Ga naar inhoud


1 lno voor 2 satellieten.


Rene79

Aanbevolen berichten

Ik heb zo juist vermeld dat ik de Diseqc switch er niet tussen heb en in de ontvanger heb hem uitgezet, en daar bij TV Noe en de andere zenders op de Astra 3 wel perfect beeld en signaalkwaliteit van 95 % geven. En dat Tv noord op de ontvanger of aangeeft gecodeerd en soms zegt hij geen signaal, en op tv staat ook de diseqc uit en daar werkt wel alles zoals het hoort.

Met vriendelijk groet,

Rene

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Ik heb de lnb frequentie veranderd van de hotbitd naar 10750 nu heb ik op ARTE 91% signaalkwieit maar de zender is gecodeerd en de overige zenders doen het niet.

Je hebt de LOF frequentie wel terug gezet naar 10600?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jazeker, ik heb de ontvanger terug gezet naar fabrieksinstellingen en op nieuwe laten zoeken zowel op programmascan als op automatische scan.

Mij lijkt dan toch dat ontvanger niet helemaal goed is. Tv noord frequentie staat op de tv en in mijn sat ontvanger precies het zelfde.

Met vriendelijk groet,

Rene

Link naar reactie
Delen op andere sites

Astra 3B 11914.50 H 75 Europe DVB-S2 8PSK 29900 2/3

en het kan soms wel een beetje schelen de frequentie 

omdat het niet gans juist meer staat

post-41606-0-68206300-1437646418_thumb.jpg

post-41606-0-58005800-1437646845_thumb.jpg

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ga vanmiddag naar de satboer toe om een nieuwe ontvanger te kopen.

neem die ontvanger me Rene79 en laat die man hem een aansluiten,om te zien of het daar wel werkt 

want die moet werken 

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ontvanger is al 3 jaar oud, dus ik denk niet dat hij hem zal aansluiten, ik denk toch wel dat er met dat ding iets mis want hij start ook vaker opnieuw, en dat het geval met die zenders die wel op tv werken en niet op de ontvanger terwijl alles het zelfde ingesteld staat.

Met vriendelijk groet,

Rene

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar waarom zou je dan een sat receiver kopen, als je op de TV gewoon een ingebouwde sat tuner hebt?

Ik wil  me uiteraard in deze uitgebreide discussie niet mengen hoor.... maar ik vroeg me gewoon af waarom je geld zou gaan uitgeven, voor een nieuwe receiver, terwijl je er gewoon een in de tv hebt zitten. Uiteindelijk is dit wel erg makkelijk... slechts 1 afstandsbediening etc...

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sverige, je mag gerust je mengen in een discussie. De tv heeft wel een sat ontvanger aanboord echter heeft deze geen signaal sterkte/kwaliteit dat vind ik toch wel belangrijk, ik snap dat ik dan een sat Finder kan aanschaffen. Maar met een losse ontvanger heb ik ook opname mogelijkheden en afstandsbediening heb ik er maar twee van de tv werkt ook op de afstandsbediening van mijn horizon media box van Ziggo. De verkoper van de tv zei overigs dat een losse ontvanger beter is, daar ben ik het wel deels mee eens als er ooit wat aan de tv komt ben ik mijn zenders wn favorieten lijsten niet kwijt. Het is ook makkelijk om de schotel mee te nemen naar de camping zonder dat ik kijk tv van 110 mee hoef te nemen.

Met vriendelijk groet,

Rene

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eens dat de schotel helemaal  goed afgesteld is,  is een meter voor kwaliteit/signaal niet echt belangrijk meer uiteraard...  Op mijn Technisat zie je die meetresultaten ook niet de hele tijd, maar daar moet je dan bewust naartoe gaan.

 

Maar als je wil opnemen moet je inderdaad 2 tuners hebben... er zijn tv's die dat hebben, en waar je dan een externe disk aan kan koppelen, maar de meeste tv's hebben gewoon slechts 1 tuner.  

 

Je zenderlijst kan je meestal wel  bewaren op  een usb stick oid..., maar ik moet toegeven dat ik dat zelf ook nooit doe. Moet ik eens alles resetten, dan stel ik mijn favorietenlijstje opnieuw samen, wat volgens mij altijd wel goed is om de boel eens op te schonen... want in de "algemene" lijst komt wel veel rommel  bij elkaar. Nu doet technisat dat allemaal wel  netjes vat betreft de Astra 19 oost, hij gooit verouderde items uit de zenderlijst weg, maar voor de Thor doet hij dat dus niet, en dan krijg je wel wat bij elkaar, wat je dan manueel moet opschonen als je dat wil. Vandaar dat het vaak wel eens goed is om gewoon met een schone lei te beginnen vind ik.

 

Ik wens je veel succes met het uitzoeken van een nieuwe receiver... geen makkelijke klus, want er is veel te koop, en velen hebben voor- en nadelen...

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Welke tv heb je in gebruik?

TV's met ingebouwde sat tuners hebben meestal wel degelijk een ingebouwde afstem / uitricht indicatie.

Op mijn Panasonic's is die in ieder geval wel aanwezig.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ceesv ik heb een Sony Bravia tv daar zit het echt niet althans niet voor de schotel wel voor digitaal via Ziggo.

 

Sverige, ik antwoord straks even ik zit op mijn iPhone. Kort gezegd ik heb een nieuwe ontvanger en coax kabel Koka 997, mijn oude vanger is iets mee zelfs met nieuwe software deed hij in de winkel ook niet, ik heb korting gekregen op de nieuwe omdat die oude ook van die winkel kwam.

aangepast door Rene79

Met vriendelijk groet,

Rene

Link naar reactie
Delen op andere sites

type nr ?  van je tv Rene79

aangepast door smetje limb.BE

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...