Ga naar inhoud


Franse Boeren Hypocriet


hugogertie

Aanbevolen berichten


 

...........maar wel bier uit België drinken.

 

....stel je voor dat daar enkele bakken Amstel of Heineken zouden staan , dan zouden het pas echt boeren zijn. :grin:

feedhunting , a crazy hobby !

 

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI   , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Of die kratjes niet gesponsord zijn in ruil voor vrije doortocht?

Franse boeren drinken Pastis en wijn.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Franse boeren drinken Pastis en wijn.

 

Pastis is ook kattenpis. Een echte Fransman die drinkt. En puur met ijsblokjes. :rolleyes:

 

 

 

 

post-37533-0-51475100-1437750806.jpg

feedhunting , a crazy hobby !

 

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI   , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die elke vakantie misbruiken om hun ongenoegen weer eens aan de kaak te stellen, zijn het de piloten niet dan zijn het wel de treinmachinisten en zijn het de vrachtwagenchauffeurs niet dan het wel weer politiemensen, brandweerlieden, boze boeren, boze ambtenaren en wat al niet meer wat daar boos kan worden in de vakantie.

Gewoon dat hele Frankrijk links laten liggen in de vakanties, sta je ook niet vast in de files omdat er net weer in de vakantie een groep boos is.

 

En als de Franse overheid ballen had dan lieten ze dit niet telkens weer tijdens een vakantie gebeuren.

 

suc6

 

Gerrit

aangepast door gerrit B

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

De Fransen zijn juist degenen met ballen.

 

Nederlanders komen nergens meer voor op straat en laten zich volledig inpakken.

 

De situatie van de boeren in Europa is niet zo best, hoge investeringen opgelegd om z.g.n. milieu regels en de prijs die door de supermarkt gebruikt wordt om te stunten.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is wel natuurlijk; een nederlandse zender die de feiten aan het licht brengt, dat franse boeren in staking zijnde in het buitenland tanken en inkopen doen.

:grin:

En hun welgemeende rottigheid uit de stal liefst openbaar verbranden opdat ze geen kosten hebben voor hun milieupark aflaat.

en passent

Dan hebben ze nog geen eens eigen bier dat zich kan meten met de groten der aarde.

 

stelletje raddraaiers

The Piper S Call

David Gilmour

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

De Fransen zijn juist degenen met ballen.

 

Nederlanders komen nergens meer voor op straat en laten zich volledig inpakken.

 

De situatie van de boeren in Europa is niet zo best, hoge investeringen opgelegd om z.g.n. milieu regels en de prijs die door de supermarkt gebruikt wordt om te stunten.

Nederlanders doen dit idd niet gauw.

Misschien omdat het met de grootste groep Nederlanders gewoon goed gaat,en er vooralsnog geen reden voor is?

Waarschijnlijk zijn de problemen daar nijpender dan hier.


 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat het hier niet in de aard van de mensen zit om tegen "onrecht" op te komen. Mensen maken misbaar, binnen aan de tafel, in een cafe met anderen... etc etc... maar daar blijft het bij.

Hoge benzineprijzen?... de nederlander bromt, en betaalt. In Frankrijk gaat met protesteren, blokkeert straten, en soms krijgen ze wat ze willen...  Hier... tja, de staat weet dat en melkt de burger verder uit.

 

Of die franse boeren nu gelijk hebben, zou ik niet durven zeggen. Ik weet er te weinig over. Wat ik wel vind is dat die boeren blijkbaar te duur zijn in vergelijking met Duitse producenten om maar een voorbeeld te geven. Dat hoorde ik op de tv...  en als burger lijkt het me dan logisch dat je voor het goedkopere alternatief gaat. Dat doe ik zelf ook... dus als die boeren iets willen verkopen,  zullen ze goedkoper moeten gaan werken... en ze zijn dus op de verkeerde weg lijkt het.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Supermarkten gaan steeds agressiever met prijzenslagen elkaar te lijf.

Dat doen ze door voor bijvoorbeeld dagelijkse boodschappen elkaar met steeds lagere prijzen te onderbieden.

En die lagere prijzen bedingen ze daarna bij de leverancier, die het verhaalt op de producent, de boer.

 

Verder moeten boeren aan steeds meer regels voldoen, waardoor ze tegen of onder kostprijs moeten werken.

Goedkoper werkenis er niet meer bij, ze moeten steeds meer kosten maken voor hetzelfde product.

 

Het gaat met de meeste boeren niet goed, en ze komen nu op voor hun bestaan.

In Frankrijk is dat geen protest op tv maar gewoon op straat.

 

In het Nederlandse nieuws vandaag:

 

Massaal faillissement voor melkveehouders dreigt.

 

De melkprijs die de boer vandaag van de fabriek krijgt is 28,5 cent.

Een jaar geleden was de opbrengst 39,75 cent.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Onlangs een uitzending op canvas waarin dus blijkt dat de leveranciers zodanig onder druk staan dat de kwaliteit van het voedsel nu zodanig gemanipuleerd wordt dat er schade voor onze gezondheid is op lange duur.

 

Het verhaal van de uitgeperste citroen die toch nog moet aanleveren, bedenkelijke toestanden dus.

GIGABLUE UHD QUAD 4K  :D  XTREND ET8500 / ET7500  ;)  VU+ Duo2 / VU+ Solo SE  :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja... blijft uiteraard de vraag of de consument die hogere prijs ook wil betalen...

Ik denk dat veel mensen ,  zoals ik, dan zullen uitwijken naar andere producten, en hun boodschappen ook in andere landen zullen doen.  Ik koop al veel boodschappen in Duitsland, omdat het daar voordeliger is.

Ik heb het gevoel dat de agrarische sector erg gauw roept dat ze het niet meer kunnen rooien.... maar volgens mij loopt dat wel los, want anders zouden ze er mee stoppen en hun geld gewoon op de bank stallen als dat meer oplevert. Er zullen uiteraard altijd wel een paar enkelingen ten onder gaan in dit geweld... dat is altijd zo. En voor die mensen is dat uiteraard jammer.... maar volgens mij zijn de meeste producten nog flink te duur.... kijk even naar de aardappelprijs....  Ik heb hier nu al maanden geen aardappelen meer gekocht omdat ze gewoon te duur zijn...

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...