Ga naar inhoud


Twee nieuwe M7 interactieve ontvangers bij TV-VL


Marc-Sim

Aanbevolen berichten

Er zijn manieren, om via het net te controleren of deze thuis staat. en iemand hier (een moderator?) schreef, dat bij orange france, de utp uit de ontvanger gaat, geen beeld, en inpluggen gebuur niks.

Andere trukken kunnen ze ook doen, en fikse korting geven, als je alles in één neemt. dan zouden ze kunnen zeggen, je betaalt eenmaal, en je mag tot bvb 4 decoders gebruiken. Dan kunnen ze zoals anderen, een apart kanaal gaan gebruiken, en zolang deze connectie maakt beeld. Kabelbedrijven, passen dit ook al toe. Zelfs zonder internet, maar wel een kabelmodem, die alles netjes controleert.

Dat ware misschien een poging, om orca bij de mensen te krijgen.

bvb een slogan, kijkt u op 3 plaatsen tv, en betaal je nu 2X voor een extra kaartje, voor enkel de Vlaamse zenders?

schakel nu gratis over naar een all in one, met onze nieuwste generatie ontvangers, en betaal slecht éénmaal voor tv rechten, en zie tot op 4 plaatsen alle zenders van U abonnement. Geef een decoder zo goed als voor niks, en de anderen huren aan halve prijs, bij overstap en een contract van 24 maanden, en er zullen er misschien wel zijn, die er gaan inlopen. Want ja, op alle tv alle kanalen zien, en 1X betalen, terwijl we nu surplus betalen voor 2 kaartjes, en enkel de Vlaamse kunnen zien.

Maar ondertussen zitten ze gevangen met hun orca systemen, maar het kwaad is geschied.

Misschien eens gaan aankloppen bij TVV als werknemer om zo'n slogans te maken en TVV te gaan promoten. Wie weet verdien ik er een boterham mee  ;)

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites


Hier komt om te beginnen geen enkel apparaat op het internet wat ik niet wil, dan is het zo afgelopen met die flauwekul.

Zo heb ik ook mijn smart tv van samsung van het net gehaald, sinds het bekend is geworden dat samsung de audio en video beelden opsloeg op hun servers.

You can hate me. You can go out there and say anything you want about me, but you will love me later because I told you the truth.

The truth is still the truth even if no one believes it. A lie is still a lie, even if everyone believes it.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Er zijn manieren, om via het net te controleren of deze thuis staat. en iemand hier (een moderator?) schreef, dat bij orange france, de utp uit de ontvanger gaat, geen beeld, en inpluggen gebuur niks.

Andere trukken kunnen ze ook doen, en fikse korting geven, als je alles in één neemt. dan zouden ze kunnen zeggen, je betaalt eenmaal, en je mag tot bvb 4 decoders gebruiken. Dan kunnen ze zoals anderen, een apart kanaal gaan gebruiken, en zolang deze connectie maakt beeld. Kabelbedrijven, passen dit ook al toe. Zelfs zonder internet, maar wel een kabelmodem, die alles netjes controleert.

Dat ware misschien een poging, om orca bij de mensen te krijgen.

bvb een slogan, kijkt u op 3 plaatsen tv, en betaal je nu 2X voor een extra kaartje, voor enkel de Vlaamse zenders?

schakel nu gratis over naar een all in one, met onze nieuwste generatie ontvangers, en betaal slecht éénmaal voor tv rechten, en zie tot op 4 plaatsen alle zenders van U abonnement. Geef een decoder zo goed als voor niks, en de anderen huren aan halve prijs, bij overstap en een contract van 24 maanden, en er zullen er misschien wel zijn, die er gaan inlopen. Want ja, op alle tv alle kanalen zien, en 1X betalen, terwijl we nu surplus betalen voor 2 kaartjes, en enkel de Vlaamse kunnen zien.

Maar ondertussen zitten ze gevangen met hun orca systemen, maar het kwaad is geschied.

Misschien eens gaan aankloppen bij TVV als werknemer om zo'n slogans te maken en TVV te gaan promoten. Wie weet verdien ik er een boterham mee  ;)

 

 

Ik woon in Frankrijk. Ik heb tvv Vlaanderen, via een Belgisch adres en bankrekening. Ik heb internet bij Orange. In feite krijg je een "all in" arangement. Internet, tv, en kosteloos bijna heel de wereld bellen op vaste lijn. Voor 35 € geloof ik nu.

 

TV kun je krijgen ia internet , schotel of antenne.  Gezien in Frankrijk, zoals in mijn boeredorp, internet traag is, werkt de televisie niet bij velen. Maar je krijgt dan een sateliet - ontvanger in de plaats. 

 

Het controleren is zeer eenvoudig hoor.  Je intenetbox, werkt alleen op je eigen telefoonlijn. De sateliet box van Orange MOET daarmee verbonden zijn. Dus je begrijpt, als die box enkel werkt op een orange lijn, je nooit die box ergens anders kan gebruiken, omdat die verbonden is aan de lijn van je internetbox.

 

Als TVVlaanderen deze techniek zou gebruiken, dan kan NIEMAND meer op de sateliet, als hij niet thuis kijkt. Dit wilt ook zeggen, dat TVV, het grote gedeelte van zijn klanten kwijt is.  Dus het bestaande systeem NIET ondersteunen, en enkel op "Orange" manier werken is zelfmoord  Enkel hun eigen boxen aan bieden, en langzaam overgaan in een nieuw systeem is aannemelijker.

 

Maar deze jongen is het beu. Ik kijk sinds de oprichting officieel, doe niets verkeerd, alleen maar betalen met 0 service. Ik heb geen zin om weer alles opnieuw te kopen. Ik kan nu op andere manier (in mindere kwaliteit kijken). Stevie is daar een voorbeeld van.  Het enigste waarom ik TVV nu al niet buiten gooi is enkel omdat ik een projector heb, en dat de beeldkwaliteit van streaming veel minder daar op is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Het controleren is zeer eenvoudig hoor.  Je intenetbox, werkt alleen op je eigen telefoonlijn.

Ik heb niet eens een telefoon lijn

You can hate me. You can go out there and say anything you want about me, but you will love me later because I told you the truth.

The truth is still the truth even if no one believes it. A lie is still a lie, even if everyone believes it.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Een koperpaar is voldoende. Hier wordt bij de meeste plaatsen enkel nog een xDSL signaal opgeplaatst, en de modem doet de rest.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb niet eens een telefoon lijn

 

Je hebt toch internet?   Ik heb GEEN telefoon abonnement, maar hier is glasvezel en consoorten, bijlange niet voorzien. Dus alles gaat via de oude telefoonlijn, die ook nog bovengronds is. In dit boeredorp gaan ze niet mee, met de nieuwe technologieën, en mogen we al blij zijn , met trage  ADSL...

aangepast door indieke
Link naar reactie
Delen op andere sites

Je hebt toch internet?   Ik heb GEEN telefoon abonnement, maar hier is glasvezel en consoorten, bijlange niet voorzien. Dus alles gaat via de oude telefoonlijn, die ook nog bovengronds is. In dit boeredorp gaan ze niet mee, met de nieuwe technologieën, en mogen we al blij zijn , met trage  ADSL...

 

Ik heb ook geen vaste telefoon, het internet pak ik met een wifi-stick met 5 meter kabel er aan kegaal van mijn buurman.

 

De wifi-stick hangt bij het raam, anders pakt de computer het signaal niet op.

 

Dus als ze daar aan beginnen, dan heb ik een probleem.

 

Echter, wat moeten de vakantiegangers met hun kastje, kaartje en schotel, die hebben neem ik aan ook geen vaste telefoon en vast internet, ik zie op dit punt een groot probleem ontstaan.

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waar ik ook problemen ontdek, of dit met het komen is van al die verplichte bakjes, is dat ik op een straal van 60 km maar 2 winkels weet, met iets meer spulletjes dan tvv, en met een beetje een eigen technische dienst.

De ene, is nog doenbaar van prijs, de andere, wil zijn winkel en woonst blijkbaar beleggen met bladgoud.

Dit is dan ook wederom geen voordeel, voor een beginnende sat kijker.

Mocht ik beginnen, met een T70 of T90, dan zal ik al zeer ver moeten gaan, om iemand te vinden om uit te richten.

Ik heb ooit nog geweten, dat de gouden gids, 2 bladzijden telde met antenne en satelliet winkels, en als je weet hoe groot dit lettertype is, weet je genoeg.

Als je bij bepaalde tvv verdelers gaat, weten ze soms niet het verschil tussen een lnb en een f-connector bij wijze van spreken.

Dat zijn allemaal geen voordelen voor TVV.

Hun decoders, kunnen bij bepaalden misschien aanslaan, als ze vrijwillig aan het net hangen, en dat ze voor tot bvb 4 decoders, één abonnement moet betalen, wat nu zo is bij de concurrent. Bij bepaalden afhankelijk van de plaatselijke infrastructuur, om volledige en juiste info te geven.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Quote "Hopelijk doen ze niet zoals de franse orange in de toekomst. Als de decoder niet op het thuis internet van het officieel adres staat, geen beeld. Bey bey camping gebruikers."

 

ik zie toch erg veel gelijkenissen met het ten ziele gegane Mobistar TV waarvan men de gebruikers overnam en waarschijnlijk ook wel het concept....

dual tuner

EPG (meer uitgebreid dan via Sat) via internet zeer uitgebreid.

Smarcard (viaccess) kon enkel gebruikt worden in de 'Witte' Receiver maar ze was niet gepaired enkel unieke key dacht ik.

Ik kon de kaart lezen in oscam & cccam & smith viaccess module echter geen beeld.

de kaart diende wel z'n updates via Ethernet  (IP)door te krijgen

opnemen mogelijk echter op de interne toshiba crypt hd niet extern te exporteren.

 

ik volg volledig met het feit dat we een beperkte groep zijn waar men geen rekening gaat mee houden in de toekomst. Maw geen vrije keuze meer van receiver .... :/

Link naar reactie
Delen op andere sites

Quote "Hopelijk doen ze niet zoals de franse orange in de toekomst. Als de decoder niet op het thuis internet van het officieel adres staat, geen beeld. Bey bey camping gebruikers."

 

ik zie toch erg veel gelijkenissen met het ten ziele gegane Mobistar TV waarvan men de gebruikers overnam en waarschijnlijk ook wel het concept....

dual tuner

EPG (meer uitgebreid dan via Sat) via internet zeer uitgebreid.

Smarcard (viaccess) kon enkel gebruikt worden in de 'Witte' Receiver maar ze was niet gepaired enkel unieke key dacht ik.

Ik kon de kaart lezen in oscam & cccam & smith viaccess module echter geen beeld.

de kaart diende wel z'n updates via Ethernet  (IP)door te krijgen

opnemen mogelijk echter op de interne toshiba crypt hd niet extern te exporteren.

 

ik volg volledig met het feit dat we een beperkte groep zijn waar men geen rekening gaat mee houden in de toekomst. Maw geen vrije keuze meer van receiver .... :/

Was je zeker, dat de update van de kaart per ip ging? Heb het nog gehad, en een internet aanbieding was niet vereist.

Men kon wel verwisselbare hdd's gebruiken, dat je als die vol was, een ander kon gebruiken ( proximus doet dat ook met hun laatste setop box) echter weet ik niet, of de schijf of schijven gekoppeld waren aan de ontvanger. Dacht het niet.

Bij proximus blijkbaar ook niet, want daar zeggen ze dat als de box stukgaat, je de schijf met opnames gewoon in een ander kan gebruiken. Maar als de schijven van tvv van dezelfde zijn, als bij de kabelboer zeg ik nu al, nee dank u.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zoals beloofd, geef ik het antwoord op mijn vraag die ik stelde bij TVV. Om niemand te benadelen, zijn namen verwijderd. Ze waren deze keer relatief snel in hun antwoord, maar of je het een antwoord kan noemen, laat ik aan anderen over.

--begin copy

Geachte,
Ik ben klant van tv-vlaanderen, en heb destijds een klein jaartje geleden, 129€ betaald, voor een module met smartcard.
Nu is mij ten horen gekomen, dat binnenkort, dit systeem niet meer wordt verkocht.
Ik hoop, dat als er door normaal gebruik, ooit een defect is aan de smartcard, ik nog steeds een smartcard kan krijgen, die werkt op het huidige codeersysteem.
Als ik gedwongen wordt, om over te schakelen, naar het nieuwe orca codeersysteem, zal dit ertoe leiden, dat ik mijn abonnement meteen zal beëindigen. Want naar verluid, zijn de nieuwe module's, de opvolgers van de ci, ci+ module's, die mijn systeem niet aanvaarden.
Ik ben dus niet van plan, mijn huidige apparatuur die destijds 370€ kost weg te gooien, omdat jullie (eventueel onder druk) een nieuw systeem toepast. Ik zal zelfs een nieuw systeem onder voorwaarden aan bvb lagere tarief niet aanvaarden, omdat ik niet van plan ben, 2 systemen door elkaar te gaan gebruiken, waardoor ik steeds de sat kabels zou moeten verplaatsen.
Ik hoop, dat jullie ook in 2016 en later, bij een defect, de huidige gebruikte codeerkaarten naar de bestaande klanten nog zal sturen.
Indien niet, wordt dit voor mij, en anderen die ik ken, het einde van TVV.
met vriendelijke groet X.
hun antwoord:
Geachte Heer X

U hebt op 16-10-2015 een vraag aan ons gesteld. Hieronder kan u het antwoord vinden:
Wij danken u voor uw mail.
U hebt een vraag over uw ci module.

U hebt u ci module en deze zal blijven werken. Wij hebben zelf nog geen informatie wat er gaat gebeuren binnen twee jaar.
Indien u smartcard defect zou zijn word deze nog steeds gratis omgeruild in een servicecenter.
Wenst u nog steeds uw abonnement te beëindigen.

Wij vertrouwen erop u hiermee van dienst te zijn geweest.
Mocht u verder nog vragen hebben, kan u steeds terecht op X.

Met vriendelijke groet,
-- einde copy
Niet 100% duidelijk, welke smartcard gratis. Je kan veronderstellen seca.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ik lees toch heel duidelijk dat wanneer je smartcard kapot gaat, die wordt omgeruild voor een werkend exemplaar welke zal werken in je CI Module.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik lees toch heel duidelijk dat wanneer je smartcard kapot gaat, die wordt omgeruild voor een werkend exemplaar welke zal werken in je CI Module.

 

Dat lees ik ook, alleen weten ze niet wat er binnen de komende 2 jaar zal veranderen, dat is voor mijn gevoel een vaag antwoord.

 

Verder wordt meteen gevraagd of het abonnement beëindigd moet worden, de toon van het bericht is voor mijn gevoel wat geïrriteerd en voelt ook niet echt klantvriendelijk, maar dat is mijn mening.

aangepast door ilseonline

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Tja, ze hebben bij Canaldigitaal maar 2 mogelijkheden, of ze doen het niet goed, of ze doen het verkeerd.

Je geeft zelf aan het einde van je brief tenslotte aan dat, wanneer niet, het voor jou einde oefening is.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...