Ga naar inhoud


Twee nieuwe M7 interactieve ontvangers bij TV-VL


Marc-Sim

Aanbevolen berichten

Nogmaals. Het grootste deel van de bestaande klanten zijn Vlamingen die buiten België wonen of een vakantie huis hebben in bv Spanje, Campingcar bezitters, Vlamingen die in Wallonië wonen.

Het aandeel van ons, de liefhebbers, is heel erg klein.

Dus zal de impact van deze beslissing weinig impact hebben op het bestaande cliënteel.

Wat wel verontrustend zou moeten zijn voor TV Vlaanderen is dat hun dealers massaal zullen afhaken. Dit weten de medewerkers van TVV ook wel, maar de beslissingen worden reeds lang hier

Niet meer genomen.

Wanneer de Orca kaart verplicht zal zijn schakel ik over op Telenet.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Nogmaals. Het grootste deel van de bestaande klanten zijn Vlamingen die buiten België wonen of een vakantie huis hebben in bv Spanje, Campingcar bezitters, Vlamingen die in Wallonië wonen.

Het aandeel van ons, de liefhebbers, is heel erg klein.

Dus zal de impact van deze beslissing weinig impact hebben op het bestaande cliënteel.

Wat wel verontrustend zou moeten zijn voor TV Vlaanderen is dat hun dealers massaal zullen afhaken. Dit weten de medewerkers van TVV ook wel, maar de beslissingen worden reeds lang hier

Niet meer genomen.

Wanneer de Orca kaart verplicht zal zijn schakel ik over op Telenet.

Wel, als dat grootste deel bestaat uit Vlamingen die buiten België wonen, dan is hun nu al geen lange toekomst beschoren, want voor dat handjevol Vlamingen ga je niet blijven transponders huren.

Het is ook intriest als men alleen kijkt naar de abonnees die men nog heeft, en totaal niet nadenkt over hoe men er kan bijkrijgen.

Je zegt het zelf, jij hebt de keuze en van zodra de vrije hardwarekeuze weg is, ben je ook weg bij TV Vlaanderen.

Dat bewijst nu helemaal mijn punt.

VU+ Duo 4K (originele versie, niet SE!) met VTI v. 15.0.0.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mensen , denk ook aub eens na wat een klein aantal hier van abo s van canaldigitaal en tv Vlaanderen hier op sat4all zitten . Denk je nu echt dat iedereen zo bezig is met schotel als wij hier allemaal ? De meeste hebben netjes hun hardware van m7 gekocht en weten niet beter . Ze krijgen dan ook meestal bij grote verandering alles vergoed .

Ik schat dat er met een Abo op tv Vlaanderen in het buitenland rond de 50000 zijn . Heel veel in Spanje en Frankrijk .

De meeste daarvan hebben m7 bakjes .

aangepast door chukky2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Er worden door M7 group al jaren geen indivudele cijfers voor TVV meer kenbaar gemaakt.

Ze zullen wel weten waarom.

50.000 lijkt mij veel te optimistisch.

Wishful thinking.

We zullen zien, maar ik zeg dat ze in hun eigen voet schieten met die vrije hardwarekeuze af te schaffen.

Wie zegt trouwens dat er in de toekomst geen andere legale (streaming) mogelijkheden zullen zijn om TV te kijken in het buitenland (een soort Stevie Everywhere of zo) ?
Jezelf beperken tot een extreem kleine niche is gewoon dom.

VU+ Duo 4K (originele versie, niet SE!) met VTI v. 15.0.0.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja wat hier allemaal te lezen is .

even ter zijde iets over die ci plus    hier thuis via een bepaalde reciever is dit nochtans te bekijken.

bvb ci plus german , france, tvvl , nl foxsport 2 enz.  reciever is een hd reciever. ( kostprijs 200 € )

reciever hangt wel aan het internet.

en verbruikt om te kunnen kijken een paar kb per uur  gecontroleerd op smartphone data abbo.

dus het hele verhaal , ze doen en er komt wel ergens een oplossing.

probleem gaat zijn die oplossing te vinden.

wat wel in de toekomst gedaan gaat zijn zal waarschijnlijk het intern sharen zijn via bvb smart wi , maar ja so what.

de grootste dupe van het hele verhaal gaan de klanten zijn die de tvvl praatjes voor waar nemen.

die niet weten van alternatieven zoals bvb die smart wi.

en ja kijk al een 10 tal jaar op deze manier.

en natuurlijk er gaan er hier zeggen dat het niet kan ( mogelijk is )

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat hier "mis" is in België, zijn de vele exclusieve rechten, dat zenders aangaan met aanbieders.

In Nederland is film1, sport, via diverse aanbieders te zien. Laat ik even digitenne ter zijde. maar is dit een probleem bij digitenne, over eerder door Europese en buiten Europa, frequentie's die ze ter beschikking stellen??

Als je hier in België film wilt zien, heb je één aanbieder. Door dit monopolie, zet je andere een hak.

Bepaalde sporten exclusief de ene of de andere. Discussie is al diverse keren gevoerd.

Nu dat CD, abonnementen toelaat buiten Nederland, dan is er toch al één meer, via wie je films kan zien.

Die dichtgetimmerde bakjes zijn zo triestig van kwaliteit, dat zelfs een opname niet altijd betrouwbaar is, en als Vlaming, loop eens voor de gein een telenet verdeler langs. Ik ben er nog nooit in geslaagd, eentje binnen te gaan, zonder iemand die daar was met een defecte digicorder. Ze hebben misschien veel abonnees, kan zijn. Maar mijn 2de handse vu duo doet het nog altijd na zijn herstel, en is 7? jaar oud.

Ik hoor dikwijls ook mijn broers kinderen vloeken op die proximus bak, dat die weer hapert. maar de meeste mensen weten van niet beter.
Dat ze je verplichten tot een ci (zonder die+) daar aan toe, maar de rest is erover. Net of dat de Vlaamse regering zou beslissen, dat je vanaf 1 november enkel met een trabant nog de weg op mag, ook al betaal je wegen belasting.
Ooit eens een discussie aangegaan, waarom er soms maar één merk is, maar daar kreeg je, oftewel krijgt de goedkoopste die het kan leveren het contract, of ze stellen zo'n hoge eisen, dat anderen gewoonweg afhaken.

Maar ik ken toch al één verdeler, die erover denkt, zijn dealerschap bij tv vlaanderen te beëindigen, als hij enkel nog orca kan verdelen.

Op Europees gebied, zouden ze zich daar eens moeten mee bezig houden (ipv andere anozele zaken), dat iedere aanbieder, via gelijk welk systeem ook, je gebruik kan maken van een ci module.

En als je dan als TVV, moet opbotsen, dat je:

1.geen recente films kan aanbieden

2.Mensen op de meeste plaatsen geen schotel kunnen/mogen zetten (zoals ik)
3. vul rustig aan

Weet ik niet, of ze eigenlijk nog lang verder kunnen blijven bestaan.

Er wordt veel geklaagd over canal digitaal, maar ik ben bij hen, voor de films, omdat ik bij hen nog betrouwbare hardware kan gebruiken, en de films kan meedoen naar waar ik woon.

Maar zoals mijn handtekening zegt, schakelen ze de nano01 aan op de filmkanalen, of werkt de orca module niet meer op mijn vu, dan vliegen zij ook buiten. Dan ga ik misschien terug naar netflix, waar misschien oudere films worden gegeven, maar liever dit dan onbetrouwbare hardware.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb over dit alles ook eens even mijn gedachten laten gaan.

Wat de M7 groep in mijn ogen voor haar hele doelgroep het beste kan doen is één aanbieder instellen voor de hele Benelux.

Met een scala aan pakketten
- Benelux publieke omroep (NPO, één, Canvas, 3 Walen en regionalen plus die paar Luxemburgse zenders die toch al FTA zijn).

- Nederlands/Vlaams commercieel

- Frans/Waals commercieel

- themapakketten al dan niet per taal

- abonnement per los kanaal mogelijk maken, al dan niet in combinatie met tenminste Benelux publiek.

 

Technisch lijkt me dat allemaal op te lossen als ik bijv. zie dat (alleen) inwoners van Frans Baskenland hun eigen ETB1 kanaal kunnen laten vrijschakelen. Veel kanalen komen nu al van verschillende satellieten en transponders van diverse aanbieders.

 

Ik zou dan kunnen volstaan met een Benelux publieke omroep pakket aangevuld met een paar themazenders.

 

CD en TVV kunnen hun organisaties samenvoegen en kosten besparen.

Verder lijkt mij van zo'n aanbod een grotere wervingskracht uitgaan.

Een en ander plooien onder lokale mediawetgeving kan men aan andere experts overlaten.

Kijken doe ik vooral FTA via een smart TV met DVB-S2/T2 tuner en FTV: Skylink, Tivúsat, Fransat en Zwitserse omroep (met CI+ module Viaccess-Orca) + Zweedse tv.
Het signaal gaat via een Hirschmann multiswitch CKR 9800 ND en aangesloten draaibare Channel Master 100 cm met Inverto Black Ultra en (voor Hotbird) een vaste Visiosat 80 cm met een ook een Inverto Black Ultra.
 
Link naar reactie
Delen op andere sites

CD, tvv, telesat, Austriasat etc zijn reeds samengevoegd onder M7.

Het probleem voor TVV is dat geen enkele Vlaming zit te wachten op hun product.

Maw. dit is iets wat aan de man moet gebracht worden door de dealers maar deze hebben het opgegeven door het gebrek aan respect en rendement. De dealers zijn in hun ogen enkel goed om hun problemen op te lossen. Hun eigen service bestaat erin om een telefoon te beantwoorden met 'draai eens aan de schotel' of 'draai eens aan de kop'.

TV Vlaanderen is stervende, doodsoorzaak 'zelfmoord'

Link naar reactie
Delen op andere sites

De handleiding van de M7 MZ-101 receiver is inmiddels online:

http://www.tv-vlaanderen.be/uploadedFiles/Prospect/Klantenservice/Downloads/Handleiding_MZ_101_TVV.pdf

 

Hieruit valt o.a. af te leiden dat pauzeren wel mogelijk is (30 minuten?), maar er is geen mogelijkheid meer om op te nemen via een USB-schijf. Zonder internetaansluiting zal er ook geen tv-gids meer aanwezig zijn. Er staat ook dat er in de toekomst zenders via IPTV toegevoegd kunnen worden. De MZ-101 gebruikt de Broadcom BCM 7362-chipset.

 

De handleiding van de PVR staat nog niet online, deze komt pas half november op de markt. Die heeft typenummer MZ-201 gekregen. Deze heeft 2 tuners en heeft de Broadcom 7355 chipset.

 

Beide receivers hebben een HDMI 1.4a-aansluiting en ondersteunt de 1080p-resolutie. Er wordt ook een IR-extender meegeleverd.

 

Ik moet zeggen dat de receivers wel een stukken modernere lay-out hebben (zapbalk, tv-gids,...), in vergelijking met de DSR8141 die er uitziet als en receiver uit 2003, maar mensen zonder internetaansluiting (of mogelijkheid om die tot bij de tv te krijgen) gaan wel de dupe zijn, gezien al deze info voortaan via het internet komt.

Samsung UE55KS8000 - Philips 55PUS8848/12 - VU+ Duo 4K SE - Vantage HD8000S - M7 DSR8141 - M7 SAT801 - SAB Explorer CISC
Multytenne Twin - Triax 64/Triple LNB - TV Vlaanderen Basic+

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die dichtgetimmerde bakjes zijn zo triestig van kwaliteit, dat zelfs een opname niet altijd betrouwbaar is, en als Vlaming, loop eens voor de gein een telenet verdeler langs. Ik ben er nog nooit in geslaagd, eentje binnen te gaan, zonder iemand die daar was met een defecte digicorder. Ze hebben misschien veel abonnees, kan zijn. Maar mijn 2de handse vu duo doet het nog altijd na zijn herstel, en is 7? jaar oud.

:grin:

En het feit dat zij misschien 80% van de markt in handen hebben, en een veelvoud van de decoders van TV Vlaanderen verkopen/verhuren leveren, speelt geen rol of zo ?

Er zullen op om het even welk moment ook weinig Rolls Royce'n in de garage staan, gewoon omdat er zo weinig in omloop zijn.

VU+ Duo 4K (originele versie, niet SE!) met VTI v. 15.0.0.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

De handleiding van de M7 MZ-101 receiver is inmiddels online:

http://www.tv-vlaanderen.be/uploadedFiles/Prospect/Klantenservice/Downloads/Handleiding_MZ_101_TVV.pdf

 

Hieruit valt o.a. af te leiden dat pauzeren wel mogelijk is (30 minuten?), maar er is geen mogelijkheid meer om op te nemen via een USB-schijf. Zonder internetaansluiting zal er ook geen tv-gids meer aanwezig zijn. Er staat ook dat er in de toekomst zenders via IPTV toegevoegd kunnen worden. De MZ-101 gebruikt de Broadcom BCM 7362-chipset.

 

De handleiding van de PVR staat nog niet online, deze komt pas half november op de markt. Die heeft typenummer MZ-201 gekregen. Deze heeft 2 tuners en heeft de Broadcom 7355 chipset.

 

Beide receivers hebben een HDMI 1.4a-aansluiting en ondersteunt de 1080p-resolutie. Er wordt ook een IR-extender meegeleverd.

 

Ik moet zeggen dat de receivers wel een stukken modernere lay-out hebben (zapbalk, tv-gids,...), in vergelijking met de DSR8141 die er uitziet als en receiver uit 2003, maar mensen zonder internetaansluiting (of mogelijkheid om die tot bij de tv te krijgen) gaan wel de dupe zijn, gezien al deze info voortaan via het internet komt.

Die bakjes zijn wel ondermaats zeg, dat komt hier niet binnen, wat een afhang alweer.

GIGABLUE UHD QUAD 4K  :D  XTREND ET8500 / ET7500  ;)  VU+ Duo2 / VU+ Solo SE  :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tv gids werkt wel zonder IP maar wat ik zie baart me meer zorgen , slechts 1 lnb aansluiting ? maar wel een echte on/off knopje achteraan hopelijk geschikt voor veelvuldig gebruik ?

M7 Sat 801-Technomate 5600 ci-usb - Pace dsr8141/22 - Smartwi=rip - 1x disc triax 88 thuis - 1x disc hirsman 64 camping - duo lnb's astra1-3 + nog een hoop antiek

Lokatie's hoevenen & blier (belgië)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hopelijk doen ze niet zoals de franse orange in de toekomst. Als de decoder niet op het thuis internet van het officieel adres staat, geen beeld. Bey bey camping gebruikers.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hopelijk doen ze niet zoals de franse orange in de toekomst. Als de decoder niet op het thuis internet van het officieel adres staat, geen beeld. Bey bey camping gebruikers.

Hoezo, zit er gps in de ontvangers? Of hoe controleren ze dat?

En anders met vpn werken

aangepast door alias haha

You can hate me. You can go out there and say anything you want about me, but you will love me later because I told you the truth.

The truth is still the truth even if no one believes it. A lie is still a lie, even if everyone believes it.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hopelijk doen ze niet zoals de franse orange in de toekomst. Als de decoder niet op het thuis internet van het officieel adres staat, geen beeld. Bey bey camping gebruikers.

 

En zo wordt antennetelevisie in feite draadjestelevisie. Want ik neem aan dat een vaste internetverbinding nodig is en orange wifi onvoldoende vindt.

Kijken doe ik vooral FTA via een smart TV met DVB-S2/T2 tuner en FTV: Skylink, Tivúsat, Fransat en Zwitserse omroep (met CI+ module Viaccess-Orca) + Zweedse tv.
Het signaal gaat via een Hirschmann multiswitch CKR 9800 ND en aangesloten draaibare Channel Master 100 cm met Inverto Black Ultra en (voor Hotbird) een vaste Visiosat 80 cm met een ook een Inverto Black Ultra.
 
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...