Ga naar inhoud


Amos 5 - 17.0°E


Alex1970

Aanbevolen berichten

post-30993-0-15669200-1449004797.jpg

ja tussen feedhorn en lnb en met een c 120 aanpassing..

 

Ik zie alleen nog even niet hoe je dat wil doen  :crazy:

post-30993-0-78688300-1449005062.jpg

aangepast door trust

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 56
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

  • Moderator

Ik zou eerst maar eens naar de noise figures kijken, zo bijzonder zijn die niet.

Ze hebben ook pre-amplifiers met golfpijp aansluiting.

http://shop.kuhne-electronic.de/kuhne/en/shop/industrial/prof-low-noise-ampli/KU+LNA+10001100+A++Super+Low+Noise+Preamplifier/?card=349

 

Ruisgetal is 0,7.

Maar hoe koppel je de uitgang aan een normale LNB?

En je zal er nog een bandfilter voor moeten zetten om ongewenste signalen buiten te houden.

 

 

Ze hebben een professionele range en een range voor de hobby.

Die hobby versterkers zijn doorgaans de professionele versterkers die de strenge specificaties net niet gehaald hebben.

 

Zo een voorversterker kost in de amateur versie ongeveer € 250,..

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

met 2 c 120 aan sluitingen en kruis antennetjes in het midden net als bij een lnb dus vanaf de aansluiting van hete naar koude kant 2 h/v antennetjes en aan de uitgang c 120 flens hetzelfde en mechanich gekoppeld

met schroefdraad.

 

Hou kwam jij trouwens aan de 2 smw lnb`s trust heb je daar nog een adres voor en hoe zijn je

resultaten op Nilesat dan nog 2 erbij voor op je Fibo ?

 

Een mooi sinterklaas cadeautje, ik ga ook m`n schoen zetten ;)

 

Ik ben zeer bemieuwd, de tekening van de lna klopte zoals ik het bedoelt had.

aangepast door Phoenixx
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kocht na een tip van Rimantss 4 st channelmaster 1.8 m offset schotels voor vaste opstelling , alle met zo'n setje SMW lnb's .

één schotel was voor Rimants , één houd ik er zelf en de 2 andere zijn al verkocht .

Ik had maandag uitgebreide tests willen doen maar het het weer werkte niet mee , ben toen materialen gaan halen voor lnb wisselaars , daar is in engeland interesse voor .

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

 

Hou kwam jij trouwens aan de 2 smw lnb`s trust heb je daar nog een adres voor en hoe zijn je

resultaten op Nilesat dan nog 2 erbij voor op je Fibo ?

 

 

vandaag div. lnb / feedhoorn combinaties getest op 11.766 H (Astra 4) om daar maar even bij te blijven .

Met het SMW setje met bijbehorende feedhoorn 17.7dB , zelfde setje met Raven feedhoorn 17.0 dB

BEST twin met flens aan Raven feedhoorn 17.6 dB ,

BEST twin met flens aan  aan  SMW feedhoorn 16.5 dB

BEST twin met flens aan aan Hirschmann feedhoorn  17.8 dB

 

Zoeken op 7º W heeft niet veel zin omdat de schotel nu nog op een plaats staat waar de schuur voor een groot deel het signaal blokkeerd .

post-30993-0-21190800-1449187339_thumb.jpg

post-30993-0-34355100-1449187471_thumb.jpg

aangepast door trust

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja super bedankt voor de foto`s Trust ;)

 

Over een tijdje heb ik ook wel intresse in een smw set met multi switch ik zal eens vragen wat de prijzen zijn ervan.

 

Ook heb ik nog even een vraag over de fibo die hier overgens goed presteert.

 

Is het de moeite om de reflector te vervangen en daar een channelmaster feedhorn op te zetten met smw setje en wat is de conversion gain (lnb versterking) van het setje je heb ze van (50 - 60 db)?

 

Kan de bestaande reflector ook verschoven worden ? ik zie onderaan de reflector een vreemde bevestiging die ik altijd op zijn plek heb laten zitten.

 

Test je ook op zwakke signalen met de smw t.o.v de best of opticum pll of andere lnb`s met de feedhorn`s ?

 

De oorzaak dat de Raven feedhorn wat minder signaal geeft op die frequentie, is dat deze voor een laag of hoog frequentie gebied is gemaakt i.v.m de BBC Astra frequenties op langere afstanden 10.719 tot  11 Ghz

 

De hogere band va 11 --12 Ghz zou iets lager uitkomen in signaal sterkte, maar desalniettemin mooie wardes maar dat mag ook wel voor de channelmaster 180. ;)

 

Mischien kan ik nog wat expirimenten doen hiermee, eerst maar is vragen of jij dat ook eerder hebt gedaan

 

 

Thx Ger..

aangepast door Phoenixx
Link naar reactie
Delen op andere sites

met 2 c 120 aan sluitingen en kruis antennetjes in het midden net als bij een lnb dus vanaf de aansluiting van hete naar koude kant 2 h/v antennetjes en aan de uitgang c 120 flens hetzelfde en mechanich gekoppeld

met schroefdraad.

 

Hou kwam jij trouwens aan de 2 smw lnb`s trust heb je daar nog een adres voor en hoe zijn je

resultaten op Nilesat dan nog 2 erbij voor op je Fibo ?

 

Een mooi sinterklaas cadeautje, ik ga ook m`n schoen zetten ;)

 

Ik ben zeer bemieuwd, de tekening van de lna klopte zoals ik het bedoelt had.

 

De werking en zin van een voorversterker op C/Ku golfpijp level is mij niet geheel duidelijk.

Als er een grotere gevoeligheid door bereikt wordt dan was dit al lang in de LNC zelf ingebouwd.

Ik zou er wel wat meer uitleg over willen hebben en een foto misschien?

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

De enige werkelijk goede voorversterker voor de ingang van een LNC golfpijp die ik me kan voorstellen is een parabool schotel.

 

Dus zolang ik geen foto met uitleg zie verwijs ik dit voorversterkerverhaal naar het rijk der fabelen. :D

 

Aanvulling: ik kan me voorstellen dat een voorversterker op golfpijp-level zin heeft om de ontvangstverliezen in een Orthomode of T-Orthomode / zend-ontvangst filter op te heffen.

Maar zo´n ding zomaar voor een LNC te zetten is onzinnig.

aangepast door Drs. IJzerbout

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo`n voorversterker heb ik nog niet geprobeerd maar het is alleen maar een idee, maar als iedereen zo denkt zou er nooit wat uitgevonden worden..

 

Wat nu als het wel werkt ?, mijn`s inziens werkt het wel omdat signalen nog steeds sterker kunnen worden door de conversion gain van lnb`s hoger tte maken. Dat betekent dat je wel meer signaal kan krijgen als je versterking maar voldoende is.

 

Daar bij komt nog dat niet elke ontvanger dezelfde tuner gevoeligheid heeft en signalen die net onder de lock (treshold) komen. Daarmee juist mede door de demping van lnb / feedhorn die niet optimaal versterken en / of aan gepast zijn nu wel voldoede signaal opleveren om door te kunnen naar next level..

 

Toch blijf ik er bij dat het constructief wel lastig is om een en ander te fabriceren, maar eenmaal werkend zijn we denk ik weer een stapje verder in het sateliet tijdperk.

 

Niet opgeven zegt de uitvinder...  

aangepast door Phoenixx
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik respecteer je innovatieve instinct...maar hier ben je toch aan fysicale grenzen gestoten.

Het is juist de kunst om de HEMT FET aan de ingang van een LNC (waarop de kleine antenne is aangesloten) zo gevoelig mogelijk te maken.

Gevoeligheid alleen maakt nog lang niet een goede LNC uit. het gaat om frequentiestabiliteit, ruis, phase-stabiliteit en nog meer.

Een voorversterker zou alleen de ruis nog verder verhogen.

 

Professionele LNC´s hebben lang niet altijd een laag ruisgetal. Eerder extreme frequentiestabiliteit met een externe PLL lock ingang en zeer goed phase stabiliteit.

Hoge conversion gain is niet nodig. Dat zie je wel bij consumer producten om maar een zo hoog mogelijke AGC aanduiding te krijgen waardoor de leek meent een zeer goed LNC te hebben aangeschaft.

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

 Ook heb ik nog even een vraag over de fibo die hier overgens goed presteert.

 

Is het de moeite om de reflector te vervangen en daar een channelmaster feedhorn op te zetten met smw setje en wat is de conversion gain (lnb versterking) van het setje je heb ze van (50 - 60 db)?

 

Ik heb geen CM feedhoorn , ik wil nog wel een keer die SMW feedhoorn voor de subreflector van de Fibo testen 

 

Kan de bestaande reflector ook verschoven worden ? ik zie onderaan de reflector een vreemde bevestiging die ik altijd op zijn plek heb laten zitten.

 

Nee , niet zonder meer , die subreflector zit op één gat tegen het uiteinde van de feedarm .

 

Test je ook op zwakke signalen met de smw t.o.v de best of opticum pll of andere lnb`s met de feedhorn`s ?

 

Misschien later , ben momenteel erg druk met het maken van 4 lnb wisselaars voor Channel Masters .

 

 

 

 

Mischien kan ik nog wat expirimenten doen hiermee, eerst maar is vragen of jij dat ook eerder hebt gedaan

 

 

Thx Ger..

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

vandaag div. lnb / feedhoorn combinaties getest op 11.766 H (Astra 4) om daar maar even bij te blijven .

Met het SMW setje met bijbehorende feedhoorn 17.7dB , zelfde setje met Raven feedhoorn 17.0 dB

BEST twin met flens aan Raven feedhoorn 17.6 dB ,

BEST twin met flens aan  aan  SMW feedhoorn 16.5 dB

BEST twin met flens aan aan Hirschmann feedhoorn  17.8 dB

 

Zoeken op 7º W heeft niet veel zin omdat de schotel nu nog op een plaats staat waar de schuur voor een groot deel het signaal blokkeerd .

Die laatste foto , het water loopt uit mijn bek , miljaar , da's mooi :)

C o o kie M o nster

C U L'8'R WEIRDOGAToRS

 

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,

but the doctor did get a brain-attack !! my name:

 

breedbandwurger 1967

 

casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...