Ga naar inhoud


Nederlands gsm nummer gebruiken in belgie, welk ip bij mobiele data? BE of NL?


Aanbevolen berichten

Hi,

als je met een Nederlands gsm kaartje naar België komt, en je doet aan mobiele data.

Krijg je dan een Belgisch IP adres, door de provider, waarmee je verbinding maakt in dit land, of toch een Nederlands?

Heb hier een Nederlands en Spaans kaartje liggen, doch probeer ik het niet uit, omdat dit zoveel geld kost. Maar was hierin toch benieuwd.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites


Als ik met mijn Zweedse simkaart van Tre, in Denemarken internet via het mobiele netwerk gebruik op  mijn laptop, dan heb ik een Zweeds IP adres.  

Dus ik ga er vanuit dat je met een NL sim in Belgie , gewoon een nederlands IP adres behoudt.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je krijgt het IP adres wat bij je 'thuis' provider hoort, verkeer wordt via de APN naar je thuisland gerouteerd. Precies wat Sverige beschrijft.

 

Klopt, maar ik krijg ook binnen Nederland geen Nederlands maar een Brits IP-adres bij Lycamobile. Maar ja, dat heb je met zo'n Salabim SIM die ik heb natuurlijk...

aangepast door Alex1970

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan heb je geluk, en kan je gwoon de BBC en andere UK zenders via internet bekijken!

 

Tegen welk tarief zal dat dan gaan?

Kijken doe ik vooral FTA via een smart TV met DVB-S2/T2 tuner en FTV: Skylink, Tivúsat, Fransat en Zwitserse omroep (met CI+ module Viaccess-Orca) + Zweedse tv.
Het signaal gaat via een Hirschmann multiswitch CKR 9800 ND en aangesloten draaibare Channel Master 100 cm met Inverto Black Ultra en (voor Hotbird) een vaste Visiosat 80 cm met een ook een Inverto Black Ultra.
 
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan heb je geluk, en kan je gwoon de BBC en andere UK zenders via internet bekijken!

Via een mobiele databundel??

Lijkt me niet slim...

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat hangt er vanaf... ik ken de bundels van Lyca niet... In Zweden krijg je ruime datavolumes, afhankelijk van wat je precies oplaadt in je prepaid sim...

Je hebt een bundel van 1 week met 5 GB, maar ook 1 maand met 5, 30, 60 en 200 GB data....  dat lijkt me wel genoeg als je eens iets op de BBC wil kijken.  In Scandinavie is mobiel internet heel erg populair, en wordt dit vaak gebruikt ipv een ADSL lijn

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lycamobile Nederland vanaf €5 voor 500 MB/30 dagen (3G).

In België €5 voor 600 MB/30 dagen en standaard 4G.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mocht je ooit vaker in Zweden komen:  voor € 19 gedurende 12 maanden 500 Mb per maand 4G via ihavelanded.com

Kijken doe ik vooral FTA via een smart TV met DVB-S2/T2 tuner en FTV: Skylink, Tivúsat, Fransat en Zwitserse omroep (met CI+ module Viaccess-Orca) + Zweedse tv.
Het signaal gaat via een Hirschmann multiswitch CKR 9800 ND en aangesloten draaibare Channel Master 100 cm met Inverto Black Ultra en (voor Hotbird) een vaste Visiosat 80 cm met een ook een Inverto Black Ultra.
 
Link naar reactie
Delen op andere sites

500 MB is wel erg weinig.... als ik daar ben gebruik ik mobiel internet gewoon op de computer als vervanging van ADSL... dus ligt het verbruik wel een heel stuk hoger. Ik gebruik die aansluiting ook nog voor mijn voip telefoon...

 

Ik zie wel dat je ook een deense sim kan kiezen... en dat is dan weer wel goedkoper dan met mijn Zweedse sim. 10 GB voor 30 dagen... voor 9 euro... als je dan via Telia.dk later 10 GB data wil bijkopen kost het 179 DKr en dat is 24 euro, wat weer duurder is dan wat ik via mijn zweedse sim betaal...  Want ik zie dat je blijkbaar niet kan bijladen via die ihavelanded site....

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo'n Zweeds kaartje lijkt me ook eerder een alternatief voor de (on)regelmatige bezoeker met een smart Phone. Die lokaal bereikbaar wil zijn en zelf uit belt via een VoIP appje naar keuze. En verder uiteraard het sluipverbuik van de gewone appjes op zijn of haar telefoon in de hand kan houden.

 

Als ik de site goed begrijp kun je gewoon beltegoed (ik neem aan ook data) bijkopen met een standaard Telia voucher. Maar erg duidelijk staat het er allemaal niet.

Bij de FAQ staat Can I add more data? YES. From 0,5GB to 40GB.

Wat is trouwens  Telia Secure Access (value: 298kr).

Kijken doe ik vooral FTA via een smart TV met DVB-S2/T2 tuner en FTV: Skylink, Tivúsat, Fransat en Zwitserse omroep (met CI+ module Viaccess-Orca) + Zweedse tv.
Het signaal gaat via een Hirschmann multiswitch CKR 9800 ND en aangesloten draaibare Channel Master 100 cm met Inverto Black Ultra en (voor Hotbird) een vaste Visiosat 80 cm met een ook een Inverto Black Ultra.
 
Link naar reactie
Delen op andere sites

Aangezien we toch off topic gaan:

Ik zoek een (prepaid) provider voor België waar ik bijv. voor één dag goedkoop een databundel kan kopen of waarbij je bundel langer dan een maand geldig is of met een laag (< €0,05) tarief per MB.

Iemand tips?

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik de site goed begrijp kun je gewoon beltegoed (ik neem aan ook data) bijkopen met een standaard Telia voucher. Maar erg duidelijk staat het er allemaal niet.

Bij de FAQ staat Can I add more data? YES. From 0,5GB to 40GB.

Wat is trouwens  Telia Secure Access (value: 298kr).

De standaard voucher (oplaad kaartje wat je bij de supermarkt of benzinepomp koopt voor een bepaald bedrag kan inderdaad ook,  of gewoon online opladen via de telia website, de prijzen zijn hetzelfde online of in de winkel...

Ik keek dan op de deense site, omdat je ook voor een deense kaart kon kiezen.... en daar zag ik dus dit bedrag staan... want die 9 euro voor 10 GB vond ik ultralaag.... daarom was ik geinteresseerd.... haha....  maar dat is blijkbaar alleen de eerste keer dat je de kaart koopt... ik ga er vanuit dat je net zoals in Zweden altijd een bepaald aantal GB + tijd gratis erbij krijgt bij het startpakket, en dat daardoor die eerste keer goedkoper is. Voor latere laadbeurten ben je dus afhankelijk van de gewone prijzen.

 

telia secure access...  ik vermoed dat dit gewoon "Telia Säker Surf" is, dat is een virusbeveiliging van F-secure die je kan bestellen icm met een abonnement... 

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...