Ga naar inhoud


Stromend water en Trump


Gene 1225

Aanbevolen berichten

Het klinkt als een grap, maar is het niet: de VS gaat herbekijken met welke snelheid water uit de douchekop stroomt. President Donald Trump had daar een maand geleden over geklaagd. Hij zei toen zijn haar niet mooi genoeg te krijgen door de manier waarop hij moest douchen.

Het komt er niet snel genoeg uit. Wat kan je dan doen? Twintig minuten langer douchen? Dat is niet goed.” Ook bij lavabo’s, kranen en toiletten had hij zijn bedenkingen. “Mensen spoelen tien tot vijftien keer door in plaats van één keer”, zei hij tijdens een andere vergadering in december.

 

En opvallend: ik herinner me dat ook Ronald Reagan daarover klaagde tijdens zijn ambtsperiode als president. die verklaarde destijds dat als de genie-troepen niet in staat waren om een douche te maken met voldoende waterdruk, ze zeker niet in staat waren om een oorlog te voeren.

Wat dat laatste betreft had hij misschien ook nog gelijk, maar wat hun republikeinse kapsels betreft daarover kan je van mening verschillen dacht ik zo. 

 

aangepast door Gene 1225

Groeten , Gene.

Kabel: Orange.

Schotel: Vu+ UNO 4K SE , TVV , Triple Quad

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik ben blij dat er ook eens serieuze problemen aan bod komen in deze rubriek.

Ik had hetzelfde probleem als mr. Trump. Te lage waterdruk voor mijn nieuwe douche kop. Een lullig straaltje  op de regendouche stand.

Klagen bij het waterbedrijf hielp niet. Ik moest het er maar mee doen.

 

Maar ik heb het er niet bij laten zitten en een oplossing gevonden: Een eenvoudig waterpompje dat de druk wat opvoert.

En mijn stortbak is nu ook sneller vol.

 

1934602250_DSC_0575k.jpg.2f013236100451afc0345f65c95dbf8e.jpg

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

We zijn verwende nesten.

aangepast door Con
  • Like 2

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist, Drs. IJzerbout zei:

Wat zijn mesten?

nesten.

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Old Satterhand

Zet er een centrifugaalpomp tussen voor de tuin beregening. De mijne doet 5 bar 😂

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

In Spanje hebben lang vaten op het dak gestaan(min 60 jaar en staan er nog,onbenut). Voor 14 flats had je 'n loden buis met diameter 3/4 die 4 verdiepingen hoog de 2 vaten moest vullen.

Zou men in Amerika ook nog zo werken?

1*187;2*110;3*70 schotels-11*twin lnb;2*quad lnb;Sab Sky 4900

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 uren geleden, Gene 1225 zei:

ik herinner me dat ook Ronald Reagan daarover klaagde tijdens zijn ambtsperiode als president. die verklaarde destijds dat als de genie-troepen niet in staat waren om een douche te maken met voldoende waterdruk, ze zeker niet in staat waren om een oorlog te voeren.

Nu ja de barakken van de Amerikanen in Duitsland / Munster waren de douches destijds best goed qua waterdruk.

Maar je mocht er niet gaan douchen als die "jongens" van de Genie er ook waren. Sodom en Gomorra was er niks bij zei m'n Sergeant destijds.

Matennaaiers is niet voor niets een uitdrukking uit het leger.

Sapore di sale

Gino Paoli

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ik heb de water restrictie uit de aansluiting van de handdouche geboord.

 

Blijft de douche slang ook langer heel, doordat er minder druk op komt te staan.

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 uren geleden, Old Satterhand zei:

Ik ben blij dat er ook eens serieuze problemen aan bod komen in deze rubriek.

Ik had hetzelfde probleem als mr. Trump. Te lage waterdruk voor mijn nieuwe douche kop. Een lullig straaltje  op de regendouche stand.

Klagen bij het waterbedrijf hielp niet. Ik moest het er maar mee doen.

 

Maar ik heb het er niet bij laten zitten en een oplossing gevonden: Een eenvoudig waterpompje dat de druk wat opvoert.

En mijn stortbak is nu ook sneller vol.

 

1934602250_DSC_0575k.jpg.2f013236100451afc0345f65c95dbf8e.jpg

 

Ik kan het niet goed zien op deze foto, maar is dit een gewone cv pomp? Als dat zo is zou ik die er rap tussen uithalen want een normale cv pomp is niet geschikt voor drinkwaterleidingen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...