Ga naar inhoud


Stroom probleem met dreambox aansluiten.


Satfreaked

Aanbevolen berichten

Ja het probleem is dat ik hem het kastje heb gegeven en ik nu aansprakelijk gesteld word ineens voor 2 TVs en een andere decoder die er stond, en het betreffende kastje die aangesloten is.

Maar goed wat ik nu heb begrepen is dat het op 2 verschillende groepen staat, en hoe zit dit dan met die lus wat Mimisiku. vertelde, is zo een lus ook over 2 groepen dan, of is een lus 1 groep.

 

Dus ja moeilijk en hoe gaat bv een winkel hier mee om. Nu regel ik via via een kastje voor hem en gebeurt dit.

De box heb ik voor hem voorzien van goede software en dat was bij mij thuis en niks mis mee op dat moment.

Vervolgens sluit hij hem hem en de de rest is hierboven besproken.

 

En wie zou ik kunnen raadplegen die het  technisch kan onderzoeken, een electricien ?

Satfreaked.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 39
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

  • Moderator

Hier is maar een advies van toepassing.

 

Haal er zo snel mogelijk een erkende electro installateur bij, hier is iets grondig mis met het electriciteitsnet.

 

Mijn inschatting is dat er of in het 3 fasen deel van het net een fase en nul zijn verwisseld, of er een nul leiding onderbroken is.

Of dat er een nul en aarde is verwisseld.

 

ik ga er maar even niet van uit dat er spanning heeft gestaan op de coax kabel, en dan bedoel ik niet de 18 volt voedingsspanning voor de lnb.

 

Haal er een deskundige bij en sluit tot die tijd alles af.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ceesv

Super bedankt voor je antwoord.

 

Ja of er spanning op de Coax zat weet ik niet, de betreffende persoon die vertelde wel nadat de vonk en rook uit de Dreambox kwam bleef er stroom ( spanning ) staan op de decoder tot uiteindelijk echt de stop eruit sloeg. Dat merkte die doordat die een optater kreeg.

Maar ik heb zelf idee dat mischien door de Coax ( stroom erdoor )de andere TV kapot ging en de andere box in een andere ruimte.

Want verder is er niks kapot zegt ie, alleen 2 TVs en 2 Decoders SAT. bv zijn PC doet het gewoon nog.

 

Of zou er ook kortsluiting in LNBs kunnen zijn die dit veroorzaakt, of bv zodra die de 2e decoder aansloot dit kortsluiting maakte op zijn decoders doro verkeerd aangesloten LNBs.

 

Maar in ieder geval ga ik maar een expert erbij halen, want nu word ik opgezadelt met een 2 kapotte TVs en 2 decoders, en ja dit is een behoorlijke schade zo in een weekendje, en moet ik weer een maand voor werken. Dus word je niet vrolijk van. De persoon zelf is natuurlijk ook slachtoffer van iets en voor hem ook niet leuk deze ontwikkeling.

 

Zo zie je maar als je iemand helpt hoe snel je in gezeik terecht komt.

Satfreaked.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zoals ceesv ,al vermelde is het electriciteitsnet niet in orde,je hebt waarschijnlijk 400 v ipv 230 v op  stroomaansluiting gehad,daar door gaat alles kapot ,ook adapters ,die kunnen daar meestal niet tegen.

Elke adapter met CE keurmerk is galvanisch gescheiden van het net,ook CRT TV's met scart en of HDMI zijn gavanisch gescheiden en kunnnen derglijke storingen niet veroorzaken. 

`De rest is een broodje aapverhaal.nl al sluit je alles verkeerd aan of kortsluiting in je coax dan nog niet kun je zo iets verwachten,

Het doorslaan van een hoogpannig cirquit kan nooit het gevolg hebben dat deze spanning 25 KV op het lichtnet komt zelf niet met hele oude lampen bak.,tenzij er aan geknoeit is en het niet meer  aan de veiligheids eisen voldoet.!

aangepast door columbo
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb het ooit meegemaakt met een CRT Philips tv waarvan de hoogspanning doorsloeg.

Veiligheid inbouwen hoefde op het einde van het CRT tijdperk niet meer voor Philips, waardoor de hoogspanning op het net terecht kwam, het resultaat was niet fraai, alles wat op dat moment aangesloten was op die kring en aan stond, was om zeep.

 

Ok maar wie was dan verantwoordelijk voor de schade ? Philips ?

Satfreaked.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zoals ceesv ,al vermelde is het electriciteitsnet niet in orde,je hebt waarschijnlijk 400 v ipv 230 v op  stroomaansluiting gehad,daar door gaat alles kapot ,ook adapters ,die kunnen daar meestal niet tegen.

Elke adapter met CE keurmerk is galvanisch gescheiden van het net,ook CRT TV's met scart en of HDMI zijn gavanisch gescheiden en kunnnen derglijke storingen niet veroorzaken. 

`De rest is een broodje aapverhaal.

 

;) thanks

Satfreaked.

Link naar reactie
Delen op andere sites

zorg er voor dat er niemand tussentijds  aan de stroom voorziienijng gaat liggen knoeien ,om evt gemaakte fouten te verbergen ,maak zo veel mogelijk foto's van de schade,want evt gesmolten HDMI kabels ,dat kan allleen met zeer grote stromen,,ook van evt verdeel /groepen kasten ,met open deuren zo dat alles zicht baar is .

Diegene die daar evt aan heeft liggen knoeien is aannsprakelijjk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ik gok op een fout in het 380 Volt 3-fase gedeelte.

 

- Nulpunt van de trafo is niet (meer) geaard, en een van de fase aansluitingen maakt ondertussen sluiting met aarde.

- De nul leider hangt ergens los, waardoor bij asymmetrische belasting van de 3 fasen de spanning tussen fase en nul kan variëren tussen veel te laag en veel te hoge spanning.

-Men heeft in het verdeelnet ergens de nul en de fase aansluiting verwisseld.

- Grondkabel defect.

 

Gezien de hoge stromen, zonder dat de beveiliging aansprak is een aardingsfout of een nul leider fout naar mijn mening een  mogelijke oorzaak.

 

Afblijven, want in zo een installatie kan jouw handelen ervoor zorgen dat het elders nog eens gruwelijk mis gaat.

 

Ik ben erg nieuwsgierig naar wat men gaat vaststellen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik gok op een fout in het 380 Volt 3-fase gedeelte.

 

- Nulpunt van de trafo is niet (meer) geaard, en een van de fase aansluitingen maakt ondertussen sluiting met aarde.

- De nul leider hangt ergens los, waardoor bij asymmetrische belasting van de 3 fasen de spanning tussen fase en nul kan variëren tussen veel te laag en veel te hoge spanning.

-Men heeft in het verdeelnet ergens de nul en de fase aansluiting verwisseld.

- Grondkabel defect.

 

Gezien de hoge stromen, zonder dat de beveiliging aansprak is een aardingsfout of een nul leider fout naar mijn mening een  mogelijke oorzaak.

 

Afblijven, want in zo een installatie kan jouw handelen ervoor zorgen dat het elders nog eens gruwelijk mis gaat.

 

Ik ben erg nieuwsgierig naar wat men gaat vaststellen.

 

CeesV bedankt voor je onderbouwende reakties.

 

Ja ik ben er vanmiddag geweest en de eigenaar van het huisje en de zoon blijven bijde wel volhouden dat het echt aan het aansluiten van de Dreambox lag en dat die de schuldige was.

En dat ik het moet oplossen....

Nu willen ze er wel een expert bij halen omdat ik er op aandring en dan is de vraag beter gelijk de verzekering inschakelen en of een electro expert eerst laten komen.

Zelf willen ze dit niet regelen lijkt het en dan neem ik de stap maar en ga morgen de verzekering eerst een bellen en wat hun willen ( Centraal beheer ) want zij hebben een inboedel verzekering.

 

Maar tot nu toe een ieder die ik dit voorleg beaamt dat dit nooit door een SAT decoder 12 v kan komen, alleen de eigenaren waar dit gebeurd is helaas wel.

 

Maar ik ga zeker de uitslag hier laten zien, en zal alle info die eruit voortkomt delen hier.

Satfreaked.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Je eigen aansprakelijkheidsverzekering informeren is nooit een slechte zaak, voor wanneer men de kosten op je wil verhalen.

En een dubbel geïsoleerde 220/12 volts adapter kan nooit de oorzaak zijn dat er HDMI kabels en tv toestellen sneuvelen, tenzij het clone toestellen zijn.

 

Bij namaak kan je van alles verwachten.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik volg ceesv op, en raak NIKS meer aan rond dit stopcontact! Ik vermoed ook een fout in de elecktriciteit en de verantwoordelijken zullen hun verantwoordelijk willen ontzien. Spijtig dat de eigenaars hun verzekering niet willen aanspreken en de schuld in jouw schoenen schuift. Want wat kan je misdoen met een adapter in een stopcontact steken? Niks, tenzij het stopcontact ondeskundig is aangesloten of een fout bevat, waardoor 380-400V door de leiding is gegaan en alles op die kring het gevolg gaf.

Een nonkel geeft dat eens voorgehad door een fout van de distributie netbeheerder die 380 ipv 220 op het lichtnet stak. Gelukkig was die voor alles vergoed.

Als daar een deskundige een fout heeft begaan, kan dat goed gaan. Heeft er daar iemand geknoeid, dan is dit een groter probleem.

Als de pc een andere kring heeft, kan dit goed zijn, dat daar niks mis mee is. Maar ik zou er niet meer rustig slapen en geen elecktronisch materiaal meer aansluiten, totdat een expert is langsgekomen en zegt dat alles ok is. Raad die mensen aan zeer voorzichtig de elecktriciteit te gebruiken!

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

. Maar ik zou er niet meer rustig slapen en geen elecktronisch materiaal meer aansluiten, totdat een expert is langsgekomen en zegt dat alles ok is. Raad die mensen aan zeer voorzichtig de elecktriciteit te gebruiken!

 

Ja dat heb ik ook gezegd en dat werd beantwoord met wij weten dat het hier in orde is.

Ja zo een houding kan je natuurlijk aannemen en ik hoop echt dat er geen ergere dingen gaan gebeuren voor deze mensen.

Satfreaked.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op campings en parken is de levering van stroom vaak beperkt tot 10 ampère.

Daar kan je niet zoveel mee en om de wasmachine, wasdroger, haardroger en weet ik wat nog meer te kunnen gebruiken worden er wel eens aanpassingen gemaakt door onbevoegde personen om een en ander toch te kunnen gebruiken.

Als er verdeel kasten op de camping staan zou ik zeker daar gaan zoeken naar ongeoorloofde aanpassingen.

 

Een adapter kan naar mijn mening dit niet veroorzaken, ook geen Chinese adapter, want dan kan je in Nederland en de rest van de wereld geen adapter meer vertrouwen.

In dit geval zou ik me melden bij de parkbeheerder en de zaak aankaarten. Je hebt als het goed is een sleutel nodig om toegaan te krijgen tot de verdeel units.

Heb je een WA verzekering meld je het geval bij je verzekering maatschappij en heb je ook een rechtsbijstand verzekering leg je het ook bij je rechts verzekeraar neer.

Best kans als je dit aan je opdrachtgever meld dat je opeens niet meer aansprakelijk wordt gesteld. ;)

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat johan45 schrijft is waar. Er wordt soms geknoeid, om toch maar meer uit het net te halen, die er niet voor voorzien is. Oude elecktra kasten waren destijds gesloten met zogenaamde europese noodsleutels die je nodig had om ze te openen. Tegenwoordig kan je die ( en vooral sinds de opkomst van het net) overal vinden, en is het een koud kunstje om die te openen.

Enkel een onafhankelijke expert, die niet afhangt van enige belangende partij, kan hier mogelijks uitsluitsel brengen.

Maar je moet niet vragen wat er gebeurd in een dubbel stopcontact, waar er L1,L2 en ėėn nulgeleider toekomt. Ze gebruiken bij de 2 stopcontacten elk een L draad met de gezamelijke nulgeleider.

Een beetje kenner weet wat er gebeurd als de nulgeleider losraakt van de stopcontacten, of wat jullie ook zeggen wcd's.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...