Sprietje Geplaatst: 3 uren geleden Auteur Geplaatst: 3 uren geleden Heb je die halve zool in het tweede filmpje gezien (vanaf 0:55min) hoe die aan die schotel staat te trekken. Het wordt helemaal een ovale schotel. Van een beetje kruipolie heeft hij nog nooit gehoord. Hij is dan ook nog zo slim om zijn zak gereedschap precies voor de camera te zetten als je een video opname wilt maken. Je zult het maar treffen dat je zo'n prutser krijgt om je schotel af te stellen. En hij is vast in de veronderstelling dat hij het allemaal geweldig doet anders ga je daar geen filmpje van maken.
Tonskidutch Geplaatst: 2 uren geleden Geplaatst: 2 uren geleden @Sprietje die halve zool is wel heel goedkoop qua uurloon dus waarom niet, slaapzak op het dak naast de schotel laat maar trekken... Crawling Up A Hill Katie Melua
a33 Geplaatst: 1 uur geleden Geplaatst: 1 uur geleden (aangepast) 13 uren geleden, Sprietje zei: Die feedhorns hebben een f/D van 0,6, zie bijlage. Ah, dat wist ik niet, dat die feedhorns speciaal bedoeld zijn voor offsetschotels met f/D=0.6. Dan klopte het dus niet, wat ik schreef over de kijkhoek. Weer wat geleerd. Bijzonder projectje, hoor. Je hebt een offset schotel met f/D=0.6, je hebt een feedhorn speciaal geschikt voor zo'n schotel, en dan ga je de LNB uit het brandpunt halen (zowel qua afstand, als qua offset)? Ik had graag een voor- en nameting gezien van de signaalkwaliteit, om eens feitelijk te kunnen beoordelen hoeveel verbetering of verslechtering er met zo'n aanpassing optreedt. Groet, A33 1 uur geleden aangepast door a33 Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen