Ga naar inhoud


aluminium case voor 4 disecq switches: SPAUN Sar411


BzRtY

Aanbevolen berichten

Vandaag heb ik iets gemaakt wat ik graag deelde in deze knutselhoek.

Een massieve aluminium case voor 4 disecq switchen..

De beugelgaten om hem tegen de mast te schroeven ontbreken nog.

En uiteraard hangt de behuizing met de coax-aansluitingen naar onder.

 

Duurzamer en waterdichter dan de originele plastieken behuizing.

 

Ik zoek nog een hele kapbeugel diameter 60.3 volgens 'DIN 1593' maar dan slanker.

Iemand n idee?

 

 

post-57171-0-23854900-1453494863_thumb.jpg

post-57171-0-36878400-1453494887_thumb.jpg

post-57171-0-68303600-1453494918_thumb.jpg

post-57171-0-18062000-1453494936_thumb.jpg

post-57171-0-29718300-1453494952_thumb.jpg

post-57171-0-77773700-1453494980_thumb.jpg

post-57171-0-21349700-1453495001_thumb.jpg

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Allereerst chapeau voor dit mooie stukje vakmanschap.

 

Ik heb alleen 1 opmerking, aluminium is een uitstekende warmte geleider en in de zomer, in de zon kan de inhoud van je behuizing overhit raken.

 

Neem je nog maatregelen om de temperatuur te begrenzen?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Zo te zien uit een massief blok Aluminium gefreesd, had je eerst een tekening gemaakt, en is die in de freesmachine gevoerd?

 

Zou condensvorming nog een issue zijn?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zeer mooi gemaakt, maar ik heb er niks aan, dit is niet jouw schuld.

Hier worden in de wijde omgeving alleen maar switches verkocht met boven 2 en onder 2 ingangen.

De uitgang zit ook van onder.

Mijn oplossing is dus een limonadefles geworden, bovenaan op het breedste vlak afsnijden en dan fles op zijn kop en switches er in.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat warmtegeleidbaarheid betreft had ik dezelfde vraag maar de case komt (inderdaad satkijker) in de schaduw van de schotel te hangen.

Sprietje, Om de F connectoren aan te schroeven had ik zo'n zeskant hulpstuk, hopelijk lukt het hiermee want dit is uiteraard niet zo slank als zo'n professionele sleutel.

Ceesv, idd eerst een tekening gemaakt, maar programma zelf ingevoerd aan de hand van die tekening.

En wat condensvorming betreft, ik heb 3 mm spatie tussen elke switch om zo'n vochtopnemend zakje (schoendozen) tussen te steken.

Sjaak, een O-groef frezen heb ik niet gedaan.. wel aan gedacht, maar het geheel hangt onderste boven en te veel werk voor wat het dient, de originele plastiek blauwe doos is uiteindelijk niet veel beter denk ik.

 

http://www.spaun.de/pdf/flash/17/en/#/92

 

Verder gebruik ik wel F-connectoren met rubber afdichting aan de schroefdraad.

post-57171-0-91864300-1453553771_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

mijn banana Pi of raspberry krijgt wellicht ook zo' kassie

ik neem aan die switch behuizing hangt binnen?

Neen switch behuizing komt met de connectoren naar onderen, buiten aan de schotelmast te hangen.

 

Voor de raspberry pi 2 heb ik ook zo'n case gemaakt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

En wat condensvorming betreft, ik heb 3 mm spatie tussen elke switch om zo'n vochtopnemend zakje (schoendozen) tussen te steken.

Klinkt als een goed idee, maar zijn die niet snel verzadigd dan?

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Kortsluiting is geen probleem, het is juist een voordeel dat de massa van alle antennekabels met elkaar doorverbonden zijn.

Je zou deze kast nog een extra aardkabel kunnen geven.

 

Kathrein en Co. hebben zelfs rails in hun programma, die hetzelfde doen, alle afscherming van alle antennekabels met elkaar verbinden.

 

Jouw kastje ziet er ook netjes uit, maar alle antennekabels zijn met de afscherming net zo met elkaar verbonden.

Na een paar jaar in de zon is jouw oplossing sprode, die aluminium behuizing overleeft ons allemaal.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...