Ga naar inhoud


lnb signaal versterker (ervaringen,te koop?)


TEUNISSEN76

Aanbevolen berichten

Ik lees regelmatig negatieve ervaringen over lnb signaalversterkers.

 

Nu heb ik een amiko hd8150 waarmee ik 12722h 23500 niet (op een paar minuten per week na) kan ontvangen.

Tevens is de regen reserve dramatisch bij de astra 3 !.

Lnb / schotel etc is 100%

 

Nu heb ik mijn oude sab titan 1 tussen de lnb kabel gestopt (in stand bij modus) als doorlus.

 

ik bedoel  lnb kabel in de sab, en de uitgang (loop) naar de amiko in stand bij.

 

RESULTAAT :

 

10% meer signaal kwaliteit bij 12722h waardoor ik nu meestal beeld heb, 

en 7% meer kwaliteit bij de astra 3 waar de regenreserve een stuk hoger mee geworden is !!

 

Mijn vraag: geeft een signaalversterker het zelfde resultaat ,, of is die versterking te hoog?

 

En..... wie wil er een wegdoen voor een klein prijsje zo dat ik het kan uit testen , en in dit forum kan plaatsen?

 

 

Ik durf dit mail adres wel  te plaatsen (normaal kan je dat beter nooit doen ivm spam) maar het is niet mijn hoofd mail adres:

 

michael76@zonnet.nl

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 38
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Het satelliet signaal wordt niet versterkt. Dat doet de schotel zelf. De inline versterkers kunnen alleen nuttig zijn als er veel kabelverliezen zijn. Je moet hem dan niet vlak bij de receiver monteren. Het enige nut is dan dat de threshold net iets beter wordt, waardoor je dan wel ontvangst hebt.

System Administrator (niet van deze site)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nooit een signaalversterker gebruiken, maar een Inverto Black Ultra LNB plaatsen, zonder door lussen.

Dit scheelt écht percenten.

 

Voorbeeld, ik had totaal geen ontvangst van de "Britse" Astra 2, Inverto Black Ultra geplaatst en ja,

toen had ik beeld met goede regen reserve en dit in Turkije.

Nu gebruik ik hem voor 7 en 9 oost, omdat hij naast de Hotbird LNB zit.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nooit een signaalversterker gebruiken

 

Wel een inline versterker gebruiken bij zeer lange kabellengtes van twijfelachtige kwaliteit.

Bij een kort stuk kabel, bijvoorbeeld 20-30 mtr. heeft een versterker geen zin.

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ja, die Inverto is beter.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb een standaard 80x85 schotel merkloos met 4 lbb's,

maar ik heb ook een multifocus geprobeerd, maar dat multifocus heeft alleen 

als voordeel dat er ook dikkopjes in kunnen .

Volgens mij verder niets...

 

ik loop al warm voor de inverto, maar een proefje met een signaalversterker wil ik ook doen :-)

 

wie wil er een kwijt?  (maandag maak ik centjes over), hij kan in een bulbbeltjes enveloppe...

 

nb: bestaan er van die mooie multi lnb houders voor alle buis diameters?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Of dat gaat passen op die schotel is even de vraag.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...