Ga naar inhoud


Win8.1 activation key kopen


Kabeltje87

Aanbevolen berichten

Voor mijn laptop zoek ik nog een oplossing.  Deze draait nog onder Vista.

Na mijn problemen met Win10 op mijn desktop PC, ben ik toch wat huiverig geworden voor Win10.

 

Maar het probleem blijft dat deze laptop nood heeft aan een Update.  Ik zou er dus Win8.1 willen opzetten.

Volgens de Win8.1 Update advisor zou dit moeten kunnen.

 

Na een beetje rondzoeken blijkt dat er Win8.1 Pro licencies te koop zijn aan € 15,-- (marktplaats, ***geen-reclame***).

Nu vraag ik mij af, hoe legaal is dit.  (ik wil geen €100,- betalen als het voor € 15 kan).

Ik heb geen nood aan een schijfje (dat heb ik al), documentatie en een "mooie" doos.  Alleen een nieuwe licentie is nodig.

 

Indien deze legaal zijn, dan kan ik eerst met mijn huidige schijf de laptop upgraden naar Win8.1.  En als het werkt (dat is eigenlijk nog af te wachten - wat de Update Advisor ook beweert) dan kan ik een nieuwe licentie aanschaffen.

 

Willy

~~Rytec Team~~
Mutant HD-2400 /  OpenPli en Maxytec-Multibox SE / OpenPli (mediaspeler)
VU+ Duo / OpenPli en Synology NAS
*All Rytec EPG POWERED*

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Voor mijn laptop zoek ik nog een oplossing. 

 

Na een beetje rondzoeken blijkt dat er Win8.1 Pro licencies te koop zijn aan € 15,-- (marktplaats, een_of_andere_veiling_site).

Nu vraag ik mij af, hoe legaal is dit.  (ik wil geen €100,- betalen als het voor € 15 kan).

 

Willy

Wat denk je zelf?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kunt hem gewoon installeren zonder key en dan 30 dagen proberen. Je kunt daar zelfs nog 2 x 30 dagen aan toevoegen.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kunt hem gewoon installeren zonder key en dan 30 dagen proberen. Je kunt daar zelfs nog 2 x 30 dagen aan toevoegen.

 

Dat is goed om te testen.  Maar uiteindelijk zal ik toch een activation key moeten kopen.  Ik ben niet te beroerd om dit te doen.  Zoek gewoon de goedkoopste legale oplossing.

 

Willy

~~Rytec Team~~
Mutant HD-2400 /  OpenPli en Maxytec-Multibox SE / OpenPli (mediaspeler)
VU+ Duo / OpenPli en Synology NAS
*All Rytec EPG POWERED*

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als het een "echte" key is van bijvoorbeeld een systeem wat nooit geinstalleerd is, is het wel een legale key.

vroeger op het werk installeerden ze de computers ook op afstand met allemaal dezelfde bedrijfslicentie,allemaal volledig legaal.... opde onderkant van de pc echter zat zo een sticker, met de key erop.... en die kon je dan gewoon zelf gebruiken,  thuis... dat was niet de bedoeling denk ik, maar het was wel een legale key waarvoor betaald is toen de computer gekocht werd. Illegaal is het dus niet.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan nog een ander pijnlijk puntje. Als je laptop volgens de update advisor Win 8.1 compatibel is zou je net zo goed naar Windows 10 kunnen. Deze is immers qua hardware eisen gelijk aan Windows 8.1. En Windows 10 is gratis! Waarom dan betalen voor een oudere Windows 8.1? Windows 10 is gratis omdat je zonder afwijzing een heleboel gegevens aan Microsoft "verkoopt". Een groot deel daarvan kun je echter uitzetten... Als je naar Windows 10 gaat via update blijven je gegevens ook mooi bewaard. Zelf al mijn 4 notebooks overgezet en vooralsnog geen rare problemen..

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

 Windows 10 is gratis omdat je zonder afwijzing een heleboel gegevens aan Microsoft "verkoopt". Een groot deel daarvan kun je echter uitzetten... Als je naar Windows 10 gaat via update blijven je gegevens ook mooi bewaard. Zelf al mijn 4 notebooks overgezet en vooralsnog geen rare problemen..

dit is echt flauwekul.

 

Je mag gratis updaten vanaf een geactiveerde windows 7 sp1 of windows 8.1 pc. Windows 10 is NIET gratis. Dus als je zoals Kabeltje nog een pc hebt draaien met vista zul je inderdaad eerst een windows 7 sp1 of windows 8.1 geactiveerd moeten krijgen, en dat gaat niet legaal zonder een licentie.

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan is hij vanaf Windows 7 of 8 nog steeds gratis... Dus zo'n flauwekul is dat dan weer niet... Windows 7 installeren via een VLK is nou niet zo heel erg moeilijk..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk toch dat je mijn topic starter eens moet herlezen aangaande Windows 10.

Ik wil WIN10 voorlopig niet meer.  (Misschien dat ik er over 8 maanden anders over denk).

 

En ik moet iets gaan doen aan die laptop die nog op Vista draait.  Qua hardware valt het ding erg mee.  Heeft 2 processoren en 4 GB geheugen.

Wel niet de meest moderne, maar toch.

 

Willy

~~Rytec Team~~
Mutant HD-2400 /  OpenPli en Maxytec-Multibox SE / OpenPli (mediaspeler)
VU+ Duo / OpenPli en Synology NAS
*All Rytec EPG POWERED*

Link naar reactie
Delen op andere sites

VLK = Volume Licensing Key

Als je veel werkstations moet beheren is het knap irritant als je overal andere keys in moet voeren.

Daarom heeft microsoft voor dat soort klanten VLK beschikbaar. Je kunt daar zeer veel werkstations mee installeren.

Vroeger in de tijd van XP was dat zelfs oneindig aantal. Tegenwoordig heet het MAK en zijn het meer "pools" elke keer als een windows client dan wel server zich activeert telt het eentje onderuit. Op gegeven moment is de koek op maar het voorkomt wel onbeperkt misbruik als een key tegen de regels van de afspraken in publiek wordt gemaakt.

Een andere mogelijkheid tegenwoordig is KMS, Key Management Service, wat je zelf host op je eigen servers en waarmee je ook windows of office kunt activeren.

 

Kortom, niks waar jij legaal van zou kunnen profiteren.

 

Ik weet wel een manier om goedkoop en legaal aan licenties te komen maar een voorwaarde is dat je aan onderwijs verbonden bent.

Die kunnen voor een appel en een ei thuis licenties aanschaffen van microsoft. We praten dan over bedragen tussen de 10 en 20 euro voor windows en office.

 

Wat ook een mogelijkheid is: oude machine verkopen en een nieuwe aanschaffen... dan gaat alles er op vooruit!

Link naar reactie
Delen op andere sites

VLK gaat volgens mij enkel met retail versies en niet met OEM versies, aangezien Windows 10 OEM gratis aangeboden word is deze niet VLK te installeren!

 

Zeker niet... VLK bestaat niet meer, het is nu MAK en/of KMS.

En of het nu gratis is of betaald, alles wat geactiveerd moet worden zijn volume oplossingen van microsoft voor beschikbaar want anders is het totaal niet beheerbaar!

Ooit een vacature zien staan: gezocht extra datatypist voor activeren van microsoft licenties bij klanten? :grin:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vermits ik gepensioneerd ben kan ik niet meer terugvallen op hulp van de IT afdeling om e.e.a te ritselen.

Heb wel een tijd in het onderwijs gewerkt.  En indertijd zou ik wel een onderwijs licentie hebben kunnen kopen, maar ik zou niet meer weten hoe dit nu moet.  Kan niet meer inloggen op de noodzakelijke websites.  (Bij mijn pensionering zijn mijn inlog gegevens vervallen).

 

Zit nu te denken om voor die laptop over te schakelen op Linux.  Ben op dit moment enkele dingen aan het uitproberen via een VM Virtualbox op de desktop.  Probleem zijn 2 windows programma's welk ik absoluut nodig heb (voor het EPG werk).  Eén ervan is te runnen onder Linux via mono.  Het andere zou ook moeten kunnen via Wine, alhoewel momenteel het nog niet lukt.  (het programma is van de Windows XP tijd - dus onder Wine moet het lukken)

Voor al de rest zijn er linux alternatieven.  bv. GIMP gebruik ik nu al op Windows.

 

Willy

~~Rytec Team~~
Mutant HD-2400 /  OpenPli en Maxytec-Multibox SE / OpenPli (mediaspeler)
VU+ Duo / OpenPli en Synology NAS
*All Rytec EPG POWERED*

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...