Ga naar inhoud


NAS aanschaffen.


Portuuno

Aanbevolen berichten

iedereen heeft zo zijn proggies voor muziek, daar dat ook OS afhankelijk kan zijn is dat wat de QNAP zelf aanbiedt prima...

 

Portuuno, zet er minstens een switch met 1GBit naast of koop een betere Router met 1GB poorten

want dat is heel heel droevig om zo'n snelle NAS te nemen en een langzame Router als flessenhals

 

Overigens die raid5 schrijfsnelheid is belangrijk voor ons als we met zijn allen onze bestanden schrijven op de Bureau NAS

Hoeveel Mb/s moet zo een router aankunnen?

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 98
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

 

maar als ik ff snel wat van disks naar me ipod wil hebben heb

 

 

Ja, nu zeg ik op mijn beurt weer Huh?

 

Bestanden verplaatsen van de NAS naar een afspeelapparaat? Zo 1980! :P

 

Streamen met een Synology app!

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik probeer het een beetje in jip en janneke taal te verwoorden.

 

Jouw router kan 100 Mbit aan dat is ruwweg 10 MegaByte per seconde.  Dat is voor huidige begrippen heel traag.

 

Een moderne router kan via de bedrade aansluiting 1 Gigabit aan dat komt neer op ruwweg 100 Megabyte per seconde dus 10x zo snel

 

Je hebt de PC's draadloos aangesloten dus, gezien de router, zul je waarschijnlijk een verbinding hebben van 54 Mbit.  Jouw PC's kunnen dan bestanden ontvangen en verzenden met ongeveer 2.5 Megabyte per seconde.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik probeer het een beetje in jip en janneke taal te verwoorden.

 

Jouw router kan 100 Mbit aan dat is ruwweg 10 MegaByte per seconde.  Dat is voor huidige begrippen heel traag.

 

Een moderne router kan via de bedrade aansluiting 1 Gigabit aan dat komt neer op ruwweg 100 Megabyte per seconde dus 10x zo snel

 

Je hebt de PC's draadloos aangesloten dus, gezien de router, zul je waarschijnlijk een verbinding hebben van 54 Mbit.  Jouw PC's kunnen dan bestanden ontvangen en verzenden met ongeveer 2.5 Megabyte per seconde.

Kan iemand mij een router adviseren aub, uiteraard gelet op de vorige postings..?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb nog steeds niets ontvangen, vandaar mijn bescheiden bijdrage (voor zover mogelijk.) aan de discussie.

Misschien ontvang ik wel een echte draagbare 6-transistor radio...i.p.v. van een NAS.

Iemand een idee wat voor router er bij de NAS past?

De provider geeft niet thuis, krijg alleen maar dezelfde als er mankementen zijn aan het spul.

Leuk als je aan het eind van een ADSL lijntje hangt. Min. speed, max. pay.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Uiteindelijk moet je jezelf niet teveel kopzorgen maken ...

De VU+ UNO die jij nog steeds hebt is ook een 100Mbit/s machine en die werkt prachtig samen met de QNAP

(zo stond het met de VU+ DUO ook een 100Mbit/s machine jaren te draaien bij mij)

Voor een stream is alles in orde op dit moment intern.

 

Het enige waar men over kan nadenken is een sneller >Interne< verbinding tussen NAS en PC voor de toekomst.

En dat kan ook met een switch <> de netgear profafe GS108 is met 8 poortjes een erg goede optie...

 

Dat merk je dan bij kopieren van een DVD schijf naar NAS of PC, dat gaat dan 10x sneller als er een 10/100/1000 Mbit switch gebruikt wordt...

De router moet niet persee worden vervangen als je toch geen Highspeed Internet kunt krijgen van je Provider.

 

Overigens de ISP's (internet service providers) die ik ken geven alle 2 jaar een betere router.

Zelfs mijn broer kreeg een nieuwe nadat ie enkel gevraagd had op mijn advies.

OOK al wegens de veiligheid van de firmware !!!

 

je moet echter niet teveel thema's aan elkaar rijgen, dat is niet goed voor de leesbaarheid van de topics

ciao ;)

Simply Wonderfull (new)

Kid Creole And The Coconuts

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Fransken,

 

Welke ASUS bedoel je, de N900 of de AC1750?

 

Verbind ik deze met de langzame ADSL router die heb of gelijk verbinden aan het internet.

 

Behoud ik dan nog mijn telefoon??

 

En als laatste aub, hoe zet ik Merlin erop?

 

Veel vragen, zou blij zijn met antwoorden, want dit is geheel nieuwe materie voor mij.

Voorbaat dank Fransken. Groet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Graag on-topic blijven. Het gaat hier over het aanschaffen van een NAS en niet over routers en firmware!

 

Als je een NAS aanschaft en er een beetje verder mee wilt gaan dan de doorsnee gebruiker, kies dan in ieder geval voor een NAS met een Intel CPU. Dan kan er er vaak veel eenvoudiger handmatig leuke dingen op installeren.

 

Mijn vader heeft onlangs de QNAP TS453 Mini aangeschaft. Lang getwijfeld tussen een synology DS-415+ en deze, maar de (veel) betere hardware gaf de doorslag. Super stil, zeer robuuste software, iets minder keuze voor apps, maar dat was slechts minimaal minder.

 

Het grote voordeel van de QNAP is het eenvoudig uitbreidbare geheugen (er zit nu 8 GB in, maar er kan ook 16GB in als je wilt) en het kunnen draaien van virtuele operating systems (zelfs Windows 10).

 

Heb er virtueel een kale Ubuntu 14.04 server op gezet, Atomic Toolkit met alle mogelijk download rommel die je kan bedenken. Alles in de allerlaatste versies en alles zonder het NAS OS te bevuilen.

 

Ander voordeel is dat het Ubuntu OS op een ander IP adres in het netwerk draait waardoor het verkeer van het download spul eenvoudig over een Private VPN kan en de rest van de NAS gewoon via het standaard WAN IP gaat.

 

Wat mij betreft scoort die QNAP echt punten! Snel, stil, flexibel en super robuust!

 

Michel

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

4 x WD RED 2TB

 

Deze TS-453 is er ook in een Pro uitvoering die verder vrijwel hetzelfde is, maar de wat zakelijkere behuizing en 4 gigabit nics heeft (waar je voor thuisgebruik helemaal niets aan hebt).

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb eens zitten puzzelen of je er iets aan hebt die extra ethernet poortjes, NIC's.

maar dat komt inderdaad zeer zelden voor bij privé personen in het thuisnetwerk

 

de keuze van Portuuno

voor de TS-453A met 4x WD RED 3TB is een feilloos in de Roos geschoten resultaat als men bekijkt wat die allemaal daarmee kan

vooral met meerdere clients en smarttv's

Simply Wonderfull (new)

Kid Creole And The Coconuts

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sorry M.

Posting # 69 wqs bedoeld als PM. Heb het geprobeerd te verwijderen, maar is me niet gelukt.

Toevallig heb ik ook een TS-435-A besteld.

Afwachten maar, dacht dat zo een apparaat na aansluiting vrijwel uit zichzelf zou werken.

Heb een vraag over een router in een ander topic, maar dat wil niet echt van de grond komen..

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb eens zitten puzzelen of je er iets aan hebt die extra ethernet poortjes, NIC's.

maar dat komt inderdaad zeer zelden voor bij privé personen in het thuisnetwerk

 

de keuze van Portuuno

voor de TS-453A met 4x WD RED 3TB is een feilloos in de Roos geschoten resultaat als men bekijkt wat die allemaal daarmee kan

vooral met meerdere clients en smarttv's

Dank je wel Tonski,

Uiteraard  heb ik er wel wat over gelezen, maar de keuze was meer geluk dan wijsheid..

Het ding is onderweg, dus afwachten maar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...