Ga naar inhoud


OSCAM Cliënt installeren d.m.v. OscamButler in VTI


Jürgen

Aanbevolen berichten

Eerder plaatste ik een korte handleiding voor het installeren van OscamButler voor gebruik van een VU+ ontvanger als Stand Alone, zie https://www.sat4all.com/forums/topic/347909-oscam-installeren-dmv-oscambutler-in-vti/?do=findComment&comment=2322504

 

Als aanvulling hierbij nog een beknopte handleiding als je ook een Cliënt wilt inrichten voor interne Cardsharing.

Het spreekt voor zich dat beide ontvangers op hetzelfde netwerk moeten zijn aangesloten en beide over een eigen IP-nummer beschikken.

 

LET OP!!! Dit is alleen voor VTI gebruikers alhoewel je later de door OscamButler aangemaakte configuratie files naar wens kunt aanpassen en dus ook voor andere ontvangers kunt gebruiken.

Dit is echter iets complexer en daarvoor is het Oscam forum beschikbaar.

 

Cliënt Inrichting

Volg de handelingen zoals in de Stand Alone versie is beschreven en voer de hieronder beschreven extra handelingen uit.

 

Zet Connect to Oscam server op JA.

Vul een vrij te kiezen Username, wachtwoord in

Vul het IP-adres in van de server waarin de Smartkaart is geplaatst die je wilt sharen, het verdient aanbeveling om het IP-adres van de server in de router vast te leggen, dus niet via DHCP laten verstrekken

Druk op de groene toets Create Configuration

Ga nu verder met de Server Inrichting

 

Server inrichting (met de kaart)

Volg de handelingen zoals in de Stand Alone versie is beschreven en voer de hieronder beschreven extra handelingen uit.

 

Selecteer de optie JA bij Enable Oscam server (cs378x protocol) zoals in de bijlage.

Selecteer hierna de optie Add User for client connection

Nu opent een enkelvoudig Input veld met de vraag om de Username in te vullen, dit kan direct via de afstandsbediening maar is niet zo handig omdat je weinig overzicht hebt.

Klik op de toets Teletext waarna het Virtuele toetsenbord wordt geopend.

Vul hierna achtereenvolgens in Username en wachtwoord zoals je die in de Client ontvanger hebt ingevuld.

Sluit af met de groene toets Create configuration

 

Herstart voor alle zekerheid beide ontvangers en daarmee is de configuratie een feit.

Hierna kun je via de Oscam Webinterface 'IP-nummervandeBox:83' als gewenst eventuele aanpassingen verrichten.

Maar zoals al geschreven vergt dit wel enige kennis en studie.

 

 

post-37183-0-02991900-1439103971_thumb.jpg

post-37183-0-13484200-1439107990_thumb.jpg

  • Like 3

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • 1 maand later...

Misschien is de titel een beetje complex... maar de uitleg is natuurlijk prima.

 

Die beginners of die overstappen, kunnen het gezien de TITEL misschien niet direct doorgronden of vinden bij hun zoektocht

 

de tabs zijn

CCcam vervangen door Oscam

sharen oscam

sharen met oscam

sharen server client

oscam configureren

oscam configureren met oscambutler

oscam client configureren met oscambutler

 

dus lees bericht 1 hierboven en zie ook de link in bericht 1 om Oscam te installeren en configureren

met VTI image

 

door dit toe te voegen is tante google of oom BING alweer kompleter qua zoek kriteria

In Assenza Di Te

Laura Pausini

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

hoi,

ik heb alle handelingen gedaan zoals beshreven maar intern share werkt niet

heb op allebij toestellen vti met oscam butler

hebben allebij vast ipadres

had ik nog een vraag kan je toestel met de kaarten als oscam server nemen en client met cccam werkt dat

gr,luk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 7 maanden later...

Goede en duidelijke uitleg van Jurgen!

 

De Oscam op de Solo(server) werkte gisteren meteen, het instellen van de cliënt (SoloSE) is heel eenvoudig, mits je in de cliënt de juiste username gebruikt. Ik had eerst de standaard (user) en root geprobeerd, maar uit de logfiles maakte ik op, dat zowel met user als root, de toegang werd geweigerd. Omdat de netwerkinstellingen goed zijn en de SoloSE en de harddisk van de Solozijn gemount, vond ik de melding wat raadselachtig en heb het gisteren maar even gelaten voor wat het was!

 

Vanmorgen nog een gekeken, op goed geluk als user  VUSOLOSE  in de cliënt gezet en een herstart van de cam, voila!

VU+Solo4K, VUSoloSE, Synology NAS, MacBook Pro, HP Envy

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...