Ga naar inhoud


Twee nieuwe M7 interactieve ontvangers bij TV-VL


Marc-Sim

Aanbevolen berichten


Ik denk dat 2 jaar veel te kort is. Juridisch ook. Ze kunnen niemand dwingen om seca te verruilen voor orca.

We hebben dat ook meegemaakt met irdeto. Aan die steen willen ze zich beslist geen tweede keer stoten.

Ik denk dat we nog wel een jaar of 5 idd duaal systeem houden. Voorjaar 2016 wordt seca2 samen met de laatste SD zenders uitgefaseerd.

De huidige seca3 wordt dus nog wel wat jaren erbij naast gehouden. Ik sluit niet uit dat ze klanten met niet gecertificeerde apparatuur gaan pesten door op ook steeds meer reguliere / non premium kanalen met sessionkeys te gaan werken maar uitschakelen van huidige actuele cas systeem kunnen ze juridisch niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Irdeto dachten ze ook uit te kunnen schakelen, dat feestje ging ook niet door.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Goede avond ,

 

we hebben reeds iets gehoord van Peter Deruddere,  en wel dat de codering mediaguard seca 3 nog twee jaar zal bestaan.

Deze info komt niet rechtstreeks van Peter zelf maar via een of andere dealer .

Het is of het een of het ander.

Of "Peter" heeft iets meegedeeld, of "een of andere dealer".

 

Je bedoelt dus te zeggen dat je gehoord hebt dat een of andere dealer aangeeft dat de seca codering nog 2 jaar zal bestaan.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als tv Vlaanderen zou stoppen , dan is er direct een andere overnemer die het vrij goedkoop zal verder zetten .

Alleen de Vlaamse zenders en dat is het !

Gewoon voor het bedienen van klanten die op een of andere manier geen kabel of internet kunnen beschikken .

Campers , buitenland, en noem maar op.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat ze seca nog een tijd ondersteunen ok. Maar wat ik afvraag, mocht door gelijk welke reden mijn vaders kaart breken volgend jaar, tvv hem nog een seca zal geven of zeggen: " sorry mijnheer, wij kunnen u enkel een orca module en kaart leveren, of u moet een nieuw toestel kopen als u verder wil zien, maar als je een contract tekent voor 24 maand, krijg je x-aantal euro korting.

Dit zou toch moeten worden verduidelijkt. Wat als de kaart in 2016 en later kapot geraakt, kan ik nog dezelde type kaart krijgen?

En ja, buiten alle verwachtingen heen, hebben ze zelfs nog irdeto 2 kaarten uitgebracht in Nederland, dankzij consumenten organisatie's , die we niet hebben, of ze denken wel. Veel geblaat en zeer weinig wol. Deze in belgie en nederland vergelijken is dag en nacht vergelijken.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat 2 jaar veel te kort is. Juridisch ook. Ze kunnen niemand dwingen om seca te verruilen voor orca.

We hebben dat ook meegemaakt met irdeto. Aan die steen willen ze zich beslist geen tweede keer stoten.

Ik denk dat we nog wel een jaar of 5 idd duaal systeem houden. Voorjaar 2016 wordt seca2 samen met de laatste SD zenders uitgefaseerd.

De huidige seca3 wordt dus nog wel wat jaren erbij naast gehouden. Ik sluit niet uit dat ze klanten met niet gecertificeerde apparatuur gaan pesten door op ook steeds meer reguliere / non premium kanalen met sessionkeys te gaan werken maar uitschakelen van huidige actuele cas systeem kunnen ze juridisch niet.

 

Irdeto dachten ze ook uit te kunnen schakelen, dat feestje ging ook niet door.

 

 

Wetgeving veranderd en de algemene voorwaarden van CanalDigitaal ook.

1 op 1 vergelijken gaat niet op en klinkt een beetje naïef.

M7 heeft haast om te overleven en de juristen laten het niet meer zover komen als een aantal jaren terug met irdeto het geval was. 

Vergeet niet, hier wordt al minstens 5 jaar naar toegewerkt.

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar voor toekomstige klanten van TVV, is de situatie echt niet goed. Toch zeker niet, voor degene, die er wel iets van kennen.

Als ze niet duidelijker communiceren over het wat en hoe, kan je beter voor iets zekerder gaan, en kijken via de coax en koperparen.

Ik vraag me af, hoe een fabrikant als vu, en andere linux fabrikanten gaan overleven, als alles naar ci+ gaat? En alles naar dichtgetimmerde bakken. Of zal vu en anderen noodgedwongen zijn, aan de wensen over te gaan van tv aanbieders om te kunnen overleven?

Want ik denk, dat er niet zo'n brede markt zal zijn, aan klanten die bvb 369€ zal betalen voor een linux toestel, die enkel FTA aankan, met ernaast een dichtgetimmerde bak, voor hun abonneekanalen. Tenzij.....

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja, allemaal speculaties over een bedrijf dat nog nooit heeft gecommuniceerd over dergelijke zaken, en ook het label "Klantonvriendelijk" in het vaandel draagt.

Het is nu al een pijnlijke ervaring er klant te zijn ,en blijkbaar gaat men nog een versnelling hoger gaan, opzeg klaarleggen indien dit deze richting zal uitgaan, ben benieuwd.

GIGABLUE UHD QUAD 4K  :D  XTREND ET8500 / ET7500  ;)  VU+ Duo2 / VU+ Solo SE  :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wetgeving veranderd en de algemene voorwaarden van CanalDigitaal ook.

1 op 1 vergelijken gaat niet op en klinkt een beetje naïef.

M7 heeft haast om te overleven en de juristen laten het niet meer zover komen als een aantal jaren terug met irdeto het geval was. 

Vergeet niet, hier wordt al minstens 5 jaar naar toegewerkt.

 

Daar heb ik als klant geen boodschap aan. Het boeit mij niet wat ze in het geniep allemaal bekokstoven.

Ik heb nooit nieuwe voorwaarden gekregen. Je kunt maar niet zo de spelregels naar je hand zetten zonder mijn instemming.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als tv Vlaanderen zou stoppen , dan is er direct een andere overnemer die het vrij goedkoop zal verder zetten .

Alleen de Vlaamse zenders en dat is het !

Gewoon voor het bedienen van klanten die op een of andere manier geen kabel of internet kunnen beschikken .

Campers , buitenland, en noem maar op.

Direct?

Really?

Neem je nu je eigen wensen niet voor werkelijkheid?

Ze zijn er op al die jaren nooit in geslaagd om van satelliet TV in Vlaanderen een succes te maken, en het gaat al jaren achteruit?

En dat gaat een ander dat direct overnemen, omdat er een erg kleine niche is van mensen die noch via internet, noch via kabel kunnen kijken?

Volgens mij is zo'n aanbieder maar interessant als die de vergelijking met zijn concurrenten (TN en PX) kan doorstaan.

Dan is er ten minste nog groei mogelijk, ook al is de markt al lang verdeeld.

VU+ Duo 4K (originele versie, niet SE!) met VTI v. 15.0.0.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ de geïnteresseerden

5) Er is ook bekend dat tv vlaanderen na de grote wijziging zal opgaan 

in canal digitaal  wegens te weinig rendabel en een te groot aantal klanten met openstaande rekeningen  en daarvoor werden reeds canal digitaal abonnementen  mogelijk in Vlaanderen.Zal men dan nog de commerciële zenders  VTM  Vier Vijf Vitaya kunnen ontvangen in Vlaanderen ?  dit lijkt nu door de wetgeving niet mogelijk ?

Je geeft de indruk dat er op een bepaalde site heel veel informatie te vinden is.

Ik was nieuwsgierig en heb je per privé bericht meer informatie gevraagd.

Daaruit kan ik niet echt afleiden dat je meer informatie hebt, je denkt iets te weten omdat je dat zo afleidt, maar ik vind het nogal veel veronderstellen.

Ik zeg niet dat het niet mogelijk is, maar het is nu niet zo als je naar die site surft dat dat daar zo vermeld staat.

VU+ Duo 4K (originele versie, niet SE!) met VTI v. 15.0.0.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb naar tvv gemaild, en hen gevraagd, wat we zouden krijgen, als in 2016 en later, door normale omstandigheden het kaartje en/of module stuk gaat. Heb hen er meteen bij verteld, dat we onze apparatuur van toen +/- 370€, niet gaan wegdoen, omdat zei (onder dwang??) overschakelen naar een andere codeertechnologie, welke niet meer werkt op de huidige, door het gebruik van de + op hun module's. Ook gemeld, dat we niet ingaan op gesubsidieerde toestellen, omdat we niet zinnes zijn, telkens de sat kabel te gaan verwisselen als we iets anders willen zien. Als zij ons van onze vrijheid beroven, dan beroven wij hen, van het abonnementsgeld, en wordt het zooitje opgedoekt. Als CD dit ook overweegt, idem dito.

Het antwoord met originele mail, wordt hier nog geschreven, maar weet, dat een antwoord van TVV meer dan 6 weken kan duren  :( .

Ik weet niet of dit hun keuze was, of als dit wettelijk was, maar toen de kabel stopte met hun sd ondersteunende hardware, kon je kosteloos het abonnement beëindigen. Maar ik weet niet, of je die lijn kan doortrekken als TVV hun hardware wijzigen?

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...