Ga naar inhoud


Stromend water en Trump


Gene 1225

Aanbevolen berichten

Nee, Grundfos heeft voor dit doel speciale pompjes.

Je kunt het ook aan de aansluitmaat zien. Het betreft

een RVS pompje.

CV-pompen zijn meestal uitgevoerd met een 5/4"

draad (of groter) t.b.v. een duimse koppeling.

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites


13 uren geleden, Psychosammie zei:

@Old Satterhand

Zet er een centrifugaalpomp tussen voor de tuin beregening. De mijne doet 5 bar 😂

 

Je bedoelt zoiets? Ja daar heb ik ook even over gedacht. Heb er nog een liggen. Maar ik heb helaas geen 400 volt draaistroom.

 

1848915659_DSC_0118.JPG.6c8a514d6899b0a071e8dd66afa623e9.JPG

 

1 uur terug, ton68 zei:

Ik kan het niet goed zien op deze foto, maar is dit een gewone cv pomp? Als dat zo is zou ik die er rap tussen uithalen want een normale cv pomp is niet geschikt voor drinkwaterleidingen.

 

Bedankt voor je bezorgdheid. Maar het is een pompje dat hier speciaal voor bedoeld is. Zoals Con al meldde.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Con zei:

Nee, Grundfos heeft voor dit doel speciale pompjes.

Je kunt het ook aan de aansluitmaat zien. Het betreft

een RVS pompje.

CV-pompen zijn meestal uitgevoerd met een 5/4"

draad (of groter) t.b.v. een duimse koppeling.

 

Ter aanvulling. Er zit een flowschakelaar op die de pomp pas aanschakelt als er vraag is.

 

En ter geruststelling. Bij het inzepen gaat de douche uit. Al doende bespaar ik het teveel aan watergebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

16 uren geleden, de mon zei:

In Spanje hebben lang vaten op het dak gestaan(min 60 jaar en staan er nog,onbenut).....

 

Als het metalen vaten zijn, zouden deze wel eens kunnen dienen om water te verwarmen, zoals in Griekenland - zonneboilers 😉

Cahors Big Bisat - 4x Relook twin-LNB's

M7 MP-201 kreng

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Je hebt zuinigheid en je hebt comfort.

Een fles water van een liter vullen blijft bij hogere druk een liter water, het gaat alleen sneller.

 

Je haren uitspoelen met een fixe straal water gaat beter en sneller met een hogere druk.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

23 hours ago, Drs. IJzerbout said:

IMG_20200813_035443.jpg

 

En de vertaling is:

Ik draag geen mondkapje omdat ik alleen praat vanuit mijn kontgat.

 

Jammer dat ik alleen onsamenhangend uit mijn kontgat kan praten. Anders was vreselijk rijk geweest, een goed uitziende vrouw, zelfs op leeftijd, gehad en ook nog een president van America geweest.

 

Zijn team heeft net nog vrede gesticht tussen Isrëal en De Verenigde Emiraten...niet slecht hé en dan ook nog eens uit zijn kontgat kunnen spreken.

 

Hadden wij in Nederland maar zo'n iemand voor de Nederlanders.

DM7080 - DM8000 met twee Multytenne 45 twin en een Triax 78cm draaibaar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

34 minuten geleden, ceesv zei:

Je hebt zuinigheid en je hebt comfort.

Een fles water van een liter vullen blijft bij hogere druk een liter water, het gaat alleen sneller.

 

Je haren uitspoelen met een fixe straal water gaat beter en sneller met een hogere druk.

Klopt 

maar denk dat mensen hierdoor niet korter gaan  douchen.

 

we raken teveel gewend aan luxe

 

je kunt zeggen ik betaal er ook voor maar wanneer meer mensen meer water verbruiken zal het eerder opraken,ook voor degenen die er spaarzaam mee omgaan.

 

 

 

 


 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Moet bekennen dat ik nu meer gebruik bij het douchen dan vroeger .

Toen ik klein was, was het 15 seconden natmaken, kraan dicht, inzepen, kraan aan en afspoelen. Weet niet meer hoe vaak in de week maar ik gok op 1x.

Nu laat ik de douche stromen en neem ik om de andere dag eentje van 2, hooguit 3 minuten.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, Gerard 76 zei:

Met zo’n pomp verbruik je toch meer of zie ik dat verkeerd?

er gaat per seconde meer water door dan voorheen.

dacht dat we zuinig met water moesten zijn

 

Ik deel je zorg voor het milieu.

In deze buurt is er geen gebrek aan water. Het water komt uit de grote rivieren en gaat naar de duinen, alwaar het wordt gefilterd. Van daaruit gaat het naar de voorraad bassins.

Het water 'gebruik' je ook niet, het gaat terug het riool in, wordt gezuiverd, gaat naar de duinen enz. enz.

 

Om het in perspectief te zien: De lokale voetbalclub heeft nog 1 grasveldje in gebruik. Afgelopen zondag en maandag is er gesproeid. De pomp die ze daarbij gebruiken verbruikt zon 30.000 liter per uur. Er is in totaal zo'n 10 uur gesproeid. Het gaat hier om water uit de sloot, dus oppervlakte water.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een regendouche verbruikt gewoon meer water, dat je daardoor korter doucht

is natuurlijk jezelf en anderen grotendeels voor de gek houden.

https://www.zelfenergiebesparen.nl/gas-besparen/waterbesparende-regendouche/

 

Meer water betekent ook meer opwarmen echter... comfort wil ook wat, toch?

 

En die pomp, ach, die zorgt er alleen maar voor als de druk te laag wordt

dat deze wordt opgekrikt. Bij geen afname draait de pomp niet.

En ja, dan stroomt er uiteraard meer water uit de douchekop.

Maar dat is ook de bedoeling natuurlijk, je wil niet alleen overal nat

worden maar voor de SM-ers tussen ons maar enkele striemen op

je rug zijn ook niet te versmaden.

 

Bij een stortdouche wil je natuurlijk geen reiskosten in rekening moeten

brengen om van de ene druppel naar de andere te reizen.

 

En in het kader van de droogte, een zwembad vullen, dat is pas een

aanslag op het algemene verbruik. Maar dat doe je ook niet iedere dag,

anders isie lek...

 

 

aangepast door Con

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...