de Hotbird gericht staat verbeter er niks aan.

Ik denk dan ook dat de schotel vast zet en die paar zenders op de Hotbird maar voor lief moet nemen met slecht weer.

 

Alleen snap ik bij god niet waarom op Astra 3 Tv noord en die zenders gecodeerd zijn. ik heb een recente frequentie lijst bij mijn tv blad zitten en daar staat ook dat ze ongecodeerd zijn. BVN op Astra 19.2 is bij opeens ook gecodeerd. Ik ben er toch met behulp en jullie geduld uit gekomen. Daarvoor mijn hartelijke dank.

Met vriendelijk groet,

Rene

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ook geen idee waarom je ontvanger zenders als BVN en de genoemde regionalen als gecodeerde zenders aan geeft want dat zijn het niet. Misschien een verkeerde melding?
Tja, en als jij veel zenders op de Hotbird perfect ontvangt, dan is het vreemd dat je bepaalde zenders van de Hotbird zo slecht ontvangt. Misschien nadat je de schotel op de Astra 19,2 hebt uitgericht nog eens proberen of je met de skew van de lnb en het dichter of verder van van de schotel af zetten nog wat procenten kunt winnen.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet ook dat regionale zenders FTA zijn en ik krijg alleen als melding gecodeerd. Waarom dat op de Hotbird daar heb ik geen enkele benul van ik heb ook geprobeerd met naar voren en achter te schuiven maar daar veranderd ook niks aan skew heb ik ook geprobeerd zowel links als rechts om maar ook geen verbetering.

Ik heb zelfs zoals ik al aangaf de lnb van de Astra op Hotbird gezegd en de schotel daar op uitgericht maar blijft ook het zelfde, en alles heb ik gedaan zonder de switch er tussen.

Misschien dat het aan de ontvanger ligt hij kosten maar 49 euro. Morgen ga ik gewoon verder prutsen.

Met vriendelijk groet,

Rene

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Wis je zenderlijst eens en scan alle zenders eens opnieuw in.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja, een ontvanger die maar €49,- kost en dan ook de Nederlandse zenders moet decoderen want ik neem aan dat het zonder CI-module gaat. Het kan bijna niet anders dan dat het om een SAB mini ontvanger gaat.
Als je er een andere ontvanger aan hangt krijg je beslist niet de melding dat BVN en de genoemde regionalen gecodeerd zijn.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ontvanger heb ik de SAB sky 7400 HD, die kosten toen ook zo weinig. Ik heb in de tv een satelliet ontvanger zitten, daar heb ik een scan gedaan op Astra 3 en nu heb de regionale zenders wel behalven TV brabant, TV west en omroep Zeeland niet.

Met vriendelijk groet,

Rene

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...