Ga naar inhoud


Dishpointer pro


MrDish

Aanbevolen berichten

@MrDish, jammer dat je nu de schuld geeft aan goed willende leden die je willen helpen, zelf een beetje zoeken zou geen kwaad kunnen. :/  Ondanks dat zal ik een poging wagen en het proberen uit te leggen, ik heb in het verleden heel veel met Dishpointer en andere apps zitten experimenteren, Dishpointer werkt met GPS voor je satellieten en de schotel opstelplaats, maar vraagt ook om je 4 magnetische sensoren van je telefoon vooraf te kalibreren. Waarom moet je dat doen? als je door je camera kijkt zie je een rood assen kruis die zorgt ervoor dat als je naar de clarke belt ''kijkt'' je telefoon in portret mode verticaal waterpas moet staan. Je ziet de getallen verspringen die kun je door horizontaal en verticaal iets te kantele beide op 0 zetten ten teken dat je telefoon verticaal  waterpas staat. Maar nu komt het, als je telefoon in een hoesje zit dan zit er vaak een magneetsluiting in de klep, en daar reageert je kompas ook op dus je uitlezing klopt dan totaal niet. Het heeft mij heel wat hoofdbrekens gekost voordat ik daar achter kwam. :sick:

Het kalibreren op zich is redelijk simpel, het zou te ver voeren dit hier te beschrijven, maar als je Googeld op ''kompas kalibreren android'' vind je heel wat filmpjes die dat haarfijn uitleggen. Je sensoren kunnen soms vastzitten, dan moet je ''achtjes'' draaien met je telefoon en verklaren je buren je voor gek als jij met je telefoon staat te draaien. :lol:

 

Dan haal je buiten in het open veld zonder al teveel ijzer in de buurt, de telefoon uit zijn hoes zodat je kompas niet beinvloed wordt door externe magnetische invloeden, je schakelt eerst de GPS in en start dan Dishpointer Pro met compas aan, en richt de camera naar het zuiden, dan zie je gelijk je eigen locatie onderin het camera beeld. Kantel je telefoon zodanig tot de 2 getallen in het assen kruis op 0 staan, als je nu langzaam horizontaal je telefoon draait ziet je nu de geselecteerde satelliet bv Astra 19 (die je bij settings ingesteld hebt) aan de clarke belt staan, gezien vanaf jouw locatie waar je schotel staat of komt te staan. Als je nu op capture drukt dan heb je een screenhot van je schotel instellingen. Je ziet dan gelijk of er een obstakel voor je satelliet staat. ;)

heb net met iemand gechat via Hangouts en die heeft ook Pro op zijn mobiel.

Maw; ik zit hier niet stil..

 

M v g

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 60
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Populaire dagen

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...