Ga naar inhoud


Hulp gevraagd bij plaatsen schotel en multirail


dude-dbox

Aanbevolen berichten

Update...

Ja, had ik allemaal gedaan.

Zenderlijst van Bobbejaan.

Alles werkt behalve de 23.5

 

Ik heb de LNB omgewisseld met die van de 28.2

zelfde probleem

 

Uiteindelijk zag ik in de lijst op 1 zender epg verschijnen (TV Regina uit mijn hoofd).

Signaalzoeker aangezet

Ik kom niet boven de 31% uit.

 

Ik heb geprobeerd bij te sturen, elevatie en skew te veranderen, LNB verder naar voren/achteren in de houder, allemaal geen resultaat.

Kan hij eventueel erg last hebben van 1 boom (zonder bladeren) in het zicht (30 meter verder). Lijkt me sterk dat het zoveel impact zou hebben.

 

Ergens zal ik wel iets fout doen maar weet even niet meer wat. Regent nu hier helaas dus kan niet meer verder.

 

Nu zit ik er aan te denken om te proberen de 19.2 ietsje te verschuiven waardoor de 23.5 meer richting middenpunt van de rail zal gaan. Zou dat effect hebben in jullie ogen?

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 55
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

De zender die het sterkste door komt op de Astra 23,5 is TA3 op positie 239.
Je moet de lnb's niet gaan verschuiven.
Richt de schotel dus uit op maximale signaalkwaliteit van bovenvernoemde zender, de rest ontvang je dan ook.

Maak eens een foto van je schotel en als het kan ook van de bomen samen met de schotel vanaf opzij genomen.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik snap alleen niet hoe jij nog evt.zou kunnen schuiven tussen de Astra1 en Astra3 lnb dit is mm werk.

Heb gisteren bij mezelf een TDS88 vervangen en voor de gein eens de berekening gebruikt van Sprietje en het klopte precies wat Sprietje had berekend de afstand tussen de A1 en A3 is 59mm of te wel de koppen staan bijna strak tegen elkaar.

Ik gebruik verder een Horizon satfinder voor de fine tuning is iets gemakkelijker als de graden achterop mijn lnb's te moeten gaan plakken.

 

Denk in jouw geval dat je beter even stap voor stap de dingen kunt gaan doen.

a: A1 uitrichten maximaal dit checken op de ontvanger of dit ook klopt.

b: Dan de A3 er tegenaan zetten weer checken of dit klopt op je ontvanger.

c: HB en A3

 

Check ook even goed de diseqc op je ontvanger.

aangepast door Debuurvrouw

Gigablue Quad Plus - Gigablue X1 - Gigablue IPbox - Mutant HD51 4K - MiniX NEO X7

Link naar reactie
Delen op andere sites

Om de reacties even stap voor stap te doorlopen:

 

Sprietje, als ik een zenderlijst inlaad (laatste van Bobbejaan van 4-12-2015) hoef ik daarna toch geen fastscan te doen?

TV Regina komt blijkbaar wel uit die lijst van Bobbejaan. Kanaal nummer 2751 op 23.5

TA3 geen signaal, ook niet na fastscan

 

Buurvrouw, ik kan ze ook niet schuiven, zitten echt tegen elkaar. Ik zei alleen: misschien de 19.2 ietsje schuiven dan kan ook de 23.5 ietsje schuiven, maar Sprietje raadde dat al af.

IK heb nu nog een uurtje, ga weer even klooien...

 

Als ik een camera app gebruik op mijn telefoon zitten de satts precies boven de bomen. Zal zo ff screenshotjes maken en proberen foto's te maken van de situatie.

Ga eerst heel de opstelling naar de andere kant van het dak verplaatsen. Minder last van de bomen maybe...

aangepast door dude-dbox
Link naar reactie
Delen op andere sites

in Nederland en België ben je best dat je uitricht op astra 23,5 ipv 19,2.

 

ik denk dat je iets rustiger en secuurder moet proberen uitrichten (ik weet dat het mij soms ook niet goed lukt omdat ik ipv met mm tegelijk te verdraaien dit met cm doe waardoor je er direct voorbij zit.

 

een goedkoop satfinder toestel dat geluid maakt bij het vinden van een sat positie is eigenlijk ook wel makkelijk.

 

en geduld hebben is zeker ook nodig

VU+Uno4KSe(1Gb/2,5"HD/Vti15)/VU+DUO(320GB/2.5"HD-Vti11)/Maxdigital (Openpli7.3)- Triax 88cm(Astra 23,5-19,2E)- Channelmaster 1,2 m draaibaar

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Ik heb de opstelling verplaatst. Zo heb ik voor mijn gevoel minder last van de eventuele bomen.

Conclussie, alles draaide binnen 5 min (inclusief verplaatsen).

nieuw probleem: nu is het de hotbird die te zwak binnenkomt (max 7,5/8db)

 

Bomen blijken toch invloed te hebben.

 

Volgend weekend ga ik nog wat spelen om te kijken of ik hem wat beter afgesteld krijg...

 

Thanks all!

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...