Ga naar inhoud


Koel-diepvries combinatie ontdooit niet?


waterpas

Aanbevolen berichten

 

Titel spreekt boekdelen dus wie weet raad, de koel-diepvries combinatie blijft vriezen zo lijkt het. Ergo is de thermostaat stuk of lekt het systeem? De thermostaat kan doorgemeten worden met een multimeter, ik wil graag uitsluitsel zodat ik over een volgende stap kan nadenken, een nieuwe thermostaat of een nieuwe combinatie.

In Siddeburen was een bok die machtsverhief en worteltrok. Die bok heeft onlangs onverschrokken de wortel uit zichzelf getrokken, waarna hij zonder ongerief zich weer in het kwadraat verhief. Maar 't feit waardoor hij voort zal leven is, dat hij achteraf nog even de massa die hem huldigde met vijf vermenigvuldigde.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Welk merk/Type?

 

Is het een no-frost combinatie of een klassiek model?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is een Atag KK 254 G5U, op je tweede vraag moet ik het antwoord schuldig blijven. :confused:

In Siddeburen was een bok die machtsverhief en worteltrok. Die bok heeft onlangs onverschrokken de wortel uit zichzelf getrokken, waarna hij zonder ongerief zich weer in het kwadraat verhief. Maar 't feit waardoor hij voort zal leven is, dat hij achteraf nog even de massa die hem huldigde met vijf vermenigvuldigde.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat kan ik doen, maar is dat niet hetzelfde als de knop omdraaien in de koelkast, dus licht uit en thermostaat uitschakelen?

In Siddeburen was een bok die machtsverhief en worteltrok. Die bok heeft onlangs onverschrokken de wortel uit zichzelf getrokken, waarna hij zonder ongerief zich weer in het kwadraat verhief. Maar 't feit waardoor hij voort zal leven is, dat hij achteraf nog even de massa die hem huldigde met vijf vermenigvuldigde.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als de combinatie wordt uitgeschakeld ontdooit ze gewoon betekent dat, dat de thermostaat stuk is?

In Siddeburen was een bok die machtsverhief en worteltrok. Die bok heeft onlangs onverschrokken de wortel uit zichzelf getrokken, waarna hij zonder ongerief zich weer in het kwadraat verhief. Maar 't feit waardoor hij voort zal leven is, dat hij achteraf nog even de massa die hem huldigde met vijf vermenigvuldigde.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Na nog wat "googlen" denk ik dat er een ontdooi-timer in zit en die zou dan stuk moeten zijn. Als het systeem lek is dan koelt en/of vriest het apparaat toch niet meer maar dat doet ie nog wel, iemand suggestie's? @ Drs ijzerbout, ik ben net te laat om jouw reactie te lezen, ik moet dus op zoek naar een nieuwe, dat lijkt niet makkelijk. Het apparaat is bijna 16 jaar oud, niet slecht en dan maar een nieuwe......

aangepast door waterpas
In Siddeburen was een bok die machtsverhief en worteltrok. Die bok heeft onlangs onverschrokken de wortel uit zichzelf getrokken, waarna hij zonder ongerief zich weer in het kwadraat verhief. Maar 't feit waardoor hij voort zal leven is, dat hij achteraf nog even de massa die hem huldigde met vijf vermenigvuldigde.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Na nog wat "googlen" denk ik dat er een ontdooi-timer in zit en die zou dan stuk moeten zijn.

 

Volgens de gebruiksaanwijzing zou er inderdaad een "electronische regeling" in zitten, die ervoor zorgt dat ongeveer 1 x per dag ontdooid wordt.

Die zou inderdaad kapot kunnen zijn. Maar daar heb ik verder geen verstand van.

 

Als de thermostaat kapot zou zijn, zou ik verwachten dat je koelkast constant staat te koelen, en je koelgedeelte dus veel kouder wordt dan normaal. Is dat het geval?

 

groet,

A33

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Wanneer het een No-frost is, moet de verdamper regelmatig ontdooid worden.

Een timer zorgt daarvoor, die stopt het koelproces en schakelt een verwarmingselement in die voor het ontdooien zorgt.

Wanneer de timer of het verwarmingselement defect is vriest de verdamper dicht en blijft de compressor lopen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank voor jullie antwoord, ik kom er morgen nog op terug.

In Siddeburen was een bok die machtsverhief en worteltrok. Die bok heeft onlangs onverschrokken de wortel uit zichzelf getrokken, waarna hij zonder ongerief zich weer in het kwadraat verhief. Maar 't feit waardoor hij voort zal leven is, dat hij achteraf nog even de massa die hem huldigde met vijf vermenigvuldigde.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb het lek boven water zo lijkt het, de aansluitklemmen los gehad, de thermostaat aan en uit geschakeld en heen en weer gedraaid en de temperatuur naar beneden bijgesteld. Het koel gedeelte is in elk geval weer een maal automatisch ontdooit! Dank voor het meedenken en de adviezen.

In Siddeburen was een bok die machtsverhief en worteltrok. Die bok heeft onlangs onverschrokken de wortel uit zichzelf getrokken, waarna hij zonder ongerief zich weer in het kwadraat verhief. Maar 't feit waardoor hij voort zal leven is, dat hij achteraf nog even de massa die hem huldigde met vijf vermenigvuldigde.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Wacht even met juichen tot de volgende ontdooi cyclus.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Enige ontdooi cycli verder, werkt nog steeds!!

In Siddeburen was een bok die machtsverhief en worteltrok. Die bok heeft onlangs onverschrokken de wortel uit zichzelf getrokken, waarna hij zonder ongerief zich weer in het kwadraat verhief. Maar 't feit waardoor hij voort zal leven is, dat hij achteraf nog even de massa die hem huldigde met vijf vermenigvuldigde.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...